Dzisiaj jest 21 października 2018, 01:47


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: serwo hamulcowe
Post: 30 czerwca 2018, 16:43 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 306
Pojazd: tarpan239
Witam :D

Ostatnio okazało się , że mam do wymiany serwo hamulcowe w swoim pojeździe. Po wielu latach pracy odmówiło ostatecznie współpracy. Znalazłem fabrycznie nowe serwo z 1987r i chciałem je zamontować w miejsce starego ale mam wątpliwość: na starym serwie jest wytłoczony typ P1 nr 1.66.000/C na nowym typ P1 nr 1.66.000/B. Czym różnią się te dwa serwa i czy można je stosować zamiennie ??? ( oba wyprodukowane w 1987r.)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2018, 20:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1658
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jak długość bolca wchodzącego w pompę jest ta sama i ogólnie wizualnie wszystko jest identyko, to montuj

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lipca 2018, 00:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2474
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Strucelsw pisze:
długość bolca wchodzącego w pompę
- to może być jedyna - ale istotna różnica. Reszta jest taka sama we wszystkim, gdzie to serwo montowano.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lipca 2018, 15:08 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 306
Pojazd: tarpan239
Dziwny Mag pisze:
Strucelsw pisze:
długość bolca wchodzącego w pompę
- to może być jedyna - ale istotna różnica. Reszta jest taka sama we wszystkim, gdzie to serwo montowano.


a ten "bolec" jest wymienialny czy tez trwale złączony z serwem?

jeżeli jest wymienialny to chyba mógłbym go przełożyć ze starego serwa :?:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lipca 2018, 19:30 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 306
Pojazd: tarpan239
wymontowałem serwo: bolec wchodzący w pompę jest wymienny i można go spokojnie wyjąć i dopasować do/z innego serwo. U mnie zastosowany jest "długi" bolec ( prawdopodobnie to właśnie oznacza literka "C" w opisie typu ) gdyż pomiędzy serwem a pompą znajduje się jeszcze jeden element aluminiowy z jednej strony przykręcany do pompy a z drugiej do serwa. Jego rola w układzie serwo - pompa pozostaje jednak dla mnie tajemnicą .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lipca 2018, 20:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1658
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ten element jest konieczny z racji wystającego tłoczyska w pompie PH-3. Inżynierowie mając do dyspozycji serwo z 125p i pompę syrena/żuk nysa zrobili dłuższy bolec + przejściówkę i tanim kosztem usprawnili hamulce. Później pojawiły się w lublinach 1 pompy żeliwne phs-25 i serwo było identyko jak we fiacie/pn-z krótkim bolcem bez przejściówki. mam taki zestaw w nysie i działa przyzwoicie.
Co tu gadać, jak to w życiu, bolec ma z reguły kluczowe znaczenie;)

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2018, 18:08 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 306
Pojazd: tarpan239
stare serwo zostało zastąpione nowym :D przyzwyczajony do mocnego gniecenia pedału hamulca, przy pierwszym hamowaniu podczasczas jazdy próbnej obejrzałem z bliska przednią szybę :wink: różnica jest zasadnicza 8)

a tu porównanie długości trzpieni w zależnosci od wersji serwa - to czarne było przy starym serwie

Załącznik:
SERWO TARPAN 2.5D.JPG
SERWO TARPAN 2.5D.JPG [ 176.85 KiB | Przeglądany 134 razy ]



Załącznik:
SERWO TARPAN 239  2.5D.JPG
SERWO TARPAN 239 2.5D.JPG [ 180.34 KiB | Przeglądany 134 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2018, 21:44 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 298
Lokalizacja: gdynia
Oglądam temat i nasuwa mi się pytanie co się sypie w serwo i czy nie idzie tego naprawić?

_________________
Zuk a111b 91'
Nysa T522 90'
Nissan Cherry 83'
Fiat 126p 125p 82'
Niewiadow n126 75'
Trabanta 601 72'
Wsk 125 58'


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2018, 23:08 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2474
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Membrana i uszczelki... Ogólnie jak najbardziej idzie, jak tylko da się kupić fabrycznej jakości membranę.
:arrow: KLIK-klik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net