Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

serwo hamulcowe
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=4050
Strona 1 z 1

Autor:  sukiennik68 [ 30 czerwca 2018, 16:43 ]
Tytuł:  serwo hamulcowe

Witam :D

Ostatnio okazało się , że mam do wymiany serwo hamulcowe w swoim pojeździe. Po wielu latach pracy odmówiło ostatecznie współpracy. Znalazłem fabrycznie nowe serwo z 1987r i chciałem je zamontować w miejsce starego ale mam wątpliwość: na starym serwie jest wytłoczony typ P1 nr 1.66.000/C na nowym typ P1 nr 1.66.000/B. Czym różnią się te dwa serwa i czy można je stosować zamiennie ??? ( oba wyprodukowane w 1987r.)

Autor:  Strucelsw [ 02 lipca 2018, 20:54 ]
Tytuł:  Re: serwo hamulcowe

jak długość bolca wchodzącego w pompę jest ta sama i ogólnie wizualnie wszystko jest identyko, to montuj

Autor:  Dziwny Mag [ 03 lipca 2018, 00:51 ]
Tytuł:  Re: serwo hamulcowe

Strucelsw pisze:
długość bolca wchodzącego w pompę
- to może być jedyna - ale istotna różnica. Reszta jest taka sama we wszystkim, gdzie to serwo montowano.

Autor:  sukiennik68 [ 05 lipca 2018, 15:08 ]
Tytuł:  Re: serwo hamulcowe

Dziwny Mag pisze:
Strucelsw pisze:
długość bolca wchodzącego w pompę
- to może być jedyna - ale istotna różnica. Reszta jest taka sama we wszystkim, gdzie to serwo montowano.


a ten "bolec" jest wymienialny czy tez trwale złączony z serwem?

jeżeli jest wymienialny to chyba mógłbym go przełożyć ze starego serwa :?:

Autor:  sukiennik68 [ 05 lipca 2018, 19:30 ]
Tytuł:  Re: serwo hamulcowe

wymontowałem serwo: bolec wchodzący w pompę jest wymienny i można go spokojnie wyjąć i dopasować do/z innego serwo. U mnie zastosowany jest "długi" bolec ( prawdopodobnie to właśnie oznacza literka "C" w opisie typu ) gdyż pomiędzy serwem a pompą znajduje się jeszcze jeden element aluminiowy z jednej strony przykręcany do pompy a z drugiej do serwa. Jego rola w układzie serwo - pompa pozostaje jednak dla mnie tajemnicą .

Autor:  Strucelsw [ 05 lipca 2018, 20:22 ]
Tytuł:  Re: serwo hamulcowe

ten element jest konieczny z racji wystającego tłoczyska w pompie PH-3. Inżynierowie mając do dyspozycji serwo z 125p i pompę syrena/żuk nysa zrobili dłuższy bolec + przejściówkę i tanim kosztem usprawnili hamulce. Później pojawiły się w lublinach 1 pompy żeliwne phs-25 i serwo było identyko jak we fiacie/pn-z krótkim bolcem bez przejściówki. mam taki zestaw w nysie i działa przyzwoicie.
Co tu gadać, jak to w życiu, bolec ma z reguły kluczowe znaczenie;)

Autor:  sukiennik68 [ 06 lipca 2018, 18:08 ]
Tytuł:  Re: serwo hamulcowe

stare serwo zostało zastąpione nowym :D przyzwyczajony do mocnego gniecenia pedału hamulca, przy pierwszym hamowaniu podczasczas jazdy próbnej obejrzałem z bliska przednią szybę :wink: różnica jest zasadnicza 8)

a tu porównanie długości trzpieni w zależnosci od wersji serwa - to czarne było przy starym serwie

Załącznik:
SERWO TARPAN 2.5D.JPG
SERWO TARPAN 2.5D.JPG [ 176.85 KiB | Przeglądany 5699 razy ]



Załącznik:
SERWO TARPAN 239  2.5D.JPG
SERWO TARPAN 239 2.5D.JPG [ 180.34 KiB | Przeglądany 5699 razy ]

Autor:  zolwik [ 06 lipca 2018, 21:44 ]
Tytuł:  Re: serwo hamulcowe

Oglądam temat i nasuwa mi się pytanie co się sypie w serwo i czy nie idzie tego naprawić?

Autor:  Dziwny Mag [ 06 lipca 2018, 23:08 ]
Tytuł:  Re: serwo hamulcowe

Membrana i uszczelki... Ogólnie jak najbardziej idzie, jak tylko da się kupić fabrycznej jakości membranę.
:arrow: KLIK-klik

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/