Dzisiaj jest 16 kwietnia 2024, 13:40


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 08 marca 2020, 17:05 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 września 2016, 17:22
Posty: 25
Pojazd: Nysa 522
Mam problem bo praktycznie brak ciśnienia oleju.
Olej jest - nawet nie kapie... co dziwne
pompa działa - a na wskaźniku brak ciśnienia
co można zrobić ?
Jakieś sugestie


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 marca 2020, 19:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 39
Pojazd: ŻUK A15B
odjąć kabel od czujnika ciśnienia oleju i zewrzeć go z masą silnika (dotknąć nim do silnika) na włączonym zapłonie. Wskaźnik powinien pójść na maksa w prawo. Jak nie pójdzie, znaczy że wskaźnik uszkodzony. Jak pójdzie, to może oznaczać, że czujnik uszkodzony. A czy słyszysz klawiaturę zaworową podczas pracy, czy pracuje głośno?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 marca 2020, 20:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 września 2016, 17:22
Posty: 25
Pojazd: Nysa 522
Jutro sprawdzę ..


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 marca 2020, 20:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Jak będziecie tak wierzyć tym wskaźnikom, to w końcu zatrzecie silniki. Przecież to gówno ciągle się psuło i nigdy nie pokazywało prawdy. Polecam wskaźnik mechaniczny. W samochodach typu żuk, nysa i pochodne, z pewnością nie zaburzy to jego uroku, bo to zwykła toporna konstrukcja, a nie nowe bmw. Nysy w którymś roku, zostały chyba wyposażone jeszcze w kontrolkę? Wykręcałem taki oryginalny czujnik z takiej nysy. Był wkręcony w miejscu korka na trójniku przy filtrze oleju. Sama kontrolka, to też niemiarodajna. Tylko mechaniczny pomiar ciśnienia daje 100% pewności.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 marca 2020, 21:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
moze byc zawieszony tłoczek w pompie. ale wskaźnik warto sprawdzić i czujnik też

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2020, 18:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 150
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Sorry ale jaki tłoczek w pompie?
Chyba że chodzi o ten zaworek :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2020, 20:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tak, zawór tłoczkowy regulacji cisnienia

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 marca 2020, 19:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 39
Pojazd: ŻUK A15B
przy okazji zapytam - nie trzeba oleju spuszczać żeby wykręcić ten zawór? I jak sprawdzić jego poprawne działanie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 marca 2020, 19:49 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie trzeba, zaworek jest w pompie, ona jest powyżej poziomu oleju. Najlepiej podpiąć zewnętrzny manometr i sprawdzić jakie faktycznie jest ciśnienie.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 kwietnia 2020, 18:17 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 39
Pojazd: ŻUK A15B
Panowie, chcę zajrzeć do zaworka ciśnienia oleju, ale nie do końca jestem pewien jak to tam wszystko wygląda, a schematy są tylko poglądowe (katalog części).

Więc tak jak na zdjęciu, odkręcam korek zaznaczony czerwonym kółkiem i pod nim według schematu powinna być sprężynka a pod tą sprężynką powinien być zaworek pompy? Dodatkowe pytanie - co się znajduje pod śrubą zaznaczoną żółtym kółkiem?

Załącznik:
4.jpg
4.jpg [ 69.52 KiB | Przeglądany 6000 razy ]


I teraz kolejna kwestia - którą stroną mam włożyć ten zaworek?

Tą stroną do sprężyny:
Załącznik:
2.jpg
2.jpg [ 27.72 KiB | Przeglądany 6000 razy ]



czy może tą stroną do sprężyny?

Załącznik:
1.jpg
1.jpg [ 26.44 KiB | Przeglądany 6000 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 kwietnia 2020, 18:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tego zóltego nie rusz. a pod czerwoną nakrętką powinny być kolejno spreżyna i tłoczek. czesto stara uklepana spreżyna i wytarty, niedotarty do gniazda tłoczek powoduja stratę cisnienia oleju

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 kwietnia 2020, 19:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 39
Pojazd: ŻUK A15B
Dzięki za odpowiedź, a którą stroną montuję ten tłoczek? Ja bym zamontował tak jak na tym zdjęciu, tzn ta strona do sprężyny, dobrze kombinuję?

Załącznik:
2.jpg
2.jpg [ 27.72 KiB | Przeglądany 5994 razy ]



Tłoczek mam nowy, a spręzyna nie wiem jeszcze w jakim stanie. Czy jest gdzieś do kupienia nowa taka sprężyna?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 kwietnia 2020, 22:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tak, ta strona w strone sprezyny i korka. druga w gniazdo w deklu, najlepiej dotrzeć ten tłoczek w gnieździe

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2020, 13:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 39
Pojazd: ŻUK A15B
No i dobra - okazuje się, że nasz silnik ma problem z niskim ciśnieniem oleju...

Dziś zamontowałem mechaniczny wskaźnik ciśnienia oleju i wymieniłem zawór przelewowy pompy olejowej. Niestety okazało się, że stary czujnik i wskaźnik pokazywały dobrze... Wymiana zaworka w pompie też niestety nic nie dała. I teraz mam dylemat co z tym fantem zrobić...

Tak wygląda ciśnienie oleju po odpaleniu zimnego silnika na wolnych obrotach

Załącznik:
2.jpg
2.jpg [ 45.42 KiB | Przeglądany 5970 razy ]



A tak wygląda ciśnienie po zwiększeniu obrotów. I tutaj nie chciałem go mocno katować na zimnym, ale moim zdaniem nie ma różnicy czy dam dużo gazu czy trochę, dochodzi do trzech i tyle.

Załącznik:
1.jpg
1.jpg [ 44.5 KiB | Przeglądany 5970 razy ]


Niestety po rozgrzaniu się silnika ciśnienie znacznie spada, przy czym obroty stają się nierówne. Można powiedzieć że na zimnym chodzi dobrze, a po rozgrzaniu trochę jakby gubił zapłony... Kiedy dodam mu troszkę gazu to wskakuje na 2, a jak dodam trochę więcej to wędruje na 3.


Załącznik:
3.jpg
3.jpg [ 227.33 KiB | Przeglądany 5970 razy ]



Tak wygląda stary zaworek wyciągnięty z pompy olejowej, nie mierzyłem go co prawda suwmiarką czy mikrometrem, ale nie wydaje się być zużyty. Po wyjęciu tłoczka obróciłem trochę korbą żeby upewnić się że wyleci czysty olej, a nie jakiś syf który jest odpowiedzialny za zatkanie zaworka... Wyleciał czysty olej.

Załącznik:
4.jpg
4.jpg [ 114.28 KiB | Przeglądany 5970 razy ]


I jeszcze taka dodatkowa kwestia - głowica jest dość mocna zaolejona w okolicach 4 cylindra. Czyściłem ją do sucha chemią, a po 100km pojawia się znowu olej. Według mnie nie będzie mieć to nic wspólnego z niskim ciśnieniem oleju w układzie, ale wolę się dopytać - ma czy nie ma wpływ na ciśnienie oleju? Płynu nie ubywa, ale po zgaszeniu słychać w okolicach chłodnicy bomblowanie.

Załącznik:
5.jpg
5.jpg [ 75.96 KiB | Przeglądany 5970 razy ]


Co poradzicie mi w takiej sytuacji zrobić z tym ciśnieniem? Olej wymieniłem wraz z filtrem 350km temu. Zalany jest castrol mineralny 15w40. Zawory wyregulowane. Na poprzednim oleju i filtrze ciśnienie było takie samo. Klawiatury moim zdaniem nie słychać, chociaż ręki sobie uciąć nie dam. Dla mojego ucha się praca góry silnika nie zmienia kiedy spadnie ciśnienie z 2 na 1. Jak otworzę korek wlewu oleju i patrzę na dźwigienkę, to jest ona mokra. Jednak muszę dodać gazu (wzrost ciśnienia do 3) żeby olej ciekł po jej grzbiecie. Nie wiem jak to powinno wyglądać, to ma chlapać jakoś solidnie? Bardzo się boję, że umoczyłem z tym silnikiem. Przed kupnem auto stało 3 lata w garażu i według CEPIK zrobiło tylko 23km. Tak samo mówił właściciel, że on się nim przejechał tylko kilka razy, żeby się nie zastał. Jak po niego pojechaliśmy to były problemy z elektryką trochę, tzn słabe masy, styki itd i ten wskaźnik od ciśnienia działał jak chciał (jak i reszta). Ja się zasugerowałem niskim przebiegiem (26tys km) i równą pracą silnika i tak go kupiliśmy.


Mam zestaw naprawczy pompy oleju, w razie potrzeby mogę wymienić te tryby itd. Tylko gdzieś czytałem, że jest sposób, żeby nie przestawić przy tym zapłonu. Jakby ktoś był tak miły i opisał procedurę, to będę wdzięczny. Proszę o jakiekolwiek pomocne rady.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2020, 18:59 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Ja bym powiedział, że to ciśnienie jest akceptowalne. Masz około 0,1Mpa na biegu jałowym 0,2-0,3Mpa na obrotach na ciepłym silniku. Jakiego ciśnienia oczekiwałeś?

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net