Dzisiaj jest 23 września 2018, 12:13


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 24 kwietnia 2018, 11:08 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 298
Pojazd: tarpan239
Witam :D

podczas innych prac przy swoim Tarpanie 239D zauważyłem że w przednim zawieszeniu silnika zamiast 4 przewidzianych poduszek ( po 2 na każdą stronę ) są zamontowane tylko dwie czyli po jednej na każdej stronie. Poduszki te wyglądały jak siedem nieszczęść - głębokie pęknięcia oraz widoczne symptomy dłuższej koegzystencji z substancjami ropopochodnymi, więc zakwalifikowałem je do pilnej wymiany. Po montażu nowych pojawił się temat drgań: o ile na starych poduszkach drgania wewnątrz kabiny miały mniejszą częstotliwość za to większą amplitudę to teraz częstotliwość zdecydowanie się zwiększyła przy spadku amplitudy. Pisząc obrazowo powstały efekt przypomina wytrząsarkę do pustaków :shock: .

Teraz pytania/ prośba o pomoc; kupiłem poduszki zawieszenia silnika "żukowskie", wg dostępnych ( dla mnie ) informacji takie tam były montowane - czy istniały różne typy tych poduszek różniące się np. twardością? jak tak to po czym je rozpoznać, na moich było napisane tylko "żuk poduszka silnika"

Czy dostępne obecnie poduszki odpowiadają charakterystykami poduszkom fabrycznym? Może istnieje jakieś sprawdzone źródło gdzie można by nabyć najbliższe oryginałowi nie tylko z wyglądu?

A może tak ma być a poduszki "wyszlachetnieją" podczas eksploatacji?

Starych poduszek nie chcę powtórnie zakładać bo rozchodzą się dosłownie w rękach :mrgreen:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2018, 14:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2463
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
sukiennik68 pisze:
Witam :D
Czy dostępne obecnie poduszki odpowiadają charakterystykami poduszkom fabrycznym? Może istnieje jakieś sprawdzone źródło gdzie można by nabyć najbliższe oryginałowi nie tylko z wyglądu?

Generalnie z poduszkami jest... d.u.p.a 8)
Większość tego, co idzie obecnie kupić, zwłaszcza w sklepach - to produkcja rzemieślnicza niskokosztowa - można z nich ewentualnie błotek brukarski zrobić. Są o wiele za twarde.

Trzeba albo trafić na uczciwego sprzedawcę, który zagwarantuje, że to jest produkt fabryczny z epoki, albo pomacać. Nawet poduszka pod diesla powinna się trochę uginać przy ściśnięciu kciukiem i palcem wskazującym. Guma musi się choć trochę "ugiąć". To ma być "miękka", sprężysta guma, nie młotek.
Generalnie ciężko dostać przyzwoite poduchy... Fabryczne dla Żuka diesla były twardsze, niż dla benzyniaka, ale to wciąż była elastyczna, uginająca się guma.
Warszawa, Żuk, Nysa, Tarpan, Syrena - poduchy są takie same.
Przy poduszkach z gwintem drobnozwojnym na szpilkach mocujących jest większe prawdopodobieństwo, że to będzie wyrób fabryczny dobrej jakości (ale to nadal tylko prawdopodobieństwo).

Nie ma za co. Uwielbiam być posłańcem dobrych wieści :mrgreen:
:wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 kwietnia 2018, 19:49 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 298
Pojazd: tarpan239
Podniesiony na duchu :D przeprowadziłem rekonesans po sklepach w poszukiwaniu "miękkich" poduszek. Generalnie wszystkie dostępne na rynku na które natrafiłem mają twardość kamienia :shock: z jednym wyjątkiem. Ta bardziej miękka poduszka wg sprzedawcy jest współczesnej produkcji i posiada szpilki z gwintem drobnozwojowym. Chociaż jest wyraźnie bardziej miękka od pozostałych to pojawia się wątpliwość czy wystarczająco. :?

W mojej okolicy działa zakład produkujący metalowo gumowe elementy dla motoryzacji i tam zgodzili się zrobić próby twardości gumy poduszek które dostarczę. Aby wyniki tych pomiarów można było jakoś obiektywnie zinterpretować, w celach porównawczych, bardzo przydałaby się informacja jaką twardość posiadały oryginalne poduszki ( i wg jakiej metody pomiarowej). Może ktoś dysponuje taka informacją lub posiada karty katologowe, DTR-ki gdzie podany został wskazany parametr twardości gumy lub informacja o typie mieszanki gumowej. :D :?:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 maja 2018, 16:10 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 298
Pojazd: tarpan239
cd:

zawiozłem wczoraj poduszki do pomiaru twardości: 3 szt - poduszkę oryginalną z lat 80 -tych, poduszkę współczesną z gwintem drobnozwojowym, poduszkę współczesną z gwintem "normalnym". Info co do wyników będę miał w poniedziałek. Wstępna deklaracja jest taka, że w tym zakładzie byłaby możliwość wykonania partii "miękkich" zgodnych z oryginałem poduszek. Minimalna ilość to 200 szt. cena w okolicach 40 zł/szt. Ciekawe czy byliby chętni do zakupu na taką ilość :?: :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 maja 2018, 17:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2463
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
200 sztuk to w sumie nie dużo. Jeden tarpan diesel: 4 sztuki, jedna Syrena: 4 sztuki... Żuk / Nysa / Wawa 2 szt.. Cena niby niezbyt zachęcająca :wink: - ale jeszcze trochę i nie będzie innego wyjścia... 8) Dobrze wiedzieć, że jest taka możliwość.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 maja 2018, 18:00 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 298
Pojazd: tarpan239
mała poprawka: w Tarpanie diesel jest 8 poduszek pod silnikiem :D po prostu Perkins to ciężka bestia :shock:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 maja 2018, 20:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1035
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Ha, mowa.Sama miska olejowa waży ze 40 kg, bo to masywny kawał żeliwa.W ciągnikach, to ona trzyma wszystko w kupie, bo łączy przednią oś ze skrzynią biegów i resztą.Blok jest dosyć wątły, więc misa musi przenosić całe obciążenie.W fabryce nie bawili się w przeróbki, poza nowym kołem zamachowym i dopasowaną obudową sprzęgła, a tak, to poszło wszystko 1:1 jak w ciągnikach.Gdyby zastosowali odpowiednie łapy silnika, przykręcane do bloku, bo jest gdzie, to misa mogła by być blaszana, co zredukowało by wagę.Takie misy występowały ponoć w tych silnikach, pakowanych do wózków widłowych "bułgar" ktoś mi to kiedyś mówił, że kupił taki silnik do ciągnika i na dzień dobry, musiał kupić misę i parę innych rzeczy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2018, 19:35 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4697
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Jak dla mnie cena 40zł to dobra cena, a 200szt to mało, na pewno kilka kompletów sam bym przytulił :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2018, 23:59 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2463
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Ale ktoś musi zapłacić na początku, jednorazowo, 40x200 :mrgreen: Cena sama w sobie jest rozsądna.
Mi się na razie na swoje potrzeby udawało wygrzebać po rozmaitych bazarach i zapasach "piwnicznych" dobre, nowe poduchy z epoki, do tego w "piwkowych" cenach - ale i to się kończy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 maja 2018, 19:27 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 113
Lokalizacja: Kwidzyn
Mała uwaga co do zastosowań poduszek od żuka do syreny. Zastosowanie takiej poduchy w skarpecie powoduje że silnik przenosi na budę takie drgania że robi ona za wibrator. W mojej mam chyba jeszcze oryginalne poduchy o konsystencji galarety. Żadnych drgań podczas pracy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 maja 2018, 22:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2463
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Zastosowanie w Żuku twardej poduszki "od żuka" powoduje dokładnie to samo. Problem nie w tym ,czy jest "od żuka" czy "od syreny", a w tym, czy jest właściwej twardości. Czytałeś wątek od początku? :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 maja 2018, 19:12 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 298
Pojazd: tarpan239
mam wyniki badań twardości poduszek silnika :D

oryginalna poduszka baaardzo zmęczona życiem i po niewątpliwym kontakcie z substancjami ropopochodnymi - pomiar wykazał twardość 40 stopni wg skali Shore'a

poduszka współczesna z "normalnym" gwintem szpilek - 69 stopni wg skali Shore'a :shock:

poduszka współczesna z "drobnozwojowym" gwintem szpilek - 54 stopnie wg skali Shore'a

i dla porównania fabrycznie nowa, nigdy nie montowana, poduszka do Poloneza Truck z silnikiem wysokoprężnym Citroena - 45 stopni wg skali Shore'a


aby to łatwiej zobrazować dopiszę że cyt.: " "0" w skali A wg Shore'a oznacza materiał miękki jak woda, a "100" - twardy jak beton."


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2018, 21:26 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 298
Pojazd: tarpan239
ze względu na niedostępność oryginalnych poduszek o właściwej twardości podjąłem decyzję o dostosowaniu dostępnych ( zbliżonych twardością do oryginału ) poduszek zawieszenia silnika z Poloneza Truck 1.9 D.

Po adaptacji poduszki wyglądają tak:

Załącznik:
140 (1).jpg
140 (1).jpg [ 25.79 KiB | Przeglądany 267 razy ]


Załącznik:
140 (2).jpg
140 (2).jpg [ 26.61 KiB | Przeglądany 267 razy ]


Załącznik:
140 (3).jpg
140 (3).jpg [ 25.86 KiB | Przeglądany 267 razy ]


Załącznik:
140.jpg
140.jpg [ 26.17 KiB | Przeglądany 267 razy ]


Wrażenia po uruchomieniu silnika na nowych poduszkach podzielę się wrażeniami :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 maja 2018, 00:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2463
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Właśnie miałem o wrażenia pytać - no to czekam.

A wynik pomiarów... tzw "masakra" 8) - ale pokrywa się z wrażeniem z organoleptycznego macania tych poduch...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 maja 2018, 00:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 961
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Czy te nowe twarde to jest takie jak to:
http://allegro.pl/lublin-zuk-nysa-nowa- ... 6e968dfff8

Bo prawdę mówiąc zastanawiałem się nad wymianą poduch pod silnikiem Lublina by trochę zmniejszyć drgania, ale jeśli miałbym wymienić stare na twardsze to nie miałoby to sensu.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net