Dzisiaj jest 25 kwietnia 2024, 22:08


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03 czerwca 2022, 09:01 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 czerwca 2022, 08:49
Posty: 4
Pojazd: Żuk 1969
Witam! Jako, że to mój pierwszy post to chciałbym się przywitać :-)
Stałem się szczęśliwym posiadaczem Żuka skrzyniowego, silnik S21.
Zabieram się od razu za niego żeby doprowadzić do stanu idealnego.
Mam problem z niskim ciśnieniem oleju, na wyższych obrotach mocno hałasuje klawiatura. Po odpaleniu na kilka sekund ciśnienie jest na poziomie 3 po czym spada poniżej 1. Na słuch silnik ładnie pracuje, wg mnie nie słychać tłukących się panewek albo innych stuków (zaznaczam, że przeczytałem sporo postów na forum ale może uda się tutaj usystematyzować wszystkie cenne informacje?)
Od czego zacząć? Kolega strucelsw (podziwiam za niesamowity poziom wiedzy) wspominał o pompie oleju, o wyczyszczeniu miski i smoka. Rozmawiałem ze znajomym, który kiedyś pracował jako mechanik w zakładzie gdzie było mnóstwo nys i żuków i wspominał o panewkach rozrządu, że one mają powodować niskie ciśnienie oleju - nie do końca rozumiem związek ale przytaczam tylko co powiedział. Od czego zacząć?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 czerwca 2022, 11:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 151
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Bym spróbował dołożyć podkładkę sprężynującą M5 pod sprężynę zaworka na pompie oleju.
Na korpusie pompy jest śruba bodaj na klucz 22
Odkręcić delikatnie żeby sprężyna i kulka nie wypadły. Dołożyć w wgłębienie śruby podkładkę i zmontować.
Zapalić i sprawdzić czy coś to dało.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 czerwca 2022, 16:31 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Przede wszystkim zacząłbym od weryfikacji wskazania, podpinając zewnętrzny, działający manometr prosto w króciec przy filtrze. Kolejna sprawa - jak stary jest olej i co to jest za olej. Potem można się bawic właśnie podkładkami pod sprężynę zaworka na pompie.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2022, 23:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
czesto przyczyna niskiego ciscinenia jest wytarty tloczek lub wybite jego gniazdo w pokrywie pompy. Również rozhartowana lub "ubita" sprezyna potrafi platac takie figle, polecam sprawdzić jej dlugość, w ksiazce napraw zuka jest podana dlugosć nominalna, wyjmowałem już z pomp 2-3mm krótsze, tak sie spracowały.
no i na ciepło ciśnienie 2,5-3,5bara jest bdb, nie ma co przesadzać. Starzy majstrowie powiedza Ci o "wyplukiwaniu" panewek- przy duzym cisnieniu 4-5bar pojawia sie kawitacja, taki urok starej konstrukcji, panewki aluminiowe, te z koncówka numeru 13 sa bardziej odporne niz te z koncówka 16 cynowe, ogolnie.
klawiatura halasuje z innych powodów raczej
panewki wałka rozrzadu maja wplyw na cisn, ale jbardziej w silnikach 115/116c 125p, tam jest specyficzny układ obiegu oleju

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net