Dzisiaj jest 29 marca 2024, 01:07


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 14 czerwca 2020, 14:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 39
Pojazd: ŻUK A15B
Witam,
W Naszym żuku jest taka sytuacja, że po dłuższym postoju (np tydzień) jak się go odpali to nie chodzi na wszystkie świece. Trzeba wyjąć świece i je wyczyścić, bo są one czarne, okopcone, ale suche. Po czyszczeniu odpala na dotyk, ma moc, przyspiesza itd. Jednak po jakichś 30-50 km znowu robi się to samo. Dopóki jest regularnie odpalany to jeszcze jakoś chodzi, jak postoi kilka dni to świece trzeba czyścić.


Świece i przewody wymienione, kopułka bez śladów zużycia czyszczona. Moim zdaniem leje za bogato paliwem, bo po odpaleniu kopci na niebiesko. Nawet jak było na minusie, to ssanie trzeba było odpuszczać maksymalnie 5 sekund po odpaleniu bo się dusił i dławił. Teraz przy +30 odpala bez ssania i chodzi równo.


Próbowałem znaleźć majstra od gaźników - niestety, w mojej okolicy nikt nie chce się podjąć. Żuk u poprzedniego właściciela stał trzy lata (zrobił tylko 30km przez ten czas). Regulowałem już mu zawory, bo źle pracował. Po regulacji śmiga dobrze, tyle że te świece tak się robią w takiej sadzy czarnej... Chcę zajrzeć do gaźnika, ale nigdy tego w aucie nie robiłem. Regulowałem gaźniki w SHL, MZ i mi to wychodziło. Czy tutaj sobie poradzę? W razie problemów podpowiecie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 czerwca 2020, 17:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
co to za swiece?

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2020, 15:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 39
Pojazd: ŻUK A15B
NGK B7HS, regulowałem im odstępy według książki. Próbowałem też na innych świecach które były w aucie w dniu zakupu i niestety to samo sie dzieje...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2020, 16:02 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
jaki masz gaźnik?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2020, 16:32 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Tez tak miałem czyszczenie i reg gaźnika pomogła , mam popularnego webera (Prosty gaźnik gdzieś na forum są porady)

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 czerwca 2020, 19:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Gaźnik za bogato ustawiony :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 czerwca 2020, 22:37 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
lub zamienione dysze I i II przelotu, to tłumaczyło by tak szybką konieczność wyłączania ssania po odpaleniu


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 czerwca 2020, 13:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 39
Pojazd: ŻUK A15B
Planuję się za to wziąć samodzielnie, w razie problemów mogę liczyć na pomoc kolegów z forum? :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 czerwca 2020, 17:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
za zimne świece, to na pewno. nawet wg ngk powinny byc b6hs a nawet b5hs, ale nie polecam, duzo problemów robią wkręć denso WF20TT. sprawdz czy pływak nie jest przetarty i nie chlupocze w nim paliwo. poziom paliwa ustaw na ok 6,5mm. zawór iglicowy czesto nie trzyma-jesli silnik pracuje na zakreconym wkrecie składu mieszanki to na bank dziura w pływaku/nieszczelny zawór. dysze zależą od typu webera, ale w 1 przelocie powinna być mniejsza-110 lub 120 lub 125, w drugim 135, 145 lub 150 zalezy która wersja. z kolei dysze powietrza powinny byc wieksze w pierwszym przelocie-250, 220, 210, w drugim 225, 220 210 200.
dysza wolnych 45.
jak cos pisz na priv

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 września 2020, 16:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 39
Pojazd: ŻUK A15B
Ostatnio czyściłem gaźnik webera od silnika s21. Pod kolektorem było paliwo. Zaworek iglicowy był zacięty w pozycji otwartej. Wszystko ładnie wyczyściłem, przedmuchałem, poskładałem do kupy i odpaliłem. Problem z przygasaniem na wolnych obrotach ustał. Jednak świece nadal nawet po 2 minutach pracy były ciemne i mokre, po czasie wytrącała się sadza. Znalazłem na forum poradnik dot. regulacji tego gaźnika. Zrobiłem jak w poradniku - śrubę regulującą skład mieszanki wkręciłem na maksa, wykręciłem dwa obroty i śrubą wolnych obrotów zacząłem ustawiać możliwie najniższe stabilne obroty. Jak chciałem przejść do punktu drugiego, to okazało się że śrubą regulującą skład mieszanki mogę sobie kręcić dowoli w każdą stronę i nie ma żadnej różnicy w pracy silnika... Pomoże ktoś i powie o co chodzi?
Wymieniłem też świece na ngk b6hs. Odpalając zaraz po wkręceniu świec pracował przez chwilę bardzo równo i gładko. Po chwili jednak świece zrobiły się (jak poprzednie) całe w sadzy i znowu na wolnych jakby gdzieś gubił zapłon. Silnik odpala od przysłowiowego strzała... Pomóżcie bo już nie wiem gdzie szukać problemu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 września 2020, 18:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
nadal przelewa, jesli zakreciłeś skład a on dalej chodzi. wiekszość żuków optymalnie pracuje na składzie odkręconym o 0,5 do 1 i 1/4 obrotu. Czemu znów ngk? w tym tygodniu miałem 2 auta na problemy ze świecami tej marki,a raczej ich podróbkami. wkreć te denso wf20tt i pwinno wiele kłopotów sie rozwiązać. Pływak szczelny?
zmień na nową dysze paliwa i oring elektrozaworu 6x2mm. cżesto jak oring za gruby lub dysza zgnieciona to paliwo dostaje się bokiem i mieszanka za bogata, niemniej jednak powinien po chwili zgasnąć po zakręceniu składu.
dysza oczywiście 45 nie 50 ma być

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net