Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Żuk i problem z silnikiem.
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=4213
Strona 1 z 1

Autor:  Kuba11 [ 11 listopada 2018, 18:29 ]
Tytuł:  Żuk i problem z silnikiem.

Witam, szukałem na forum podobnego wątku ale nic nie znalazłem. Mój silnik s-21 w żuku ma jakiś problem, ładnie pracuje tylko co chwile delikatnie nim szarpie i pierdzi w tłumik, tak jakby był któryś z zaworów podparty albo gubił zapłon. Ale właśnie zawory wszystkie sprawdzalem juz z 15 razy, luzy mają wlasciwe i na zimnym i na ciepłym silniku. Oprócz tego wymieniłem świece na nowe Boscha, nowe przewody, nowa kopułka z palcem, przerywacz wyczysczony, przerwa 0,4mm, dzisiaj wymieniłem cewke i posprawdzałem wszystkie kable no i wszystko wydaję się być ok, tyle, że żuk dalej szarpie. Dodam, że na gazie jest to samo, podczas jazdy tego sie nie odczuwa na szczęście, lecz na wolnych obrotach trochę to wkurza. Niestety nie ma możliwości ustawienia zapłonu, zapieczony aparat na amen... Probowalem regulować zapłon kręcąc kopułka ( z odgięta blaszką ustalającą) ale te szarpanie jest dalej. Może ktoś ma pomysł co może być nie tak, bo mi juz ręce opadają. Podam link do filmiku, słychać na nim te szarpanie/ pierdzenie w tłumik https://youtu.be/mXK28SP9ZoM

Autor:  Marian [ 12 listopada 2018, 10:00 ]
Tytuł:  Re: Żuk i problem z silnikiem.

Ustawienie zapłonu i składu mieszanki. Jak zapieczony aparat to czeka Cię rozruszanie go lub wymiana na nowy :) Może być, że aparat sam w sobie jest już rozklekotany i wymaga wymiany lub regeneracji.

Autor:  Kuba11 [ 22 listopada 2018, 12:17 ]
Tytuł:  Re: Żuk i problem z silnikiem.

Właśnie z tym rozruszaniem to nie taka prosta sprawa, nie chcę go urwać ( kiedyś w innym żuku mi się urwał) bo poźniej rozbiórka całego silnika. Druga sprawa, po wyregulowaniu LPG spalanie wynosi ok 22l/100km po mieście w obciążeniem około 400kg( kilka betonowch krawężników, żeby tak nie podskakiwał). Niestety śruby już tak poskręcałem że dalsze zmiejszanie dawki powoduje nierówną pracę silnika. Przy obecnych temp takie spalanie mieści się w normach, czy jednak za dużo?

Autor:  Marian [ 22 listopada 2018, 18:42 ]
Tytuł:  Re: Żuk i problem z silnikiem.

Trochę dużo. Powinien się po mieście mieścić sporo poniżej 20 moim zdaniem. U nas w trasie z pełnym obciązeniem wychodzi 13,5-15l LPG/100km. Po mieście parę litrów więcej, ale nie 20

Autor:  Strucelsw [ 22 listopada 2018, 19:00 ]
Tytuł:  Re: Żuk i problem z silnikiem.

do ok 17l w mieście jest ok. po wawie w ekstremalnych korkach potrafi być 20.
Zmień świece na denso WF20tt na innych nieraz był problem z wypadającymi zapłonami.
jak nie ruszysz aparatu, nie da rady ustawić zapłonu, nie będzie dobrze. Palnik, młotek, siuwaks i w końcu wyjdzie. poza tym mogą być nieszczelne zawory.

Autor:  Dziwny Mag [ 22 listopada 2018, 23:18 ]
Tytuł:  Re: Żuk i problem z silnikiem.

Jakość samego gazu też ma bardzo dużo do rzeczy.

Autor:  Strucelsw [ 23 listopada 2018, 18:53 ]
Tytuł:  Re: Żuk i problem z silnikiem.

i stacja na której się tankuje. najmniej na orlenie oszukują.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/