Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:13


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 10 października 2017, 13:21 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 października 2017, 10:52
Posty: 15
Lokalizacja: Olsztyn, Warmińsko-mazurskie
Pojazd: LDV Convoy 1998
Witam.
Od kilku dni jestem właścicielem LDV Convoy z silnikiem 4CT90 Andoria.
Nie wiem czy ten pojazd kwalifikuje się jako "polski dostawczak", ale ma polski sinik i o ile mi wiadomo był składany w Andrychowie, a że szukam porad na temat silnika to pozwoliłem sobie zapytać na tym forum.

Silnik zdaje się pracować znośnie, ma moc i podczas podróży z miejsca zakupu (300+ km ), bez problemów rozpędzał auto do 90-100 km, chodził równo itd.
Niestety komora silnika jest porządnie obryzgana i podczas rzeczonej trasy poziom oleju z poziomu 2/3 między min a max spadł do minimum, czyli sporo oleju ubyło.
Do tego podczas pracy z miejsca na bagnet do mierzenia poziomu oleju wydobywa się dymek, po wyjęciu bagnetu dość mocno się stamtąd dymi.

Wydaje mi się że olej bryzga głównie popękanym przewodem między turbiną a dolotem, a dymienie spowodowane jest nieszczelnymi pierścieniami.

Gdzie szukać przewodów i ogólnie części do silnika. Czy warto kupić na części silnik 4C90 ?
Wydaje mi się iż po pierwsze silniki te są tańsze, po drugie są zwykle w lepszym stanie.
Czy części są w większości zamienne między tymi silnikami czy różnice są zbyt duże ?

Czy nieszczelne pierścienie to gruby remont czy niespecjalnie ? Gdzie jeszcze szukać wycieków oleju ?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 października 2017, 23:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Kiedyś wszystkie części były prawie od ręki z samej Andoria-Mot... teraz, sam się podepnę pod temat, bo ciekaw jestem jak rozsądnie przeprowadzić remont takiego silnika lub kupić drugi po remoncie.
Wszak to co dziś mam pod maską wieczne nie będzie.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 października 2017, 17:55 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ajtam. kolega kilkanaście lat temu pracował w ASO Daewoo i przyjeżdżały lublinki 1 i 2 z przebiegami ponad 600kkm bez remontu i smigały dalej.
dymić może z powodu zapchanej odmy, wtedy wywala oliwe przez pierścienie i uszczelnienia turbo.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 października 2017, 07:29 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 października 2017, 10:52
Posty: 15
Lokalizacja: Olsztyn, Warmińsko-mazurskie
Pojazd: LDV Convoy 1998
Znajomy mechanik przyjrzał się silnikowi i wychodzi na to że olej leci spod pokrywy zaworów.
Być może wstawienie nowej uszczelki załatwi sprawę.
Zdjęcie pokrywy zaworów wydaje się być w miarę proste.

Muszę też wymienić rozrusznik. Czy rozruszniki są zamienne między silnikami 4C90 i 4CT90 ? I czy wszystko jedno w jakim aucie siedział silnik ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 października 2017, 16:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
Ta uszczelka pokrywy to dziwny patent jak sie jej nie założy bardzo dokładnie to moze ją wciągnać do środka, zwykle są rowki pilnujące uszczelkę a tu nie i przy zakładaniu trzeba jej pilnować.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 października 2017, 22:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Rozruszniki są zasadniczo zamienne mimo, że było ich wiele odmian

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 października 2017, 00:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Uszczelkę dekla polecam składać na silikon-klej renzosil, lub coś podobnego.To jest bardziej klej, niż typowy silikon.Przeznaczone to jest do połączeń bezuszczelkowych, ale w andorii to nie przejdzie, bo próbowałem.Powierzchnie muszą być idealnie dopasowane i gładkie, a to nie w tym silniku.Smaruje się tym, niezbyt obficie i dokręca się tak w miarę nie mocno i czeka troszkę, żeby zaczęło to "wiązać" Dopiero wtedy, jak już troszkę stężeje, można to dokręcić konkretnie, bo wtedy uszczelka nam nie wyjdzie na bok.Drugim sposobem jest przyklejenie uszczelki d dekla za pomocą poczciwego super glue, lub czegoś innego i dopiero wtedy, drugą stronę, na silikonie.Ale jak mówię, zwykłego silikonu lepiej nie stosować, bo on zostaje wypchnięty całkowicie na bok, a renzosil, pozostaje cały czas pomiędzy uszczelka, a powierzchnia dociskową.Używam tylko tego i u mnie się spod dekla nie poci.A co do tego silnika, to nie jest wielką sztuka go zajechać.Widziałem w życiu taki, któremu ciśnienie spalin w komorze, wyrzucało bagnet oleju do góry, taki był zajechany.Odma oczywiście może być zatkana, ma prawo, ale marną kondycję silnika, też trzeba brać pod uwagę.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 października 2017, 20:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
reinzosil jest idealny, potwierdzam. tylko schnie dosc wolno

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 października 2017, 08:12 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 października 2017, 10:52
Posty: 15
Lokalizacja: Olsztyn, Warmińsko-mazurskie
Pojazd: LDV Convoy 1998
Dzięki za odpowiedzi.
Rozrusznik wymieniłem, działa elegancko.
Uszczelki jeszcze nie przyszły.

Bagnet u mnie bardzo luźno siedzi, przy wyjmowaniu nie stawia najmniejszego oporu. Wydaje mi się że gdyby tam było ciśnienie to by go wydmuchało dawno.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 października 2017, 06:24 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 października 2017, 10:52
Posty: 15
Lokalizacja: Olsztyn, Warmińsko-mazurskie
Pojazd: LDV Convoy 1998
Ehhh posypała się skrzynia biegów, lub być może sprzęgło. Nie ma synchronizacji. Na postoju nie da się wrzucić żadnego biegu, podczas jazdy jak trafię w dobre obroty to wejdzie. Sprzęgło działa ale podczas jazdy, gdy nie jest wciśnięte pedał dość mocno podskakuje i słychać grzechotanie.
Posypała się skrzynia czy raczej sprzęgło ?

Orientujecie się może czy do LDV Convoy będzie pasowała skrzynia np. od Lublina ? I czy jest różnica czy od 4C90 czy 4CT90 ? Albo w ogóle jakie skrzynie będą pasowały ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 października 2017, 13:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Najpierw sprawdź jaką skrzynię tam masz... w Lublinach były różne skrzynie (2 różne skrzynie z Tczewa, lub skrzynia KIA)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 października 2017, 14:01 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 października 2017, 10:52
Posty: 15
Lokalizacja: Olsztyn, Warmińsko-mazurskie
Pojazd: LDV Convoy 1998
Po czym najłatwiej rozpoznać ?
Póki co mogę tyko powiedzieć że jest pięcio biegowa.

Jak wrócę do domu to będę mógł się jej przyjrzeć


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 października 2017, 14:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Po pierwsze zrób zdjęcie i wrzuć... a może gdzieś odnajdziesz jakiś napis, oznaczenie...

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 października 2017, 15:59 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 października 2017, 10:52
Posty: 15
Lokalizacja: Olsztyn, Warmińsko-mazurskie
Pojazd: LDV Convoy 1998
Zrobiłem na szybko jakieś fotki ale nie wiem czy da się coś na nich zobaczyc

https://ibb.co/iaX60m
https://ibb.co/kHem0m
https://ibb.co/jzxjmR


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 października 2017, 18:24 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
No faktycznie... Nic nie widać. :) Chyba Tczew ale głowy nie dam. Może zdjęcie okolic wyjścia dźwigni zmiany biegów albo wyjścia wału napędowego?

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net