Dzisiaj jest 28 marca 2024, 19:58


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15 kwietnia 2018, 19:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 131
Lokalizacja: Kwidzyn
Pomyślicie pewnie, ten to ma problemy. Ale do sedna.
Moja Nyska silnik S21 gaźnik Weber 28/35 S2A1
Zrobiłem ostatnio analizę spalin i wyszło sporo sporo za bogato. CO coś ponad 7 A lambda w okolicy 0.760-0.830 na obrotach około 2500. Zresztą na wolnych podobnie bogata mieszanka. Można było się tego spodziewać bo po przegazówce kopci na czarno. Pomyślałem trzeba rozebrać pewnie pływak tonie, a przy okazji wyczyszczę.
Po rozebraniu sprawdziłem z ciekawości dysze gł. paliwa i jak wół na pierwszym przelocie dysza gł paliwa 118 a na drugim przelocie 145. Tą drugą można by sobie odpuścić bo myślę że drugi nie otworzył się podczas analizy spalin. Ale pierwsza chyba ciut za duża Co prawda znalazłem dane dla gażnika podobnego tzn. 28/35 S2B1 i tam dysza pierwszego przelotu jest 110 a drugiego 125.
Macie jakieś dane do mojego gaźnika? bo może to właśnie ta różnica między tymi gażnikami te dysze.
A sprawdziłem jeszcze ustawienie pływaka i jest 8,5mm 0d korpusu,czyli teoretycznie niższy poziom paliwa jest. Co wy na to?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2018, 18:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
może być nieszczelna iglica. dysza 1 przelot powinna byc 110, wolnych z elektrozaworem 45 rurka emulsyjna 1przelot f27 dysza 250 2 przelot f35/225 paliwowa 145. 125 paliwa w drugim jest dla s2b1. sprawdz jeszcze czy nie chodzi na ciepłym powietrzu-przesłona w filtrze i podgrzewanie w kolektorze. Poza tym drożność zaworka odmy w kolektorze, jakość filtra powietrza. no i na koniec regulacja składu mieszanki. czasem zdarza się podsysanie paliwa przez dyszę pompki przyśpieszającej, paliwo kapie sobie.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 kwietnia 2018, 14:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 131
Lokalizacja: Kwidzyn
Sprawdziłem jeszcze raz dysze i rurki emulsyjne i wszystko się zgadza z Twoim opisem, poza tą dyszą pierwszego przelotu. Tam jest 118. Dobra, gaźnik przedmuchany wymyty w ultradżwiękowej i jeszcze raz przedmuchany, pływak wyregulowany na 6,5mm i 13mm max wychylenia. Dziś jeszcze posprawdzam ustawienia zapłonu i zaworów. Sprawdziłem też czy paliwo nie kapie z rurki pompki przyspieszającej w gardzieli, niczego nie zauważyłem na pracującym silniku. Jutro pojadę na analizator i poregulować spróbuje. A jeszcze jedno mnie zastanawia bo zanim odpaliłem już zamontowany gaznik , podpompowałem ręcznie paliwko i po chwili zaczęło kapać, chyba zaworek nie trzyma, albo za wysoki poziom paliwa. Silnik odpalił bez problemu, i pracował ładnie dając się wyregulować, narazie na słuch. Zobaczymy jutro na analizie.
Ten zaworek w pokrywie pewnie i tak będę musiał zmienić :(
Przepraszam za przydługi post i dzięki za odpowiedź


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 kwietnia 2018, 19:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
na bank zaworek. jak jest nieszczelny to będzie za wysoki poziom paliwa. Zapłon też ustaw, ale wyłącznie na słuch, na dzisiejszym paliwie ustawiony na znaki nie bedzie chodził poprawnie, jest czystsze(mniej żywic), bardziej lotne i ma więcej oktanów niż etylina

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 kwietnia 2018, 09:05 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 131
Lokalizacja: Kwidzyn
No dobra zamówiony zaworek przyszedł, wymieniłem i nie cieknie nawet po długim pompowaniu ręcznie. Analizator podpięty wolne obroty wyregulowane i jest ok ale podwyższone czyli około 2500 dalej bogato. Mogłem jeszcze spróbować odłączyc odmę, ale czy ona mogła by aż tak bardzo przeszkadzać w uzyskaniu pożadanej uboższej mieszanki? Bo nadal na powyższonych obrotach, lambda około 0,800. Silnik ma około 60 tys km i raczej jest to realny przebieg patrząc na ogólny stan reszty auta, ale lata robią swoje może jakieś przedmuchy? Zobaczymy. Trzeba by jeszcze wkońcu sprawdzić zużycie paliwa, bo może ja się tu spuszczam na uzyskaniu idealnej mieszanki a w rzeczywistości nie jest źle ze spalaniem. Choć wolał bym żeby na przeglądzie do spalin nie można było się czepić.
Zapomniałem dodać że próbowałem regulowac zapłon, ale aparat jak zaspawany, nie daje sie ruszyć. Sprawdziłem stroboskopową i ustawiony na znaki na zamachu, więc narazie zostaje tak jak jest.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 kwietnia 2018, 18:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
odma daje podwyższone hc. zapłon ustawiony na znaki może dac taki efekt.przy 2500 włącza się układ główny 1 przelotu i tu się odzywa znacząco za duża dysza paliwa 1 przelot(czyli 118 w miejsce 110), lub za mała powietrzna. może rurki emulsyjne masz zamienione miejscami? często sie z tym spotykam.
Filtr powietrza nowy?

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 kwietnia 2018, 19:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 131
Lokalizacja: Kwidzyn
Węglowodory też w okolicy 1500-2500 więc za dużo. Narazie zwalam to na karb bogatej, nie spalonej do końca mieszanki. Z rurkami emulsyjnymi rzeczywiście nie sprawdziłem. Tak jak je wyjąłem w te same miejsca włożyłem. Jeśli dobrze pamiętam dłuższa w pierwszym przelocie. Sprawdzałem dostępność dysz w "Etermot" i nie ma tam słowa o średnicy 118 są 110, 115,120 itd ale 118... czyżbym miał zwidy? ;)
A zapłon... kurcze, nie wiem jak ruszyć ten aparat, żeby go nie zniszczyć. Żabą? trzeba będzie popróbować.
Filtr powietrza na wszelki wypadek wymieniłem, mimo że poprzedni miał dopiero 5 tys km


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 kwietnia 2018, 18:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
rurki sa opisane. f27 jest grubsza. dysze mają często marnie nabite oznacznia, może to była 113 z trabanta albo 115 z poloneza, malucha. ma być 110. a dysza w elektrozaworze jaka jest? powinna być45. aparat owinąć szmatą w nafcie na kilka dni a później palnik żaba i młotek- przecinak. w jedną i drugą strone pukać i krećić , w końcu wyjdzie. w zeszłym roku się z tym męczyłem; trzeba cierpliwości

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 kwietnia 2018, 19:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 131
Lokalizacja: Kwidzyn
Dziękuję Ci kolego za Twoje rady. Na tą chwilę już jest całkiem dobrze. Tzn, silnik chodzi jak zegarek,analiza spalin pokazała na wolnych CO 2,4 a lambda 1,024. Na podwyższonych obrotach CH 450-500 a CO około 4. lambda 0,930. A teraz może trochę dziwna sprawa, ale wartości te zmieniły się sporo in plus po wymianie serwa i pompy hamulcowej na nowe, czyżby zaciągał jakieś ilości płynu hamulcowego przez serwo? co prawda zdażało mi się dolewać płyn od czasu do czasu, ale zwalałem to na cieknące cyliderki ham z tyłu. Teraz to ogarnąłem, i okazało sie że Nysa może przy hamowaniu zostawić czarne ślady na asfalcie, mimo hamulców bębnowych.
A dysza gł. paliwa zmieniona na 110 z innego gaźnika. narazie potestuję i sprawdzę ile pali.
Zapomniałem dopisać, tak jak mówiłeś sprawdziłem rurki emulsyjne, i zgadzają się z Twoim opisem, więc nic nie pomieszalem. A dysza wolnych obrotów nie do odczytania, więc nie wiem jaka jest włożona,ale już zdązyła się zapchać dwa razy, chyba za słabo przedmuchałem po myciu, bo nigdy wcześniej nie zapychała się.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2018, 08:11 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Mogło się tak zdarzyć, ale spalanie płynu hamulcowego w silniku objawia się potężnymi kłębami białego dymu z rury... :) Nam padła pompa a potem i serwo po kontakcie z płynem w Rio de Janeiro pod koniec wyprawy, i do Sao Paulo jeszcze dojechaliśmy dolewając płynu i co parę kilometrów robiąc wielką zadymę w stylu "habemus papam" ruszając spod świateł :D Silnik się też dławił przy tym często, ale ilości płynu zasysane były znaczące, pod koniec już prawie hamulców nie było, więc zaraz po rozładunku Żuka w Gdyni wymieniliśmy pompę i objawy się uspokoiły :) Z serwa wylaliśmy więcej płynu niż z pompy :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2018, 10:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 131
Lokalizacja: Kwidzyn
No to nie wiem, zbieg okoliczności z tą wymianą? Dziś po pracy rozpruje serwo i zajrzę czy jest płyn w środku. Pomału ogarniam, to co przez parę lat zaniedbałem. Teraz na tapecie przewody gumowe chłodnicy, zawór ogrzewania, trzeba przejrzeć alternator, bo chyba od nowości nie ruszany pewnie i w poniedziałek przyjdą nówki Kormoranki bo moje serbskie oponki mimo że wyglądają dość dobrze, to już swoje lata mają i zaczynają się dziwnie nierówno zużywać, pewnie się rozwarstwiają.
Czujnik wstecznego biegu jest taki sam w skrzyni trójce i czwórce?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2018, 18:05 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie, czujniki akurat są różne. W czwórce bodajże nacisnięty jest rozwarty a w trójce naciśnięty daje zwarcie.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net