Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:37


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06 sierpnia 2022, 08:31 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 czerwca 2022, 08:49
Posty: 4
Pojazd: Żuk 1969
Panowie, próbuję doprowadzić do ładu zakupionego Żuka. Pierwotnie był problem z ciśnieniem oleju ale to się udało rozwiązać. Dwa razy zalany nowym olejem, raz z płukanką Liqui Moly, drugi raz zalany nowym olejem z dodatkiem 0,5l czystej nafty, teraz zalany Orlen Classic 20W/50 i ciśnienie już jest ok. Problem jest, że dymi na niebiesko, całkiem sporo :) Po rozgrzaniu niewiele mniej, tyle, że na wolnych tego tak nie widać a po dodaniu gazu chmurka czarnego a potem niebieskiego.
Przyznaję się bez bicia, że nie mierzyłem ciśnienia sprężania. Regulowałem zawory, nowe świece (stare były zakopcone na czarno). Żuk ogólnie był jako auto w gospodarstwie i był mocno zapuszczony.
Jako nowicjusz w temacie Żuka to pytanie - czy może to być spowodowane uszczelniaczami zaworowymi (tak jak we współczesnych silnikach)?
PS. Zaznaczam, że nowicjusz w temacie Żuka więc proszę o wyrozumiałość :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 sierpnia 2022, 08:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Tam rolę uszczelnienia zaworowego pełnią oringi.
Ale w grę wchodzą też pierścienie
Pomiar ciśnienia sprężania coś nam powie.
I tzw próba olejowa. Pomiar normalnie i Pomiar po wstrzyknięciu kilku cm oleju do cylindra.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 sierpnia 2022, 08:36 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 czerwca 2022, 08:49
Posty: 4
Pojazd: Żuk 1969
Rozumiem - spróbuję zorganizować manometr i zrobię pomiar.
A czy oringi uszczelniające zawory można wymienić bez zdejmowania głowicy?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 sierpnia 2022, 05:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Raczej nie podjoł bym się tego robić beż demontażu głowicy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 sierpnia 2022, 20:38 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 maja 2019, 17:57
Posty: 48
Pojazd: Lublin 3 2.4td
Hej, jak świece były znagarowane to na bank bierze oleju spore ilości,obstawiał bym bardziej pierścienie- ale to wróżenie z fusów- trzeba zrobić pomiar ciśnienia sprężania i próbę olejową jak przedmówcy już wskazali. A jak już będziesz robić remont silnika to i tak uszczelniacze zaworowe trzeba machnąć ... że nie wspomnę o kpl. obróbce głowicy


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 listopada 2022, 21:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
oringi to w duzym fiacie na zaworach sa, zuk ma kapturki gumowe-fabrycznie niestety jedynie na ssacych.
trzeba dac na wydechach też, a najlepiej prawdziwe uszczelniacze z transita 2.4, ktos podawal nr corteco na forum, trzeba przeszukać. orlenu nie lej bo utleniaja sie od tego szajsu panewki na czarno, gumki i inne uszczelki twardnieją, a po jezdzie w upał woda z tego oleju jest, lepiej comme 20/50 lub motul 15/50, sprawdzone
wymiana gumek na zaworach i pierscieni czesto pomaga, ale pod warunkiem, że prowadnice zaw. ok

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net