Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
S21 - czarne, okopcone świece po krótkiej jeździe. http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=4814 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jacek44 [ 14 czerwca 2020, 14:00 ] |
Tytuł: | S21 - czarne, okopcone świece po krótkiej jeździe. |
Witam, W Naszym żuku jest taka sytuacja, że po dłuższym postoju (np tydzień) jak się go odpali to nie chodzi na wszystkie świece. Trzeba wyjąć świece i je wyczyścić, bo są one czarne, okopcone, ale suche. Po czyszczeniu odpala na dotyk, ma moc, przyspiesza itd. Jednak po jakichś 30-50 km znowu robi się to samo. Dopóki jest regularnie odpalany to jeszcze jakoś chodzi, jak postoi kilka dni to świece trzeba czyścić. Świece i przewody wymienione, kopułka bez śladów zużycia czyszczona. Moim zdaniem leje za bogato paliwem, bo po odpaleniu kopci na niebiesko. Nawet jak było na minusie, to ssanie trzeba było odpuszczać maksymalnie 5 sekund po odpaleniu bo się dusił i dławił. Teraz przy +30 odpala bez ssania i chodzi równo. Próbowałem znaleźć majstra od gaźników - niestety, w mojej okolicy nikt nie chce się podjąć. Żuk u poprzedniego właściciela stał trzy lata (zrobił tylko 30km przez ten czas). Regulowałem już mu zawory, bo źle pracował. Po regulacji śmiga dobrze, tyle że te świece tak się robią w takiej sadzy czarnej... Chcę zajrzeć do gaźnika, ale nigdy tego w aucie nie robiłem. Regulowałem gaźniki w SHL, MZ i mi to wychodziło. Czy tutaj sobie poradzę? W razie problemów podpowiecie? |
Autor: | Strucelsw [ 14 czerwca 2020, 17:54 ] |
Tytuł: | Re: S21 - czarne, okopcone świece po krótkiej jeździe. |
co to za swiece? |
Autor: | jacek44 [ 15 czerwca 2020, 15:03 ] |
Tytuł: | Re: S21 - czarne, okopcone świece po krótkiej jeździe. |
NGK B7HS, regulowałem im odstępy według książki. Próbowałem też na innych świecach które były w aucie w dniu zakupu i niestety to samo sie dzieje... |
Autor: | sukiennik68 [ 15 czerwca 2020, 16:02 ] |
Tytuł: | Re: S21 - czarne, okopcone świece po krótkiej jeździe. |
jaki masz gaźnik? |
Autor: | zolwik [ 15 czerwca 2020, 16:32 ] |
Tytuł: | Re: S21 - czarne, okopcone świece po krótkiej jeździe. |
Tez tak miałem czyszczenie i reg gaźnika pomogła , mam popularnego webera (Prosty gaźnik gdzieś na forum są porady) |
Autor: | Marian [ 16 czerwca 2020, 19:54 ] |
Tytuł: | Re: S21 - czarne, okopcone świece po krótkiej jeździe. |
Gaźnik za bogato ustawiony |
Autor: | sukiennik68 [ 16 czerwca 2020, 22:37 ] |
Tytuł: | Re: S21 - czarne, okopcone świece po krótkiej jeździe. |
lub zamienione dysze I i II przelotu, to tłumaczyło by tak szybką konieczność wyłączania ssania po odpaleniu |
Autor: | jacek44 [ 17 czerwca 2020, 13:46 ] |
Tytuł: | Re: S21 - czarne, okopcone świece po krótkiej jeździe. |
Planuję się za to wziąć samodzielnie, w razie problemów mogę liczyć na pomoc kolegów z forum? |
Autor: | Strucelsw [ 17 czerwca 2020, 17:59 ] |
Tytuł: | Re: S21 - czarne, okopcone świece po krótkiej jeździe. |
za zimne świece, to na pewno. nawet wg ngk powinny byc b6hs a nawet b5hs, ale nie polecam, duzo problemów robią wkręć denso WF20TT. sprawdz czy pływak nie jest przetarty i nie chlupocze w nim paliwo. poziom paliwa ustaw na ok 6,5mm. zawór iglicowy czesto nie trzyma-jesli silnik pracuje na zakreconym wkrecie składu mieszanki to na bank dziura w pływaku/nieszczelny zawór. dysze zależą od typu webera, ale w 1 przelocie powinna być mniejsza-110 lub 120 lub 125, w drugim 135, 145 lub 150 zalezy która wersja. z kolei dysze powietrza powinny byc wieksze w pierwszym przelocie-250, 220, 210, w drugim 225, 220 210 200. dysza wolnych 45. jak cos pisz na priv |
Autor: | jacek44 [ 26 września 2020, 16:40 ] |
Tytuł: | Re: S21 - czarne, okopcone świece po krótkiej jeździe. |
Ostatnio czyściłem gaźnik webera od silnika s21. Pod kolektorem było paliwo. Zaworek iglicowy był zacięty w pozycji otwartej. Wszystko ładnie wyczyściłem, przedmuchałem, poskładałem do kupy i odpaliłem. Problem z przygasaniem na wolnych obrotach ustał. Jednak świece nadal nawet po 2 minutach pracy były ciemne i mokre, po czasie wytrącała się sadza. Znalazłem na forum poradnik dot. regulacji tego gaźnika. Zrobiłem jak w poradniku - śrubę regulującą skład mieszanki wkręciłem na maksa, wykręciłem dwa obroty i śrubą wolnych obrotów zacząłem ustawiać możliwie najniższe stabilne obroty. Jak chciałem przejść do punktu drugiego, to okazało się że śrubą regulującą skład mieszanki mogę sobie kręcić dowoli w każdą stronę i nie ma żadnej różnicy w pracy silnika... Pomoże ktoś i powie o co chodzi? Wymieniłem też świece na ngk b6hs. Odpalając zaraz po wkręceniu świec pracował przez chwilę bardzo równo i gładko. Po chwili jednak świece zrobiły się (jak poprzednie) całe w sadzy i znowu na wolnych jakby gdzieś gubił zapłon. Silnik odpala od przysłowiowego strzała... Pomóżcie bo już nie wiem gdzie szukać problemu. |
Autor: | Strucelsw [ 26 września 2020, 18:44 ] |
Tytuł: | Re: S21 - czarne, okopcone świece po krótkiej jeździe. |
nadal przelewa, jesli zakreciłeś skład a on dalej chodzi. wiekszość żuków optymalnie pracuje na składzie odkręconym o 0,5 do 1 i 1/4 obrotu. Czemu znów ngk? w tym tygodniu miałem 2 auta na problemy ze świecami tej marki,a raczej ich podróbkami. wkreć te denso wf20tt i pwinno wiele kłopotów sie rozwiązać. Pływak szczelny? zmień na nową dysze paliwa i oring elektrozaworu 6x2mm. cżesto jak oring za gruby lub dysza zgnieciona to paliwo dostaje się bokiem i mieszanka za bogata, niemniej jednak powinien po chwili zgasnąć po zakręceniu składu. dysza oczywiście 45 nie 50 ma być |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |