Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Żuk - obniżenie zawieszenia http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=3867 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | HOGI [ 02 listopada 2017, 12:13 ] |
Tytuł: | Żuk - obniżenie zawieszenia |
Witajcie. jestem tutaj nowy ale sprawdzałem całe forum i nie mogę znaleźć info o obniżeniu Żuka. Wiem trochę nietypowa sprawa, bo wszyscy albo seryjne zawieszenie albo chcą podnosić. A ja właśnie chciałem opuścić zawieszenie tak około 7-8 cm. Wiem wiąże się to na pewno ze z mianą ogumienia i felg ale to już mam. Felgi mam 15" z rozstawem 4x150 tylko zachodzę w głowę jak go opuścić w dół, może ktoś ma już jakieś rozwiązanie ? |
Autor: | phinek [ 02 listopada 2017, 12:19 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Parę centymetrów zyskasz na samych kołach - np. Nyska którą ma Strucel jest niższa na samym profilu opony i to wyraźnie. Robienie rzeźby w całym zawieszeniu jest już trudniejsze i pytanie na ile sensowne biorąc pod uwagę to jakie "wspaniałe" jest w oryginale. Więc jeśli przód ma iść w dół to może pójść z przeróbką w kierunku belka od Tarpana i resory. |
Autor: | HOGI [ 02 listopada 2017, 12:29 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Generalnie mój projekt jest z rozmachem Planuje opuścić cały samochód maksymalnie, wymienić hamulce przód na tarcze (może również tylne jak się da), wymienić silnik na silnik z BMW E34 2.0 Benzyna wraz ze skrzynią biegów, wstawić wspomaganie oraz pompę mocniejszą hamulcową. Więc każda podpowiedź jest bardzo mile widziana. Żuka dostałem od kolegi, który zamknął firmę i mu już nie był potrzebny, a stał u niego 3 lata. |
Autor: | sukiennik68 [ 02 listopada 2017, 12:41 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
przy tym zakresie przeróbek to lepiej chyba kupić Poloneza Truck Long,zmienić silnik, dać niskie opony, dospawać ramę pomocniczą z przodu i przykręcić kabine od żuka i bedzie niziutki |
Autor: | HOGI [ 02 listopada 2017, 12:46 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Nie lubię iść na łatwiznę |
Autor: | Marian [ 02 listopada 2017, 13:28 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Przednie zawiesznie straci zupełnie geometrię przy obniżeniu, koła będą miały zeza, ale w pozytywie, więc ani to nie będzie wyglądać, ani jechać |
Autor: | Dziwny Mag [ 02 listopada 2017, 18:41 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Można "urwać" z przodu z 4 cm likwidując "wystawanie" mocowania zawieszenia poza obrys podłużnicy - tylko to generuje dziesiątki kolejnych, znacznie wiekszych przeróbek, jak długości i kąty przekładni kierowniczej, osadzenia silnika itd... Z tyłu o tyle łatwiej ,że obcinasz mocowania resorów i wspawujesz je wyżej... Tylko wyjdą ponad podłużnice ramy - trzeba to z pomyśłunkiem pospawać. Oczywiście nadkola, i ogólnie podłogi robisz od nowa - z Żuka zostaje "skorupka" zewnętrzna, ta, co robi wygląd. Z tyłu jeszcze zyskasz konkretne kilka cm przekładając most nad resory... Jak ma taki wynalazek tylko wyglądać, to lajcik, jak ma również jeździć - zwłaszcza z mocniejyszm silnikiem... to na seryjnym przednim zawieszeniu wiele nie wyczarujesz. "Sekretem" większości udanych tego typu projektów jest to, że "Żukiem", "Nysą" czy innym "Bullikiem" są tylko z nazwy i wyglądu - a technicznie to jest wydmuszka nadwozia w/w posadzona na kompletnym podwoziu o porządanych osiągach. Wszystko pomiędzy tymi opcjami to kompromisy, i albo nie wyglądają, albo nie jadą, albo wyglądają i jadą średnio |
Autor: | zukostrazak [ 03 listopada 2017, 20:50 ] |
Tytuł: | Re: Żuk - obniżenie zawieszenia |
Najpierw pogadaj z diagnostą czy to podbije. |
Autor: | phinek [ 03 listopada 2017, 22:09 ] |
Tytuł: | Re: Żuk - obniżenie zawieszenia |
I właśnie dlatego ja próbuję rozpoznać temat resorów parabolicznych - nominalnie jest to seryjne więc "mój diagnosta" mimo swej wnikliwości nie będzie marudził, a nawet pomysł pochwalił. |
Autor: | zolwik [ 04 listopada 2017, 11:02 ] |
Tytuł: | Re: Żuk - obniżenie zawieszenia |
4x150 na innych piastach na ori ma 5x139,7 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |