Dzisiaj jest 28 marca 2024, 16:18


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02 lutego 2021, 18:17 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 lutego 2021, 20:08
Posty: 7
Pojazd: ŻUK
Dzień dobry

Jako że zacznę temat z moimi żukami od działu naprawy, cieszę się że jest grupa miłośników polskiej myśli technicznej :) A więc do rzeczy....

Pod ostrzał idzie żuk nr 1, rok 1981 pochodzący ze straży z przebiegiem 20 tyś km. Problem polega na tym że żuk stał pod chmurą jakieś 2 lata bez oznak życia. Swoją ostatnią podróż podobno odbywał na zasadzie dolewania wody do chłodnicy (gdzieś znikała). Po tym czasie z żukiem nic się nie działo. Dziś już żuk nie odpala po mimo prób na różne sposoby, strzelił czasami w wydech lub dolot.

Do rzeczy, świece nowe, kable WN w dobrym stanie, aparat wyczyszczony, kopułka również, cewka podmieniona na inna, gaźnik wyczyszczony, paliwo stare spuszczone (odessane). Gaźnik JKOV. Po mimo tych reakcji żuk dalej nie zapala. Prostą metodą wlania paliwa świeżego do dolotu, zakręceniu rozrusznikiem, również brak reakcji, chociaż na 2 sekundy by zagadał. Pokrywa zaworów zrzucona, wizualnie broki są na miejscu, zawory chodzą, jednak z tego co zauważyłem to brak korka z bloku (obok kranika) do spustu wody, ale czy po mimo tego żuk nie powinien nawet zagadać na 2-3 sekundy?

Ma ktoś jakieś pomysły gdzie szukać dalej by żuk wrócił do żywych?
Jutro postaram się zmierzyć kompresję na cylindrach.
Jak ktoś ma chęci pomóc to zapraszam, postaram się odwdzięczyć a dla chętnych ze śląska i okolic zapraszam do siebie by podziałać razem przy żuku, obecnie przy tym a za parę dni przy kolejnym :)
Jak ktoś zna kogoś z okolic Rybnika, Raciborza, Wodzisławia itp to proszę o namiary lub kontakt.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lutego 2021, 19:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Pomiar kompresji i coś będzie wiadomo
Obstawiam uszczelkę pod głowicą
Woda idzie do cylindrów i w wydech
Szkoda że robię w delegacji pod Warszawą bo bym pomógł
Mieszkam w Mysłowicach


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lutego 2021, 20:26 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 lutego 2021, 20:08
Posty: 7
Pojazd: ŻUK
CZESIO1958 nie ma problemu, dziękuję za chęci.
Jutro przeprowadzę pomiar kompresji na cylindrach, o czym poinformuję. Z ciekawości ile powinna wynosić prawidłowa kompresja dla silnika S21?

CZESIO1958 jak wrócisz to się odezwij, u mnie na podwórku powstaje powoli mała "plantacja" żuków, więc pomoc mile widziana, nie w tym to przy kolejnym egzemplarzu :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lutego 2021, 19:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Sprawdź PW.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lutego 2021, 21:25 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 lutego 2021, 20:08
Posty: 7
Pojazd: ŻUK
Czesio1958 dziękuję za informację.
Kompresja na cylindrach wykazała 8-6-7-7, dla cylindrów wg. Kolejności od skrzyni biegów.
Nowe platynki z przerwą 0.4, cewka, kondensator przy aparacie zapłonowym, świece nowe z przerwą 0.7 a żuk dalej nie odpala.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lutego 2021, 23:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 maja 2019, 17:57
Posty: 48
Pojazd: Lublin 3 2.4td
hejka weź sprawdź czy masz iskrę na świecach (wiesz jak? )
jak jest to tylko paliwo zostaje( tzn jego brak w miejscu gdzie być powinno)
ps. chyba ze jeszcze kąt wyprzedzenia zapłonu------ dywaguje teoretycznie nigdy nie miałem s-21 w rękach ale zasady są takie same dla każdego silnka


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2021, 09:35 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Jak już wspomnieli przedpiszący:
- sprawdzić iskrę na każdym cylindrze (ja jak odpalałem po długim postoju pod chmurką to nie miałem iskry na żadnej świecy i się okazały winne właśnie świece, choć wyglądały jak nowe)
- JIKOV bardzo szybko przelewa świece - jak parę razy pokręcisz i nie zagada to odkręć świece i zobacz czy są mokre - jeżeli tak to wyczyść osusz, ja opalam palnikiem na propan i potem szczotka druciana
- w dolot wlej jakieś "psikadło" (zmywacz uniwersalny, kokpit spray) - rozpuszczalniki w nich zawarte są bardziej lotne niż benzyna i łatwiej się palą

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net