Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

poduszki zawieszenia silnika
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=4008
Strona 1 z 2

Autor:  sukiennik68 [ 24 kwietnia 2018, 11:08 ]
Tytuł:  poduszki zawieszenia silnika

Witam :D

podczas innych prac przy swoim Tarpanie 239D zauważyłem że w przednim zawieszeniu silnika zamiast 4 przewidzianych poduszek ( po 2 na każdą stronę ) są zamontowane tylko dwie czyli po jednej na każdej stronie. Poduszki te wyglądały jak siedem nieszczęść - głębokie pęknięcia oraz widoczne symptomy dłuższej koegzystencji z substancjami ropopochodnymi, więc zakwalifikowałem je do pilnej wymiany. Po montażu nowych pojawił się temat drgań: o ile na starych poduszkach drgania wewnątrz kabiny miały mniejszą częstotliwość za to większą amplitudę to teraz częstotliwość zdecydowanie się zwiększyła przy spadku amplitudy. Pisząc obrazowo powstały efekt przypomina wytrząsarkę do pustaków :shock: .

Teraz pytania/ prośba o pomoc; kupiłem poduszki zawieszenia silnika "żukowskie", wg dostępnych ( dla mnie ) informacji takie tam były montowane - czy istniały różne typy tych poduszek różniące się np. twardością? jak tak to po czym je rozpoznać, na moich było napisane tylko "żuk poduszka silnika"

Czy dostępne obecnie poduszki odpowiadają charakterystykami poduszkom fabrycznym? Może istnieje jakieś sprawdzone źródło gdzie można by nabyć najbliższe oryginałowi nie tylko z wyglądu?

A może tak ma być a poduszki "wyszlachetnieją" podczas eksploatacji?

Starych poduszek nie chcę powtórnie zakładać bo rozchodzą się dosłownie w rękach :mrgreen:

Autor:  Dziwny Mag [ 24 kwietnia 2018, 14:28 ]
Tytuł:  Re: poduszki zawieszenia silnika

sukiennik68 pisze:
Witam :D
Czy dostępne obecnie poduszki odpowiadają charakterystykami poduszkom fabrycznym? Może istnieje jakieś sprawdzone źródło gdzie można by nabyć najbliższe oryginałowi nie tylko z wyglądu?

Generalnie z poduszkami jest... d.u.p.a 8)
Większość tego, co idzie obecnie kupić, zwłaszcza w sklepach - to produkcja rzemieślnicza niskokosztowa - można z nich ewentualnie błotek brukarski zrobić. Są o wiele za twarde.

Trzeba albo trafić na uczciwego sprzedawcę, który zagwarantuje, że to jest produkt fabryczny z epoki, albo pomacać. Nawet poduszka pod diesla powinna się trochę uginać przy ściśnięciu kciukiem i palcem wskazującym. Guma musi się choć trochę "ugiąć". To ma być "miękka", sprężysta guma, nie młotek.
Generalnie ciężko dostać przyzwoite poduchy... Fabryczne dla Żuka diesla były twardsze, niż dla benzyniaka, ale to wciąż była elastyczna, uginająca się guma.
Warszawa, Żuk, Nysa, Tarpan, Syrena - poduchy są takie same.
Przy poduszkach z gwintem drobnozwojnym na szpilkach mocujących jest większe prawdopodobieństwo, że to będzie wyrób fabryczny dobrej jakości (ale to nadal tylko prawdopodobieństwo).

Nie ma za co. Uwielbiam być posłańcem dobrych wieści :mrgreen:
:wink:

Autor:  sukiennik68 [ 27 kwietnia 2018, 19:49 ]
Tytuł:  Re: poduszki zawieszenia silnika

Podniesiony na duchu :D przeprowadziłem rekonesans po sklepach w poszukiwaniu "miękkich" poduszek. Generalnie wszystkie dostępne na rynku na które natrafiłem mają twardość kamienia :shock: z jednym wyjątkiem. Ta bardziej miękka poduszka wg sprzedawcy jest współczesnej produkcji i posiada szpilki z gwintem drobnozwojowym. Chociaż jest wyraźnie bardziej miękka od pozostałych to pojawia się wątpliwość czy wystarczająco. :?

W mojej okolicy działa zakład produkujący metalowo gumowe elementy dla motoryzacji i tam zgodzili się zrobić próby twardości gumy poduszek które dostarczę. Aby wyniki tych pomiarów można było jakoś obiektywnie zinterpretować, w celach porównawczych, bardzo przydałaby się informacja jaką twardość posiadały oryginalne poduszki ( i wg jakiej metody pomiarowej). Może ktoś dysponuje taka informacją lub posiada karty katologowe, DTR-ki gdzie podany został wskazany parametr twardości gumy lub informacja o typie mieszanki gumowej. :D :?:

Autor:  sukiennik68 [ 01 maja 2018, 16:10 ]
Tytuł:  Re: poduszki zawieszenia silnika

cd:

zawiozłem wczoraj poduszki do pomiaru twardości: 3 szt - poduszkę oryginalną z lat 80 -tych, poduszkę współczesną z gwintem drobnozwojowym, poduszkę współczesną z gwintem "normalnym". Info co do wyników będę miał w poniedziałek. Wstępna deklaracja jest taka, że w tym zakładzie byłaby możliwość wykonania partii "miękkich" zgodnych z oryginałem poduszek. Minimalna ilość to 200 szt. cena w okolicach 40 zł/szt. Ciekawe czy byliby chętni do zakupu na taką ilość :?: :D

Autor:  Dziwny Mag [ 01 maja 2018, 17:28 ]
Tytuł:  Re: poduszki zawieszenia silnika

200 sztuk to w sumie nie dużo. Jeden tarpan diesel: 4 sztuki, jedna Syrena: 4 sztuki... Żuk / Nysa / Wawa 2 szt.. Cena niby niezbyt zachęcająca :wink: - ale jeszcze trochę i nie będzie innego wyjścia... 8) Dobrze wiedzieć, że jest taka możliwość.

Autor:  sukiennik68 [ 01 maja 2018, 18:00 ]
Tytuł:  Re: poduszki zawieszenia silnika

mała poprawka: w Tarpanie diesel jest 8 poduszek pod silnikiem :D po prostu Perkins to ciężka bestia :shock:

Autor:  buźka [ 02 maja 2018, 20:58 ]
Tytuł:  Re: poduszki zawieszenia silnika

Ha, mowa.Sama miska olejowa waży ze 40 kg, bo to masywny kawał żeliwa.W ciągnikach, to ona trzyma wszystko w kupie, bo łączy przednią oś ze skrzynią biegów i resztą.Blok jest dosyć wątły, więc misa musi przenosić całe obciążenie.W fabryce nie bawili się w przeróbki, poza nowym kołem zamachowym i dopasowaną obudową sprzęgła, a tak, to poszło wszystko 1:1 jak w ciągnikach.Gdyby zastosowali odpowiednie łapy silnika, przykręcane do bloku, bo jest gdzie, to misa mogła by być blaszana, co zredukowało by wagę.Takie misy występowały ponoć w tych silnikach, pakowanych do wózków widłowych "bułgar" ktoś mi to kiedyś mówił, że kupił taki silnik do ciągnika i na dzień dobry, musiał kupić misę i parę innych rzeczy.

Autor:  Marian [ 03 maja 2018, 19:35 ]
Tytuł:  Re: poduszki zawieszenia silnika

Jak dla mnie cena 40zł to dobra cena, a 200szt to mało, na pewno kilka kompletów sam bym przytulił :)

Autor:  Dziwny Mag [ 03 maja 2018, 23:59 ]
Tytuł:  Re: poduszki zawieszenia silnika

Ale ktoś musi zapłacić na początku, jednorazowo, 40x200 :mrgreen: Cena sama w sobie jest rozsądna.
Mi się na razie na swoje potrzeby udawało wygrzebać po rozmaitych bazarach i zapasach "piwnicznych" dobre, nowe poduchy z epoki, do tego w "piwkowych" cenach - ale i to się kończy.

Autor:  jasio [ 06 maja 2018, 19:27 ]
Tytuł:  Re: poduszki zawieszenia silnika

Mała uwaga co do zastosowań poduszek od żuka do syreny. Zastosowanie takiej poduchy w skarpecie powoduje że silnik przenosi na budę takie drgania że robi ona za wibrator. W mojej mam chyba jeszcze oryginalne poduchy o konsystencji galarety. Żadnych drgań podczas pracy.

Autor:  Dziwny Mag [ 06 maja 2018, 22:28 ]
Tytuł:  Re: poduszki zawieszenia silnika

Zastosowanie w Żuku twardej poduszki "od żuka" powoduje dokładnie to samo. Problem nie w tym ,czy jest "od żuka" czy "od syreny", a w tym, czy jest właściwej twardości. Czytałeś wątek od początku? :wink:

Autor:  sukiennik68 [ 10 maja 2018, 19:12 ]
Tytuł:  Re: poduszki zawieszenia silnika

mam wyniki badań twardości poduszek silnika :D

oryginalna poduszka baaardzo zmęczona życiem i po niewątpliwym kontakcie z substancjami ropopochodnymi - pomiar wykazał twardość 40 stopni wg skali Shore'a

poduszka współczesna z "normalnym" gwintem szpilek - 69 stopni wg skali Shore'a :shock:

poduszka współczesna z "drobnozwojowym" gwintem szpilek - 54 stopnie wg skali Shore'a

i dla porównania fabrycznie nowa, nigdy nie montowana, poduszka do Poloneza Truck z silnikiem wysokoprężnym Citroena - 45 stopni wg skali Shore'a


aby to łatwiej zobrazować dopiszę że cyt.: " "0" w skali A wg Shore'a oznacza materiał miękki jak woda, a "100" - twardy jak beton."

Autor:  sukiennik68 [ 11 maja 2018, 21:26 ]
Tytuł:  Re: poduszki zawieszenia silnika

ze względu na niedostępność oryginalnych poduszek o właściwej twardości podjąłem decyzję o dostosowaniu dostępnych ( zbliżonych twardością do oryginału ) poduszek zawieszenia silnika z Poloneza Truck 1.9 D.

Po adaptacji poduszki wyglądają tak:

Załącznik:
140 (1).jpg
140 (1).jpg [ 25.79 KiB | Przeglądany 6652 razy ]


Załącznik:
140 (2).jpg
140 (2).jpg [ 26.61 KiB | Przeglądany 6652 razy ]


Załącznik:
140 (3).jpg
140 (3).jpg [ 25.86 KiB | Przeglądany 6652 razy ]


Załącznik:
140.jpg
140.jpg [ 26.17 KiB | Przeglądany 6652 razy ]


Wrażenia po uruchomieniu silnika na nowych poduszkach podzielę się wrażeniami :D

Autor:  Dziwny Mag [ 12 maja 2018, 00:30 ]
Tytuł:  Re: poduszki zawieszenia silnika

Właśnie miałem o wrażenia pytać - no to czekam.

A wynik pomiarów... tzw "masakra" 8) - ale pokrywa się z wrażeniem z organoleptycznego macania tych poduch...

Autor:  phinek [ 12 maja 2018, 00:51 ]
Tytuł:  Re: poduszki zawieszenia silnika

Czy te nowe twarde to jest takie jak to:
http://allegro.pl/lublin-zuk-nysa-nowa- ... 6e968dfff8

Bo prawdę mówiąc zastanawiałem się nad wymianą poduch pod silnikiem Lublina by trochę zmniejszyć drgania, ale jeśli miałbym wymienić stare na twardsze to nie miałoby to sensu.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/