Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Remont S-21 http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=5004 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | MarG [ 24 listopada 2020, 00:27 ] |
Tytuł: | Remont S-21 |
Witam, mam pytanie odnośnie silnika S-21. Pracuje bardzo ładnie, trochę dymi na ssaniu, ale powiedzmy, że za bogata mieszanka. Ciśnienie oleju jest w granicach 6 bar, trochę za duże, ale sprawdzę jeszcze po przeczyszczeniu zaworka i wymianie oleju z filtrem. Jedyny mankament to wycieki oleju, leje się na potęgę . Miałem w planie go uszczelnić, ale po zmierzeniu kompresji w cylindrach już nie jestem pewien czy nie szkoda mojej pracy, ponieważ kompresja jest równa na wszystkich cylindrach, ale wynosi tylko 8bar. Czy opłaca się uszczelniać silnik? czy odrazu wyciągąć i remont ? A może 8 bar to jeszcze nie tragedia ? Prośba o rozwianie mojego dylematu |
Autor: | CZESIO1958 [ 24 listopada 2020, 09:10 ] |
Tytuł: | Re: Remont S-21 |
8 barów to dobry wynik jak na S21. |
Autor: | Strucelsw [ 24 listopada 2020, 21:23 ] |
Tytuł: | Re: Remont S-21 |
na zimno czy na ciepło sprawdzałeś? aku, rozrusznik dobre? gaz wcisnąłeś do dechy? jak ładnie chodzi to zostaw. kłopoty zaczynaja sie poniżej 6 bar. Zreszta manometr jeśli nie wzorcowany to też może dziwne rzeczy pokazywać. Cisnienie oleju 6 bar to za duzo-jesli oczywiscie miernik dobrze pokazuje. Przy tym cisnieniu najcześciej rozrywa filtr oleju lub wypluwa uszczelke spod niego. |
Autor: | MarG [ 24 listopada 2020, 22:42 ] |
Tytuł: | Re: Remont S-21 |
Sprawdzałem na zimno, z pedałem gazu w podłodze. Rozrusznik dobry, akumulator kiepski, ale kręciłem na prostowniku z rozruchem 400A. Ciśnienie oleju mierzone raczej sprawnym miernikiem bo jest nowy. Olej i filtr nie wymieniane były ładnych kilka lat z 5 albo i więcej.Przez ten okres samochód praktycznie nie jeździł, bardzo sporadycznie. Dlatego podejrzewam zasyfiony filtr oleju? Na szybko odkręciłem zaworek w pompie oleju, wyjąłem tłoczek i wygląda na czysty. Przy okazji zapytam, jak odkręciłem śrubę od zaworka przelewowego pompy oleju to tam jest tylko sprężynka i tłoczek? nic wiecej tam nie ma? A jeśli chodzi o samą pracę silnika to nie mam zastrzeżeń (choć fachowcem nie jestem), pracuje równo i ma zadziwiająco niskie obroty, pierwszy raz widzę tak niskie obroty w samochodzie, dodam, że gaźnik Ikov |
Autor: | Strucelsw [ 25 listopada 2020, 19:14 ] |
Tytuł: | Re: Remont S-21 |
na jikovi obroty ok 600. na ciepło może wzrosnać do ponad 9 więc jest ok. w pompie tylko tłoczek i spręzyna jest. |
Autor: | jacek44 [ 12 grudnia 2020, 13:30 ] |
Tytuł: | Re: Remont S-21 |
W innym silniku przed regulacją zaworów też miałem niskie ciśnienie sprężania. Jak wyregulowałem zawory to wzrosło do prawidłowych, może w tą stronę trzeba iść? |
Autor: | Strucelsw [ 13 grudnia 2020, 14:22 ] |
Tytuł: | Re: Remont S-21 |
od tego trzeba zacząc |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |