Dzisiaj jest 29 marca 2024, 00:30


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 grudnia 2019, 16:24 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 grudnia 2018, 13:49
Posty: 16
Hej. Wrzuciłem gaźnik do swojego auta i mam kilka problemów.

1. Przy każdym wciśnięciu przepustnicy, paliwo leci ciurkiem z kraników. Nie ważne, czy silnik pracuje czy nie, po 5 takich wciśnięciach już widać kałużę w środku kolektora. Czy tak ma być ?
Jak wychylam przepustnice powoli, to delikatnie kropelkuje od samego startu wychylenia.

2. Jak na plaku odpaliłem auto i wszedł na wysokie obroty to paliwo leci z również z tych kraników nie dotykając przepustnicy i generalnie przy spojrzeniu w gaźnik widać strumień benzyny, potem go zalewa i gaśnie.

Z tego co widziałem, to do regulacji dawki paliwa jest tylko jedna śrubka - płaski śrubokręt która jest pod elektrozaworem i druga do wolnych obrotów czy wychylenie przepustnicy.

Nawet jak zakręcam tą śrubkę, to i tak miota paliwem z kraników. Jakieś pomysły ?

Gaźnik był czyszczony i rozbierany, oraz usunięta jest końcówka elektrozaworu, który to po odcięciu zapłonu miał się zamykać w dyszy wolnych obrotów.

Co poszło nie tak ? jakieś pomysły ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2019, 16:40 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Sprawdź pływak i zaworek

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2019, 16:45 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 grudnia 2018, 13:49
Posty: 16
Pływak ustawiony na "długopis", a zaworek do odcinania paliwa ?
Na wyłączonym silniku (mechaniczna pompa)
Przez kilkanaście wciśnięć tryska paliwem z rurek.
Na próbę nawet zacisnąłem wąż dopływu paliwa i dalej lał jak wściekły.

Może coś źle złożyłem ? ale tam jest mało do zepsucia, element był wyciągany, czyszczony, wkładany i dopiero następny, także było wszystko robione 1 po 1. Gaźnik był kupiony i nie wiem w jakim był stanie i czy ktoś przy nim nie grzebał, także może ktoś przedemną coś spartolił.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2019, 19:03 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Żeby zubożyć mieszankę śrubkę składu musisz wykręcić a nie wkręcić. A elektrozawór czym zastąpiłeś? Dyszą o tej samej średnicy tylko zawsze otwartą czy jak?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2019, 19:21 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 grudnia 2018, 13:49
Posty: 16
Wykręcić ? Ta śruba jest jest w formie stożkowej, to chyba wkręcić, żeby zubożyć ?
Tzn. Wygląda tak, jak się ją wkręca, to ona wchodzi coraz głębiej i co raz więcej zasłania czyli mniej przepuszcza paliwa ?

elektrozawór, ktoś mi doradził wyrwać końcówkę i to zakręcić z powrotem i tak jest to zrobione, że tylko łeb jest urwany.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2019, 20:37 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 grudnia 2018, 13:49
Posty: 16
Więc, po małym reserachu, chyba jednak część elektrozaworu, którą wywaliłem, to była dysza biegu jałowego. Po odkręceniu tego zaworu, w środku nie ma żadnej dyszy ani nic więcej.. Urwałem całą końcówkę, aż do gwintu, więc chyba to zepsułem tak ? czy ten zawór, ma tylko zamykać i otwierać kanał paliwa do duszy od góry czy on ma wbudowaną dyszę na samym końcu. Mało info na temat tych gaźników i już zgłupiałem.

Gdzie mogę kupić, albo czy ma ktoś na sprzedaż taki zawór, albo jaka dysza pasuje, żeby tam zamontować.. Linki po proszę, muszę wyjść z opresji :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2019, 20:56 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zepsułeś :D To była dokładnie dysza biegu jałowego, jeśli chcesz zrezygnować z elektrozaworu to wsadź zwykłą dyszę od gaźnika, który go nie miał o tej średnicy. Nie psuj elektrozaworów sprawnych, bo to coraz bardziej towar deficytowy :D
Elektrozawór to tak naprawdę dysza, która jest otwierana przez podanie napięcia na zacisk. Jak nie ma napięcia sprężyna dociska stożek od wewnątrz dyszy i zamyka przepływ. Normalnie po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon dysza się otwiera, umożliwiając tym samym jej pracę - dyszy wolnych obrotów.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2019, 21:01 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 grudnia 2018, 13:49
Posty: 16
No to pięknie ! :D

Jest jakieś źródło gdzie można kupić taką dyszę ?
Szukałem elektrozaworu to za chiny nie idzie tego dostać.

Ale narobiłem haha :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2019, 21:39 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Daj foto elektrodyszy , może coś znajdę

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2019, 21:51 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 grudnia 2018, 13:49
Posty: 16
Obrazek

Taka zabawka. Na końcu ponoć jest dysza "50"
Zdjęcie z neta.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2019, 13:52 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Wyglada jak elektrodysza 126p

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2019, 14:21 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 grudnia 2018, 13:49
Posty: 16
No wczoraj jak szukałem do mojego webera takiego zaworu, to się okazuje, że montowany był w kilku modelach gaźników. Między innymi w 126p. Różniły się tylko dysze na końcu elektrozaworu. Było to jeszcze w polonezach.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2019, 19:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
żuk ma tam dyszę 45

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2019, 19:32 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 grudnia 2018, 13:49
Posty: 16
Hej. Kupiłem dyszę, więc zostawię jakiś ślad gdyby ktoś też potrzebował.

Kupiłem śrubę, która wchodzi w miejsce "elektrozaworu" oraz dwie dysze. W śrubie jak i w elektrozaworze dysze są wymienne.

Dyszę znajdziecie do samochodu fiat 126p, bo do żuka czy poloneza dramat, a są to te same dysze.

Wymiary dyszy ze śrubą zamiast elektrozaworu

Wymiary:
Długość całkowita: 22,0 mm
Długość dyszy: 14,0 mm
Gwint: M8x1

Długość samej dyszy i do elektrozaworu i do śruby jak wyżej 14mm.

Istnieje różnorodność wymiarów. Kupiłem na testy 50 i 45.

Po świętach kolejna próba odpalenia.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2019, 20:20 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
To jakaś epidemia na gaźniki , chciałem swoją uruchomić (na tym samym gaźniku )

Nic nie chce , odpalić . Wyjęty po św czyszczenie

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net