Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
serwo hamulcowe http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=4050 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | sukiennik68 [ 30 czerwca 2018, 16:43 ] |
Tytuł: | serwo hamulcowe |
Witam Ostatnio okazało się , że mam do wymiany serwo hamulcowe w swoim pojeździe. Po wielu latach pracy odmówiło ostatecznie współpracy. Znalazłem fabrycznie nowe serwo z 1987r i chciałem je zamontować w miejsce starego ale mam wątpliwość: na starym serwie jest wytłoczony typ P1 nr 1.66.000/C na nowym typ P1 nr 1.66.000/B. Czym różnią się te dwa serwa i czy można je stosować zamiennie ??? ( oba wyprodukowane w 1987r.) |
Autor: | Strucelsw [ 02 lipca 2018, 20:54 ] |
Tytuł: | Re: serwo hamulcowe |
jak długość bolca wchodzącego w pompę jest ta sama i ogólnie wizualnie wszystko jest identyko, to montuj |
Autor: | Dziwny Mag [ 03 lipca 2018, 00:51 ] |
Tytuł: | Re: serwo hamulcowe |
Strucelsw pisze: długość bolca wchodzącego w pompę - to może być jedyna - ale istotna różnica. Reszta jest taka sama we wszystkim, gdzie to serwo montowano.
|
Autor: | sukiennik68 [ 05 lipca 2018, 15:08 ] |
Tytuł: | Re: serwo hamulcowe |
Dziwny Mag pisze: Strucelsw pisze: długość bolca wchodzącego w pompę - to może być jedyna - ale istotna różnica. Reszta jest taka sama we wszystkim, gdzie to serwo montowano.a ten "bolec" jest wymienialny czy tez trwale złączony z serwem? jeżeli jest wymienialny to chyba mógłbym go przełożyć ze starego serwa |
Autor: | sukiennik68 [ 05 lipca 2018, 19:30 ] |
Tytuł: | Re: serwo hamulcowe |
wymontowałem serwo: bolec wchodzący w pompę jest wymienny i można go spokojnie wyjąć i dopasować do/z innego serwo. U mnie zastosowany jest "długi" bolec ( prawdopodobnie to właśnie oznacza literka "C" w opisie typu ) gdyż pomiędzy serwem a pompą znajduje się jeszcze jeden element aluminiowy z jednej strony przykręcany do pompy a z drugiej do serwa. Jego rola w układzie serwo - pompa pozostaje jednak dla mnie tajemnicą . |
Autor: | Strucelsw [ 05 lipca 2018, 20:22 ] |
Tytuł: | Re: serwo hamulcowe |
ten element jest konieczny z racji wystającego tłoczyska w pompie PH-3. Inżynierowie mając do dyspozycji serwo z 125p i pompę syrena/żuk nysa zrobili dłuższy bolec + przejściówkę i tanim kosztem usprawnili hamulce. Później pojawiły się w lublinach 1 pompy żeliwne phs-25 i serwo było identyko jak we fiacie/pn-z krótkim bolcem bez przejściówki. mam taki zestaw w nysie i działa przyzwoicie. Co tu gadać, jak to w życiu, bolec ma z reguły kluczowe znaczenie;) |
Autor: | sukiennik68 [ 06 lipca 2018, 18:08 ] |
Tytuł: | Re: serwo hamulcowe |
stare serwo zostało zastąpione nowym przyzwyczajony do mocnego gniecenia pedału hamulca, przy pierwszym hamowaniu podczasczas jazdy próbnej obejrzałem z bliska przednią szybę różnica jest zasadnicza a tu porównanie długości trzpieni w zależnosci od wersji serwa - to czarne było przy starym serwie Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | zolwik [ 06 lipca 2018, 21:44 ] |
Tytuł: | Re: serwo hamulcowe |
Oglądam temat i nasuwa mi się pytanie co się sypie w serwo i czy nie idzie tego naprawić? |
Autor: | Dziwny Mag [ 06 lipca 2018, 23:08 ] |
Tytuł: | Re: serwo hamulcowe |
Membrana i uszczelki... Ogólnie jak najbardziej idzie, jak tylko da się kupić fabrycznej jakości membranę. KLIK-klik |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |