Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Remont S-21
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=5004
Strona 1 z 1

Autor:  MarG [ 24 listopada 2020, 00:27 ]
Tytuł:  Remont S-21

Witam,
mam pytanie odnośnie silnika S-21. Pracuje bardzo ładnie, trochę dymi na ssaniu, ale powiedzmy, że za bogata mieszanka. Ciśnienie oleju jest w granicach 6 bar, trochę za duże, ale sprawdzę jeszcze po przeczyszczeniu zaworka i wymianie oleju z filtrem. Jedyny mankament to wycieki oleju, leje się na potęgę :).
Miałem w planie go uszczelnić, ale po zmierzeniu kompresji w cylindrach już nie jestem pewien czy nie szkoda mojej pracy, ponieważ kompresja jest równa na wszystkich cylindrach, ale wynosi tylko 8bar. Czy opłaca się uszczelniać silnik? czy odrazu wyciągąć i remont ? A może 8 bar to jeszcze nie tragedia ?
Prośba o rozwianie mojego dylematu :wink:

Autor:  CZESIO1958 [ 24 listopada 2020, 09:10 ]
Tytuł:  Re: Remont S-21

8 barów to dobry wynik jak na S21.

Autor:  Strucelsw [ 24 listopada 2020, 21:23 ]
Tytuł:  Re: Remont S-21

na zimno czy na ciepło sprawdzałeś? aku, rozrusznik dobre? gaz wcisnąłeś do dechy? jak ładnie chodzi to zostaw. kłopoty zaczynaja sie poniżej 6 bar. Zreszta manometr jeśli nie wzorcowany to też może dziwne rzeczy pokazywać. Cisnienie oleju 6 bar to za duzo-jesli oczywiscie miernik dobrze pokazuje. Przy tym cisnieniu najcześciej rozrywa filtr oleju lub wypluwa uszczelke spod niego.

Autor:  MarG [ 24 listopada 2020, 22:42 ]
Tytuł:  Re: Remont S-21

Sprawdzałem na zimno, z pedałem gazu w podłodze. Rozrusznik dobry, akumulator kiepski, ale kręciłem na prostowniku z rozruchem 400A. Ciśnienie oleju mierzone raczej sprawnym miernikiem bo jest nowy. Olej i filtr nie wymieniane były ładnych kilka lat z 5 albo i więcej.Przez ten okres samochód praktycznie nie jeździł, bardzo sporadycznie. Dlatego podejrzewam zasyfiony filtr oleju? Na szybko odkręciłem zaworek w pompie oleju, wyjąłem tłoczek i wygląda na czysty. Przy okazji zapytam, jak odkręciłem śrubę od zaworka przelewowego pompy oleju to tam jest tylko sprężynka i tłoczek? nic wiecej tam nie ma?
A jeśli chodzi o samą pracę silnika to nie mam zastrzeżeń (choć fachowcem nie jestem), pracuje równo i ma zadziwiająco niskie obroty, pierwszy raz widzę tak niskie obroty w samochodzie, dodam, że gaźnik Ikov

Autor:  Strucelsw [ 25 listopada 2020, 19:14 ]
Tytuł:  Re: Remont S-21

na jikovi obroty ok 600. na ciepło może wzrosnać do ponad 9 więc jest ok.
w pompie tylko tłoczek i spręzyna jest.

Autor:  jacek44 [ 12 grudnia 2020, 13:30 ]
Tytuł:  Re: Remont S-21

W innym silniku przed regulacją zaworów też miałem niskie ciśnienie sprężania. Jak wyregulowałem zawory to wzrosło do prawidłowych, może w tą stronę trzeba iść?

Autor:  Strucelsw [ 13 grudnia 2020, 14:22 ]
Tytuł:  Re: Remont S-21

od tego trzeba zacząc

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/