Dzisiaj jest 29 marca 2024, 00:47


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 16 lutego 2009, 10:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 lutego 2009, 22:04
Posty: 103
Lokalizacja: lubuskie
Witam serdecznie.
Od niedawna stałem się właścicielem Żuka 11B (zakupiony tydzień temu). Przy sprzedaży wydawało się, że jest wszystko - OK, ale niestety już następnego dnia pojawiły się problemy.
Żuk jest na benzynę i LPG.

Proszę o pomoc.
Auto Żuk 11B ma kłopoty z odpaleniem po dłuższym postoju (np. nocnym). Jak już się uda odpalić to później np. w trasie po wyłączeniu odpala bez problemów. Przy czym nie ma znaczenia czy odpalam na benzynie czy na gazie.


Gdzie szukać przyczyny: akumulator, przewody a może świece?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 lutego 2009, 12:14 
abo macie ten gaz i to paliwo :x ja wiem ze jak masz paliwo i gaz to na zimnym silniku paliwem sie odpala , mozesz miec slaba iskre lub zle ustawiony zaplon , jezeli aparat zaplonowy wyglada na stary i w srodku ma luzy to nawet jak ustawisz zaplon i myslisz ze bedzie chodzic to sie mylisz , rozklekotany aparat zaplonowy nietrzyma rowno wymaganych 8 stopni przed ZZ 1 cylinda , bedzie wedrowac tak ze praca silnika bedzie zmienna , na cieplym ci lepiej odpali na zimniym gorzej , tak samo moga byc wypalone styki przerywacza , szczelina przerywacza musi byc ustawiona szczelinomierzem na 0,4 zawsze przed ustawianiem zaplonu , co innego twoj gaznik moze ciagnac lewe powietrze przez kolektor ssacy lub wyrobione oski przepustnicy gaznika , w tych autach moze byc wiele przyczyn tak ze ciezko jest cos powiedziec piszac tutaj , najlepiej podjedz do warsztatu.

jaki przebieg KM ma ten zuk ?


Na górę
  
 
Post: 16 lutego 2009, 14:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 lutego 2009, 22:04
Posty: 103
Lokalizacja: lubuskie
przebieg - 105 tyś. km


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lutego 2009, 14:49 
ekmir pisze:
przebieg - 105 tyś. km


no to jak aparat zaplonowy pierwszy to czas najwyzszy go wymienic , ocen stan aparatu.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 16 lutego 2009, 14:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 lutego 2009, 22:04
Posty: 103
Lokalizacja: lubuskie
I to (aparat zapłonowy) może być przyczyną takiego zachowania?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 lutego 2009, 19:33 
pisalem ci wyzej ze w tych autach moze byc wiecej przyczyn , ja nieznam twojego zuka nieslaszalem jak chodzi ten silnik , podjedz do warsztatu najlepiej i opowiedz zachowanie twojego zuka :)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 01 marca 2009, 18:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 lutego 2009, 22:04
Posty: 103
Lokalizacja: lubuskie
Aparat stary i rzeczywiście może on być przyczyną tych problemów z odpalanie. Chociaż iskra też wydaje mi się jakaś słaba a w jednym przypadku to tak wygląda jakby jej nie było, a na dodatek na dole pojazdu występuje przeskok iskry.
Czy taki aparat, albo przynajmniej kopułkę da się jeszcze zakupić.
Zastanawiam się nad zastosowaniem elektronicznego modułu zapłonu - co o tym sądzisz?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 marca 2009, 19:03 
no mozesz jasne do zuka zmiescisz ten elektroniczny :wink: takiego starego niekupi sie juz bo firmy zelmot juz niema :cry: przejela ja firma wesem ktora produkuje reflektory , mozesz trafic na takiego starego typu aparat niektore sklepy jeszcze maja w magazynie , poprostu sciagnij kopulke i zobacz jak wygladaja styki przerywacza to wszystko pracuje razem i razem sie zuzywa tak wiec napewno stan ogolny jest mocno zuzyty , jak to bylo na cieplym silniku niepali dobrze tak? jaki masz wogole gaznik weber czy jikov ?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 01 marca 2009, 19:10 
moze byc tak jak piszesz ze po nocy nieodpala , to moga byc zaworki w pompie paliwowej nieszczelne i paliwo ci ucieknie do zbiornika spowrotem z tad tez bedziesz musial dluzej uzyc rozrusznika zeby pompa sie napelnila , wez po nocy podpompuj recznie pompe tak z 6 pompniec az zapelni sie komora plywakowa w gazniku i sprobuj potem powinien odpalic.

ale wymien kopulke i palec rozdzielacza moze masz przebicie pradu , i ten przerywacz napewno spalony lub nadpalony , mozesz jedynie troche wyczyscic styki malym takim pilniczkiem albo papierem sciernym , ale radze ci wymienic jak by byl mocno spalony znaczy sie styki przerywacza , tak samo moze byc kondensator wadliwy i cewka zaplonowa

po nocy pompuj recznie paliwo przed odpaleniem i wtedy robaczysz czy jest lepiej normalnie powinno byc lepiej :wink: jak zapali na dotyk to z zaplonem wszystko ok wtedy masz pompe paliwa nieszczelna te zaworki , jak nieodpali i niebedzie polepszenia to szukaj w aparacie zaplonowym przyczyny wymien kopulke i palec i sprawdz styki przerywacza


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 01 marca 2009, 19:44 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 lutego 2009, 22:04
Posty: 103
Lokalizacja: lubuskie
nysanek pisze:
moze byc tak jak piszesz ze po nocy nieodpala , to moga byc zaworki w pompie paliwowej nieszczelne i paliwo ci ucieknie do zbiornika spowrotem z tad tez bedziesz musial dluzej uzyc rozrusznika zeby pompa sie napelnila , wez po nocy podpompuj recznie pompe tak z 6 pompniec az zapelni sie komora plywakowa w gazniku i sprobuj potem powinien odpalic.


A w jaki sposób podpompować ręcznie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 marca 2009, 19:52 
gdzie pompa paliwa jest wiesz napewno , to juz jestesmy blizej tego zjawiska :) na dole jest przy pompie taka dzwigienka tam taka dziurka jest nawiercona , orginalnie tam drut jest zaczepiony moze u ciebie tez jest jeszcze ten drut jak tak to ciagniesz do gory i pusczasz i znowu ciagniesz do gory , jak niema drutu przymocowanego to musisz sie nachylic i reka ta dzwigienke ruszac


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 01 marca 2009, 19:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 lutego 2009, 22:04
Posty: 103
Lokalizacja: lubuskie
Gażnik chyba Weber ale nie mam pewności dlatego załączam zdjęcia Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 marca 2009, 20:00 
masz JIKOVA SEDR to byl gaznik taki jak WEBER 2 gardzielowy , dobry gaznik lepszy od tego JIKOVA 40 SOP zwyklego :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 01 marca 2009, 20:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 lutego 2009, 22:04
Posty: 103
Lokalizacja: lubuskie
Chociaż tyle dobrego - żeby tylko jeszcze odpalał :cry:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 marca 2009, 20:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 lutego 2009, 22:04
Posty: 103
Lokalizacja: lubuskie
A tak wygląda aparat zapłonowy Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net