Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 17:51


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 08 lutego 2009, 20:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
Witam - mam pytanie . W mojej małej mieścinie jeździ Nyska 522T - mam zamiar koło niej pochodzić. Jak się uda myślałbym o zmianie silnika na Diesla. Czy bez zadnych przeróbek wejdzie tam dieselek od Andorii ? Co ze skrzynią i mostem ? Czy to tak hop i siup? Chodzi mi o tego montowanego w żukach 2,5 L (chyba 90 KM)lub 2.6 z Lublina 3 Mi 112 KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lutego 2009, 21:03 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wiadomo, bez przeróbek sie nie obejdzie.. skrzynie trzeba raczej też przełożyc od Zuka diesel lub lublina, bo skrzynia Nysowa moze nie wytrymac diesla
ale poza tym reszta powinna chodzic zdaje sie. Niektorzy twierdza, ze rama moze pekac po wiekszym przebiegu z powodu wiekszych drgan, wiec mozna troche wzmocnic, ale nic poza tymni wiem o przeróbkach na dielse. Jeżdziło kilka Nys nawet z silnika mi diesla fabrycznie, ale to tylko testowe byly. I nic z tego nie wyszlo

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lutego 2009, 21:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
Nic nie wyszło bo pieniędzy nie było ... Tzn . kupuje silnik ze skrzynią i osprzętem i wkładam bez niczego ? Tzn. bez zadnego wycinania , spawania , i kombinowania ? Czy każdy machanik sobie z tym poradzi? Aha. i jeszce jedno : chodzi mi o info dot . zmiany w dowodzie rejestracyjnym.

Słyszałem także o silnikach polonezowskich w Nysie. Np taki 1600 GLI dawałby rade?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lutego 2009, 22:08 
o poloneza silniku zapomnij :wink: za slaby ten silnik ,tarpan ledwo dawal rade :x , poprostu zaakceptuj nyse taka jaka jest silnik S 21 jest dobrym silnikiem jezeli niebedziesz szarzowac normalnie jezdzic to bedzie ci chodzil wieki :wink: nikt tutaj z nas niewstawial silnika andoria do nysy , mysle ze troche bedzie malo miejsca zeby zamknac maske w srodku kabiny w zuku jest wiecej miejsca i ten andoria sie miesci :wink: zreszta niewiem nieinteresowalo mnie to przekladanie silnika z innego auta do nysy , moze sie inni wypowiedza.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 08 lutego 2009, 22:17 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
Tak jak pisze Nysanek , albo Nyska z S21 lub Zuk z Andorią . Po za tym poco ci diesel w Nysie ? wiecej zachodu niż to wszystko warte a i olej drożeje :D . Faktycznie możesz mieć problem z upchnięciem Andorii ,wiec czy jest sens posiadać Nyskę dla diesla ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lutego 2009, 22:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
Wiem że S-21 jest dobrym silnikiem , ale mam na oku Lublina II po dzwonie w tył z Diesielkiem 2,4 , wspomaganiem - Furgon . Bardzo tanio a silnik po remoncie 10000 . Są jakieś sposoby zwiększenia osiągów S-21 ,słyszałem o jakimś moście od Wołgi czy warszawy tak jak na tej auckji :
http://moto.allegro.pl/item545085162_nysa_522_mikrobus_jedyna_w_swoim_rodzaju.html

Cytat z aukcji :

- w tylnym moście „talerz i atak” z Warszawy (zwiększa prędkość maks. o ok. 10km/h)

czy to prawda ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lutego 2009, 12:58 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sierpnia 2008, 18:20
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam u siebie taki most i s21 na weberze, niestety niemam za bardzo porównania z innymi nyskami a i z racji innego przełożenia w moście prędkościomierz źle mi pokazuje ;) Nasza nyska ładnie się zbiera i jest bardzo żwawa tylko pod góre strasznie zamula ale największy plus to spalanie ok 10 litrów benzyny na 100km a podobno można zejść nawet do 8/9 litrów


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lutego 2009, 13:20 
to prawda na trasie z gaznikiem weber nowszy typ z elektro - zaworem jak jade autostrada do polski to bieze 8-9 litrow wiecej nie :wink: a silnik zregenerowac w nysie to nieproblem , radze wszystkim ktorzy maja nyse teraz zbierac juz jakies bebechy silnika na pozniejszy remont :)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 19 marca 2009, 13:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lutego 2009, 13:21
Posty: 111
Lokalizacja: Katowice
nysanek pisze:
z gaznikiem weber nowszy typ z elektro - zaworem


nysanek: jaki to jest konkretnie gaznik :?:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 marca 2009, 17:23 
gaznik dwuprzelotowy WEBER 28/35 S2A1 , od czerwca 1986 wprowadzony do sam. nysa / zuk .


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 19 marca 2009, 22:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
@ silnik 4c90 i skrzynka Nyski:

Znam conajmniej jeden przypadek gdzie silnik 4C90 pracuje z 3-biegową skrzynką znaną z Nyski - dziłą to to parę lat i nie ma problemów. Taki układ napędowy jest w drezynie Wmc eksploatowanej na Rogowskiej Kolei Wąskotorowej, gdzie drezynka waży ponad 3 t i nie raz ciąga wagonik, więc skoro to się da wytrzymać, to tym bardziej w nysce pojeździ...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 marca 2009, 16:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lutego 2009, 13:21
Posty: 111
Lokalizacja: Katowice
nysanek pisze:
bieze 8-9 litrow wiecej nie


ja mam nyske '92, wiec weber, i nie zdazylo mi sie nigdy, zeby spalil 8 litrow :!: w czym więc sekret :?: :?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 marca 2009, 18:45 
ja mialem na mysli te 8 -9 litrow na trasie autostrada , jezeli jezdzisz zwyklymi drogami gdzie co chwila wioski lub w miescie swiatla to sie nigdy w tej granicy niezmiescisz , ja tak samo sie niemieszcze i spala wiecej .

niepatrz nato ile pali :arrow: lej to co auto potrzebuje i jedz dalej :wink: wspolczesne auta tez tyle samo spalaja majac wtrysk ! , instrukcja obslugi nysy w jez. niemieckim podaje na 100 km / 12,7 litra .


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2009, 21:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sierpnia 2008, 18:20
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Ale to ta wersja już z elektrozaworem była od 86? Zaciekawiło mnie to myślałem że nyska i żuk takich cudów nie doczekały :wink: z tego co słyszałem to w dużych fiatach nigdy nie było elektrozaworu w gaźniku a w poldku to chyba dopiero w karówce. Ten zawór to jest wkręcony np. w miejsce tego filtra siateczkowego przy wlocie paliwa do gaźnika czy to zupełnie inna wersja gaźnika i nieda sie przerobić starej na nową?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2009, 22:17 
tak weber nowy typ od 1986 r z elektrozaworem :wink:

http://forum.polskiedostawczaki.pl/temat-vt32 ... sc&start=0

tu napisalem wiecej o tym gazniku ( na rysunku gaznika patrz numer 9 to elektrozawor) , latwiej kupic nowy taki gazniczek i masz spokoj , zawsze rowno ladnie pracuje silnik.


Na górę
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net