Dzisiaj jest 29 marca 2024, 01:08


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 17 grudnia 2021, 23:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 grudnia 2021, 21:55
Posty: 21
Pojazd: żuk
ogołociłem dzisiaj silnik z osprzętu i kolektorów /wydechowy miał ukruszone jedno ucho i dodatkowo zerwaną ślepą szpilkę więc musiałem się tym zająć. oczywiście nie było jakiejkolwiek uszczelki między kolektorem a rurą :(

usunąłem przy okazji całkowicie klapę podgrzewacza i zalutowałem mosiądzem otwory po osi.

natomiast mocno zastanawia mnie funkcjonowanie odmy jak również tego śmiesznego zaworu w górnej części kolektora ssącego - szczelne toto nie jest szczególnie a, jak mniemam, nie ma tam być jakiegokolwiek oringu.
system, jak rozumiem, ma zaciągać mgłę olejową pod gaźnik w momencie pełnego otwarcia przepustnicy?
gdzie dokładnie ma być ewentualnie podłączona rurka wychodząca do przodu z kolektora? u mnie nie była podłączona gdziekolwiek. co gorsza była zabita kompletnie czarnym syfem od początku do końca.

sama odma wystaje z boku silnika z pokrywy szklanek - dmucha sobie radośnie w naturę.
czy tam jest jakiś jednodrożny zawór blaszkowy, żeby nie zaciągało syfu z drogi???

na koniec - mam dziwny korek wlewu oleju z sitkiem naokoło - jak mniemam również dla odprowadzenia par oleju - tętnienia skrzyni korbowej. Nie da się tego zatkać całkowicie innym korkiem?

wszystkie moje działania mają na celu pozbycie się smrodu spalin i oleju, którym wręcz przesiąknięte jest całe auto.
częściowo odpowiada za to silnik pokryty wieloletnimi osadami ale usuwam co tylko się da aby nie niweczyć efektów nadciągających porządków.

m


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2021, 06:43 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tak, ten zaworek ma zasysac mgłe olejowa do kolektora, tak to nie jest szczelne, tłoczek, który tam jest ma jedno lub dwa podtoczenia i chyba one jedyne mają za zadanie jakoś uszczelniać. Zdarza się, że to świszczy, że zasysa tamtędy lewe powietrze, dlatego też w wielu pojazdach jest to zatkane/wyeliminowane.
Rurka elastyczna od króćca tego zaworka idzie do króćca w obudowie filtra powietrza (suchego typu Fiat), do takiego też filtra powinna być w komplecie montowana odma zamknieta, czyli ze zbiorniczkiem i rurką jedną do miski olejowej, zamiast w atmosferę (inna miska) oraz drugą w górę do króćca filtra.

Do tego układu tzw zamknietegu ukladu przewietrzania miski olejowejjpowinien być korek płaski, "szczelny", bez siateczki, który nie powinien aż tak rzygac olejem przy sprawnej uszczelce i prostej pokrywie ;)

Możesz przywrócić wszystko do oryginału, ale po co chcesz wytępiać piękny zapach oleju z żuka tego nie wiem :mrgreen:

Pozdro! ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2021, 22:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 grudnia 2021, 21:55
Posty: 21
Pojazd: żuk
narazie dzisiaj generalne porządki - mycie gaźnika w ultradźwiękach, usunięcie syfu z kolektora, silnika, mycie i czyszczenie aparatu zapłonowego. narazie po poskładaniu jest radość z odszczurzenia ale chodzi gorzej niż przed tymi zabiegami. kwestia regulacji. czas jeszcze zawory zrobić.

za skarby nie jestem w stanie uszczelnić wydechu. w kolektorze jest niejako sferyczne zaglębienie a od strony rury mam półokrągłą krawędź. jakiego rodzaju uszczelka powinna tam przyjść? narazie po obspawaniu uszu praz wyleczeniu zerwanej szpilki liczyłem na to, że jak będzie czym dociągnąć to się doszczelni... niestety.
nie fuka i nie pierdzi ale widać ewidentnie dym i śmierdzi potężnie. zatem? czym uszczelnić to połączenie???

m


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2021, 10:46 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tam fabrycznie nie ma uszczelki, z moich doświadczeń to widziałem raptem parę takich silników, które tam nie dymią...

EDIT:
Możesz spróbowac kupić taką plecionkę uszczelniającą na wydechy, cienką raczej o odpowiedniej średnicy i spróbować na taką plecionkę + pastę do wydechów to złożyć.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2021, 11:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 grudnia 2021, 21:55
Posty: 21
Pojazd: żuk
kupiłem zbrojoną siatką stalową, matę do uszczelniania układów wydesznych.
ma to około 1.5mm grubości - mam zamiar wyciąć z tego uszczelkę, którą tam umieszczę podwójnie i po ściśnięciu powinno to się doszczelnić.

wczoraj wieczorem czyniłem jakieś tam prace przy żuczysławie zmartwiony nierównomierną pracą i po zgaszeniu całego śmietnika zostawiłem włączoną lampkę w kabinie i w jej świetle zobaczyłem dym unoszący się wewnątrz jeszcze dłuuuuugo po zgaszeniu silnika - otóż pochodził on spod wysokiego korka.
zatem jak przypuszczałem musi to gówno wylecieć stamtąd. już kupiłem niski korek.

całość problemu ze smrodem i tego zamieszania okołoodmowego mam zamiar rozwiązać za pomocą zaszczepienia tzw 'catch-tank' czyli separatora odmy. Na początek podłączę tylko odmę z pokrywy zaworów i to wszystko do obudowy filtra powietrza PLUS trójnikiem w wejście do zaworu w kolektorze tak jak chciała fabryka.
natomiast mam dużą pokusę usunąć całkowicie ten zaworek z kolektora. jak mniemam nie pomaga on w regulacjach pracy na wolnych obrotach...

z problemów jeszcze to po podłączeniu niewielkiej pompki przeponowej do systemów gaźnikowych, nie jestem w stanie powstrzymać jej pracy - powinna nabić ciśnienie i stanąć co dzieje się w układach motocyklowych.
Tutaj podpompowuje co około sekundę co ewidentnie pokazuje, że iglica nie trzyma. wymieniłem na nową i jest to samo. muszę opracować ją na tokarce i może dołożyć oring w gniazdo. facz!

m


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2021, 12:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Są iglice z taką gumką na końcu, powinna lepiej trzymać.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 grudnia 2021, 10:14 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 grudnia 2021, 21:55
Posty: 21
Pojazd: żuk
Ale mówisz typowo żukowe/weber czy adaptacja od czegoś?
W dwukółkach iglice z gumą to już od dawna standard i jest to bardzo dobre rozwiazanie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net