Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 20:33


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 10 grudnia 2009, 17:57 
S-21 do konca 1998 r , ta andorie to mieli juz na polkach na poczatku lat 80 , tylko intensywniejsza sie zrobila andoria w latach 90


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 24 marca 2010, 21:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
Leśnowóz pisze:
Odświeżę troszkę kotleta :D

Panowie od kiedy w Żuczku montowano 4c90, od 1987 :?:
I do kiedy montowano S-21 do 1996 czy do końca :?:


moj jezdzil z napisem jazda doswiadczalna z 4c90 od 81

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 marca 2010, 23:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Skoro już tak do korzeni sięgamy...

W wydawnictwie pt. Informacja o silnikach 4C90 na str. 13 i kolejnych czytamy:

Cytuj:
3. Prace prototypowo-badawcze

Konstrukcyjne dopracowanie silnika 4C90 wymagało wykonania wielu prototypów oraz przeprowadzenia obszernych badań zarówno przez własne zaplecze konstrukcyjno-badawcze jak i w ramach współdziałania z Instytucjami Naukowo-Badawczymi w kraju i zagranicą. Konieczne było również włączenie do współpracy Zakładów Doświadczalnych przyszłych podstawowych odbiorców silnika 4C90 tj. Fabryki Samochodów ciężarowych w Lublinie, Fabryki Samochodów Dostawczych w Nysie oraz Fabryki Samochodów Rolniczych w Poznaniu.
w opracowaniu konstrukcji wykorzystano również wieloletnią współpracę Wytwórni Silników Wysokoprężnych z Instytutem "Ricardo" w Anglii jak również wiedzę licencyjną zdobytą od znanych firm światowych producentów silników z zapłonem samoczynnym tj. f-my Leyland i Perkins.
Znaczny wpływ na uzyskane dotychczas efekty w pracach nad silnikiem 4C90 miało wieloletnie doświadczenie konstrukcyjne, metalurgiczne i technologiczne jakim dysponuje kadra inżynieryjno-techniczna Zakładu.

3.1. Prototypy silnika 4C90 i ich wykorzystanie

Ogółem od 1975 r. wykonanych zostało łącznie 75 szt. silników prototypowych w trzech wersjach podstawowych oraz trzech wersjach wykonawczych opartych na zoptymalizowanej wersji podstawowej silnika 4C90/A3.
Poniższa tabela nr 2 podaje zestawienie ilości wykonanych prototypów.

Kod:
TABELA NR 2

Lp.   Rok              Ilość      Oznaczenie            Rodzaj wersji
      wykonania        sztuk      silnika

 1       1975            2           4C90/A1         I wersja podstawowa

 2       1976            8           4C90/A2         II wersja podstawowa

 3       1977           15           4C90/A3         III wersja podstawowa

 4       1980           41           4C90/A4         Zunifikowana wersja
                                                     wykonawcza, dopracowane
                                                     do zabudowy w samochod.
                                                     dostawczych Żuk i Nysa
                                                     i Tarpan oraz samochodu
                                                     osobowego Wołga i Fiat .

 5       1980            5           4C90/A5         Wersja dostosowana do
                                                     samochodów A25i A35 ze
                                                     sztywną osią przednią .

 6       1981            4           4C90/A6         Dostosowanie do zabudowy
                                                     w samochodzie osobowym
                                                     Polonez i podłączenie do
                                                     5 biegowej skrzyni
                                                     biegów FSO



Potem następuje długi opis tego jak i co chcieli sprawdzić... zaś dalej znów odrobina konkretów:

Cytuj:
Wykonane silniki prototypowe w wersjach 4C90/A2-A6 , oprócz poddania ich wszechstronnym badaniom stanowiskowym zabudowano i przebadano w następujących samochodach dostawczych:
- "Żuk" o masie całkowitej 2500 kg i ładowności 975 kg - zdjęcia rys. 3 .
- prototypie samochodu dostawczego "Lublin A25" o masie całkowitej 2500 kg i ładowności 1000 kg.
- prototypie samochodu dostawczego "Lublin A35" o masie całkowitej 3500 kg - rys. 4 - zdjęcia
- mikrobusie "Nysa" o masie całkowitej 2445 kg przeznaczonego do przewozu 1 + 9 osób - zdjęcia rys. 5
- rolniczych "Tarpan" o masie całkowitej 2100 kg i ładowności 675 kg + 5 osób - zdjęcia rys. 6
- prototypie samochodu terenowego "PW" /prototyp wykonany w FSR-Poznań/


Tu znów informacje mniej istotne...aż pod dość ogólna tabelką trafiamy na rarytasik:

Cytuj:
... Szczególnie istotne dla oceny przydatności silnika 4C90 dla samochodów dostawczych są wyniki uzyskane na 9 szt. silników 4C90/A4 zabudowanych fabrycznie przez FSC-Lublin do samochodów Żuk typ A11 i sprzedanych do Przedsiębiorstw Transportowych PTHW i PTSŁ w Lublinie . Począwszy od III kwartału 1981 do końca I kwartału 1983 uzyskały one przebiegi przedstawione w tabeli 6 .

Kod:
 TABELA NR 6

Lp.    Nr silnika     Nr rej.        Użytkownik         Przebieg
                      samoch.
 1     A0122          RAA345G        PTSŁ-Radom         145 000
 2     A098           LUB539R        PTSŁ-Lublin         67 317
 3     A0130          RAA331G        PTSŁ-Radom          97 105
 4     A0124          CHA775K        PTSŁ-Chełm          40 000
 5     A0110          LUB223R        PTHW-Lublin         78 661
 6     A0109          LUB225R        PTHW-Lublin        103 918
 7     A0101          LUB222R        PTHW-Lublin         53 752
 8     A0126          LUB226R        PTHW-Lublin         74 626
 9     A099           LUB224R        PTHW-Lublin         94 400

                                          Razem         750 775


Indywidualne przebiegi silnika w poszczególnych typach samochodów osiągnięte na koniec pierwszego kwartału 1983 ujęto w tabeli nr 7 .

Kod:
 TABELA NR 7

 Lp.    Typ i numer      Typ samocho-    Użytkownik      Przebieg
         silnika         du

 1       4C90/A2           Nysa          WSW             270 000
         A010                            Andrychów


 2       4C90/A2           Żuk           WPWiK           205 000
         A013                            Andrychów


 3       4C90/A2           Żuk           IPSiSS          172 000
         A011                            Kraków


 4       4C90/A3           Wołga         KW MO           175 000
                                         B-Biała


 5       4C90/A4           Nysa          FSD             162 000
         A092                            Nysa


 6       4C90/A4           Żuk           FSC             140 000
         A0125                           Lublin


 7       4C90/A4           Żuk           PTSŁ            145 000
         A0122                           Lublin


 8       4C90/A4           Polonez       WSW              96 400
         A094                            Andrychów


 9       4C90/A5           A35           FSC             111 000
         A0142             Lublin        Lublin


10       4C90/A4           Fiat 132      WSW              63 000
         A0104                           Andrychów



Ufff.. zmęczyłem :wink:
A teraz kolega Kahn13 w ramach pracy domowej sprawdza numery silnika :wink:

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 marca 2010, 18:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 marca 2010, 17:54
Posty: 20
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Nie wiedziałem, że próbowali wtykać 4C90 do Poloneza i łączyć ze skrzynią FSO. Wiem, że to tylko prototyp, ale pomysł ciekawy :)

Od siebie dodam, że 4C90 sprawdza się (przynajmniej u mnie) bardzo dobrze. Urzekł mnie prostotą wykonania i montażu. Klucz "francuz", młotek i płaski śrubokręt wystarczą by zrobić przy nim sporo rzeczy (wzięte z autopsji 8) ). A czemu sporo osób woli S-21 ? Może po prostu z przyzwyczajenia.

_________________
Nieważne przy czym stoisz. Ważne jak tym jeździsz.
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 marca 2010, 10:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
dzieki za informacje phinek
niestety moj zuczek stal w FSC przez dluzyszy czas (jak go kupilsmy byl bez silnika) jedynie zostal w nim most prototypowy (szerszy i mial inny kształy bebnow) wiecej umieszcze w watku o nim http://forum.polskiedostawczaki.pl/temat-vt49 ... c&start=60
Kahn13 pisze:
chyba pierwsza fotka zuczka w rodzinie:)

Obrazek

P.S. jest jezcze ta ksiazka dostepna?

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 marca 2010, 23:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Tak jest dostępna u mnie w pokoju :D

Tego był nakład rzędu nastu sztuk, a mi się udało to skołować chroniąc przed makulaturą. Gdy będę miał dłuższą chwilę to przerobie ją na jakiegoś solidnego pdfa.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lipca 2012, 23:08 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 listopada 2010, 17:44
Posty: 35
Lokalizacja: W-Wa
A jak z rozrządem, jest bezkolizyjny czy nie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 lipca 2012, 04:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
no pewnie ze rozrzad czy to w S21 czy w andorii jest bez problemowy , stare dobre zatosowanie (Over Head Valve) :wink:

przeciez taki uklad rozrzadu maja ciezarówki tez , czy to merc , lun MAN itd , wszystko zalezy od uzytkownika jak bedziesz katowac taki silnik to zdechnie predzej , jak bedziesz spokojnie jezdzil i z glowa to bedzie ci wieki sluzyc :wink: no i oczywiscie serwisowac

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 lipca 2012, 00:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 listopada 2010, 17:44
Posty: 35
Lokalizacja: W-Wa
zaraz, zaraz OHV jest w S-21, w Andorii jest OHC, czyli wałek rozrządu w głowicy. To jak, jest bezkolizyjny czy nie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 lipca 2012, 07:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
no tak OHC , za szybko pisalem :oops: :) ja tam z wlasnego doswiadczenia jakie mialem na oplach ascona B , moge powiedziec , bo mialem 2 ople ascona B , ten pierwszy byl z 78 r silnik 1,9 S mial 90 koni , silnik OHV ,a ten drugi z 81 r mial silnik 1,3 N juz z walkiem rozrzadu u góry OHC , i pamietam ze silnik ten 1,3 byl tym najnowszym w asconie jaki wkladali od 79 - 81 r , no nietylko w kadetach tez byl itd. jak mial juz dosyc nabite km na liczniku to te hydrostößel (popychacze hydrauliczne zaworów tez szklanki zwane ) walily jak z karabinu maszynowego , bo cisnienie oleju w tym typie OHC silników jest bardzo wazne , dochodzil do tego pasek rozrzadu , moim zdaniem silniki OHV jezeli zadba sie o nie to beda sluzyc wiele lat , wiadomo ma sie wiele do serwisowania z OHV niz z OHC w OHC niemusisz ustawiac zaworów , tylko jak bedzie niskie cisnienie oleju to juz bedzie mial taki silnik problemy , mial ten andoria diesel zastapic S21 , ale niezastapil do konca bo do 98 r zuki mialy starego dobrego S 21 inside :wink: jak juz to kup zuka czy nyse z S 21 i wstaw gaz , bedzie ciszej w srodku , i bedziesz oszczednie jezdzic :wink:, z OHC wkreca sie silnik na wieksze obroty , ale czy potrzebne to tak bardzo dla dostawczego auta nysa zuk :roll: no i jak teraz bedzie juz slychac stuk tych szklanek z powodu niskiego cisnienia oleju , ty dasz mu porzadnie gazu bo wkreca sie szybciej na obroty jak OHV , to zuzycie takiego silnika OHC jest szybkie. Ja bym tam nigdy niekupowal samochodu z ta andoria. Niemam zaufania do tej polskiej andorii

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lipca 2012, 15:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
30 lipca minie rok od zakupu żuka z S-21 i narazie nie jestem zadowolony łagonie mówiąc :lol:
spróbuje jeszcze mu kupić porządne świece żebym dojechał na Jasną Górę a po pielgrzymce zapewnie andoria + trzew V
przy s-21 jest dużo więcej zabawy niż przy andorii
ale jeśli jest zadbany to dobrze służy dużo pochlebnych opinii słyszałem, ale jak sie dba to andoria potrafi 400tys przejechac bez remontu jak w pobliskim PKS :)

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lipca 2012, 17:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
to te 400 tysiace zrobi w 3 budach zuka napewno :wink: ale teraz bez jaj niechce tez pisac ze ten S21 to super silnik , wcale nie , kiedys to go przeklinali kierowcy zawodowi lub mechaników :D , ale mieli czas zeby w tym grzebac 2-3 dni mechanicy w firmie , nieraz jak im sie chcialo to zrobili konkretnie jak nie to przejechales 50 tysiecy i nastepna naprawa silnika , wiec S21 napewno jak kazdy inny silnik tez jezeli 1 osoba nim jezdzi to wytrzyma mówiac dzieci po dzieciach, kiedys byla inna jazda samochodem te 60 kmh to byla normalna predkosc jak sie teraz nowoczesnym busem jedzie te 90 kmh , wiadomo mlodzi ludzie teraz pokolenie po 89 r nieraz spotykaja sie z zukiem jak z ufo :wink: ale powracajac do tej andorii to ona mi osobiscie jest za glosna w kabinie , no i obydwa silniki sa z materialów slabszej jakosci zrobione , ale nasze hobby i nasze wyjazdy to nie jazda na codzien takim autem , ze tydzien czy miesiac przejedziesz i masz warsztat jak w banku do zaliczenia inaczej na trasie padnie.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 16:07 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Panowie jaką kompresję ma mieć sprawna andoria ?
Chyba jestem ślepy bo nie mogę znaleźć w manualu, stopień sprężania podany na pierwszej stronie ma trzymać czy są jakieś widełki ?
Edit: w książce jest napisane,że jeśli będzie mniej ale ile ma zdrowa, "taka z fabryki"


Załączniki:
kompresja.jpg
kompresja.jpg [ 27.61 KiB | Przeglądany 5501 razy ]

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 16:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Chyba 3 bary, ale na pamięć Ci nie powiem.A ile twoja ma, że o widełki pytasz?Jak jeszcze nie wywala oleju przez bagnet, to silnik sprawny :mrgreen: :mrgreen:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 16:44 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Nie wiem ile ma ale chce to sprawdzić ;)
Puki co to mi skrzyknęli 200zl za sprawdzenie, za tyle to ja sobie kupie tester i sprawdzę więcej niż jeden raz ;)
A czemu olej przez bagnet?

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net