Dzisiaj jest 10 grudnia 2018, 22:01


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 listopada 2017, 18:48 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 października 2017, 21:27
Posty: 21
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd: Lublin 3 '01
Wszystko poskładane do kupy. Po podłączeniu rozrusznika i próbie zakręcenia silnikiem lipa... Rozrusznik nie daje rady przekręcić wałem. Robi jeden obrót i stoi.
-Rozrząd ustawiony na wszystkich znakach,
-Wypróbowane dwa rozruszniki,
-Wypróbowane dwa akumulatory po 120Ah,
-Połączenia elektryczne rozrusznika na grubych kablach z zaciskanymi stykami, przykręcone do akumulatora,
-Wał korbowy kręci się po przekręceniu go kluczem bez jakiegoś strasznego oporu,
-Po wykręceniu świec żarowych - bez kompresji rozrusznik jakoś kręci.
Czy to możliwe żeby ten silnik miał aż tak dobrą kompresję?

Czy ktoś ma jakieś sugestie?
Proszę o pomoc


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 listopada 2017, 21:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 100
Lokalizacja: Kraków
Masz porządne kable rozruchowe? Jak kluczem sie kręci to rozrusznik też musi dać rade.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 listopada 2017, 21:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 października 2017, 21:27
Posty: 21
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd: Lublin 3 '01
Fajnie byłoby gdyby to była wina przewodów:) Spróbuję jutro - odkręcę od lublina oryginalne przewody masowy i prądowy. Jak to nie pomoże to chyba zrobię sobie hara-kiri śrubokrętem. Rece mi już opadają


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 listopada 2017, 21:48 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 100
Lokalizacja: Kraków
nie o to mi chodziło, pożycz prąd od auta na chodzie może akumulatory nie dają rady


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 listopada 2017, 22:20 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 336
Pojazd: tarpan239
albo połącz akumulatory równolegle aby zwiększyć pojemność


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 listopada 2017, 00:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 października 2017, 21:27
Posty: 21
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd: Lublin 3 '01
Udało mi się z rana odpalić nareszcie ten silnik. To była wina zbyt cienkich przewodów... Motor już siedzi w ramie. Miałem problem z włożeniem go gdyż w łożysko 6203 (te za sprzęgłem) była włożona tulejka i nie chciało mi to wejść na wałek od skrzyni biegów. Po co była ta tulejka? Czyżby ten silnik naprawdę siedział wcześniej w Żuku?
Przełożyłem miskę olejową wraz z bagnetem i smoka (bez problemu). Do starego bagnetu podłączyłem powrót oleju z turbiny. Czy może on iść trochę "pod górę"?


Załączniki:
Komentarz: Czemu Tu są dwa wyjścia na przewody wychodzące z obudowy termostatu podczas gdy w starym silniku miałem jeden?
DSC00048.JPG
DSC00048.JPG [ 657.27 KiB | Przeglądany 480 razy ]
Komentarz: W tym miejscu (pod filtrem paliwa) w starym silniku miałem podłączoną jakąś wsuwkę. W nowym jest taki dziobek. Co mam z tym zrobić?
DSC00047.JPG
DSC00047.JPG [ 733.85 KiB | Przeglądany 480 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 listopada 2017, 00:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 961
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
To chyba czujnik ciśnienia - sprawdź czy możesz podmienić ze swojego silnika.

Swoją drogą jak masz miskę żukowską do Andorii to nie wyrzucaj jej... są tacy co właśnie takiej szukają

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 listopada 2017, 23:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 października 2017, 21:27
Posty: 21
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd: Lublin 3 '01
Starych gratów nie wyrzucam bo nie wiadomo kiedy cokolwiek może się przydać.
Po włożeniu silnika znowu problem. Chyba zapomniałem czegoś podłączyć. Po przekręceniu zapłonu świece się grzeją ale rozrusznik nie startuje (kontrolki nie przygasają). Po zetknięciu na krótko tego cienkiego kabelka z plusem akumulatora silnik startuje. Po uruchomieniu silnika nie gaśnie kontrolka STOP. Czym ona jest sterowana?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 listopada 2017, 02:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 168
Pojazd: Lublin 3Mi
Kontrolka STOP zapala się z każdą inną czerwoną kontrolką w liczniku. Ciśnienie oleju, zaciągnięty ręczny, itp.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Online Wyświetl profil  
 
Post: 08 listopada 2017, 22:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 października 2017, 21:27
Posty: 21
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd: Lublin 3 '01
A myślałem że jestem bliżej niż dalej... Dwukilometrowa przejażdżka na "nowym" silniku zakończyła się niezbyt zachęcająco do dalszych prac. Chmury dymu z tłumika zasnuły całe niebo. Poziom oleju z połowy bagnetu spadł na sam dół. I do tego jeszcze wyciek oleju spod turbiny. Jest sens cokolwiek z tym robić czy wyciągnąć to na pole i podpalić w cholerę? Dwa tygodnie leżenia pod samochodem, wydane 2000zł na silnik i inne pierdoły i co mam z tego? Katar i ból pleców od leżenia na betonie


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 listopada 2017, 23:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 80
Pojazd: Tarpan 237, 1990
Nie poddawaj się na finiszu... Sprawdź dokładnie, bo to może być pierdoła, obstawiam że dym z rury może być powiązany z wyciekiem spod turbiny.

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 listopada 2017, 21:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 października 2017, 21:27
Posty: 21
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd: Lublin 3 '01
Dobrze byłoby gdyby to była "tylko" turbina. U nas regeneracja kosztuje 500 zł. W przyszłym tygodniu podjadę do znajomego mechanika zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Wie ktoś jaka wartość ciśnienia jest akceptowalna dla takiej Andorii?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 listopada 2017, 23:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 961
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Nominalnie powinno być 3 MPa, zaś jeśli ciśnienie sprężania wyniesie mniej niż 2,45 MPa to silnik kwalifikuje się do naprawy (dane dla próbnika SPCS-50 - dla innych próbników może to wyglądać inaczej, np. dla PSWO-60KFM ciśnienia wyniosą odpowiednio 2,6 MPa /nominalnie/ i 2,1 MPa /do naprawy/)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 listopada 2017, 17:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1687
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
stary diesel na zimno nie powinien mieć mniej jak 25-27. tanio te turbiny robią, wirniki chociaż wyważają?
taka konsumpcja oliwy to tylko turbo albo dziura w tłoku. albo odma zatkana.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 listopada 2017, 18:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 października 2017, 21:27
Posty: 21
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd: Lublin 3 '01
Turbo jest do roboty na 100%. Z tłumika końcowego dosłownie leje się olej. Po zdjęciu kolanka łączącego turbo z kolektorem dolotowym pluje olejem jak szalona. Z ciekawostek to dodam że turbina przykręcona była na jedną śrubę gdyż pozostałe trzy były urwane i strasznie waliło mi spalinami do kabiny a nie wiedziałem skąd kopci. Oddałem ją do regeneracji (na wymianę) przez Alledrogo za 6 stówek [Turbosprężarka jest zregenerowana i złożona na fabrycznie nowych oryginalnych częściach (koło kompresji, wirnik turbiny, talerz kompresora, łożyska ślizgowe, łożysko oporowe, odrzutnik oleju, pierścienie uszczelniające, !!!!nowa obudowa!!! Do każdej turbosprężarki dołączamy: -kartę gwarancyjną na 12 miesięcy bez limitu kilometrów-protokół z wyważarki wysokoobrotowej-protokół z maszyny do ustawiania zmiennej geometrii ]. A powie mi ktoś gdzie mam szukać tej odmy? W starym silniku miałem takie czarne plastikowe coś przykręcone ponad pompą wtryskową, a w nowym nie mam nic.


Załączniki:
Komentarz: Wie ktoś z szanownych kolegów co zrobić z tym przewodem? Podczas pracy silnika dmucha z tego powietrzem. Czy to gdzieś podłączyć czy zaślepić?
DSC00030.JPG
DSC00030.JPG [ 515.43 KiB | Przeglądany 364 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net