Dzisiaj jest 29 marca 2024, 02:16


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02 listopada 2017, 12:13 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 października 2017, 19:20
Posty: 4
Pojazd: ŻUKA A11
Witajcie.
jestem tutaj nowy ale sprawdzałem całe forum i nie mogę znaleźć info o obniżeniu Żuka.
Wiem trochę nietypowa sprawa, bo wszyscy albo seryjne zawieszenie albo chcą podnosić.
A ja właśnie chciałem opuścić zawieszenie tak około 7-8 cm.
Wiem wiąże się to na pewno ze z mianą ogumienia i felg ale to już mam.
Felgi mam 15" z rozstawem 4x150 tylko zachodzę w głowę jak go opuścić w dół, może ktoś ma już jakieś rozwiązanie ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 listopada 2017, 12:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Parę centymetrów zyskasz na samych kołach - np. Nyska którą ma Strucel jest niższa na samym profilu opony i to wyraźnie.
Robienie rzeźby w całym zawieszeniu jest już trudniejsze i pytanie na ile sensowne biorąc pod uwagę to jakie "wspaniałe" jest w oryginale. Więc jeśli przód ma iść w dół to może pójść z przeróbką w kierunku belka od Tarpana i resory.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 listopada 2017, 12:29 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 października 2017, 19:20
Posty: 4
Pojazd: ŻUKA A11
Generalnie mój projekt jest z rozmachem :)
Planuje opuścić cały samochód maksymalnie, wymienić hamulce przód na tarcze (może również tylne jak się da), wymienić silnik na silnik z BMW E34 2.0 Benzyna wraz ze skrzynią biegów, wstawić wspomaganie oraz pompę mocniejszą hamulcową.
Więc każda podpowiedź jest bardzo mile widziana.
Żuka dostałem od kolegi, który zamknął firmę i mu już nie był potrzebny, a stał u niego 3 lata.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 listopada 2017, 12:41 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
przy tym zakresie przeróbek to lepiej chyba kupić Poloneza Truck Long,zmienić silnik, dać niskie opony, dospawać ramę pomocniczą z przodu i przykręcić kabine od żuka i bedzie niziutki :wink: :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 listopada 2017, 12:46 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 października 2017, 19:20
Posty: 4
Pojazd: ŻUKA A11
Nie lubię iść na łatwiznę :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 listopada 2017, 13:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Przednie zawiesznie straci zupełnie geometrię przy obniżeniu, koła będą miały zeza, ale w pozytywie, więc ani to nie będzie wyglądać, ani jechać :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 listopada 2017, 18:41 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Można "urwać" z przodu z 4 cm likwidując "wystawanie" mocowania zawieszenia poza obrys podłużnicy - tylko to generuje dziesiątki kolejnych, znacznie wiekszych przeróbek, jak długości i kąty przekładni kierowniczej, osadzenia silnika itd...
Z tyłu o tyle łatwiej ,że obcinasz mocowania resorów i wspawujesz je wyżej... Tylko wyjdą ponad podłużnice ramy - trzeba to z pomyśłunkiem pospawać. Oczywiście nadkola, i ogólnie podłogi robisz od nowa - z Żuka zostaje "skorupka" zewnętrzna, ta, co robi wygląd. Z tyłu jeszcze zyskasz konkretne kilka cm przekładając most nad resory...

Jak ma taki wynalazek tylko wyglądać, to lajcik, jak ma również jeździć - zwłaszcza z mocniejyszm silnikiem... to na seryjnym przednim zawieszeniu wiele nie wyczarujesz.

"Sekretem" większości udanych tego typu projektów jest to, że "Żukiem", "Nysą" czy innym "Bullikiem" są tylko z nazwy i wyglądu - a technicznie to jest wydmuszka nadwozia w/w posadzona na kompletnym podwoziu o porządanych osiągach.
Wszystko pomiędzy tymi opcjami to kompromisy, i albo nie wyglądają, albo nie jadą, albo wyglądają i jadą średnio :wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 listopada 2017, 20:50 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 267
Lokalizacja: Warszawa
Najpierw pogadaj z diagnostą czy to podbije.

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 listopada 2017, 22:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
I właśnie dlatego ja próbuję rozpoznać temat resorów parabolicznych - nominalnie jest to seryjne więc "mój diagnosta" mimo swej wnikliwości nie będzie marudził, a nawet pomysł pochwalił.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 listopada 2017, 11:02 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
4x150 na innych piastach na ori ma 5x139,7

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net