Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 00:29


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03 kwietnia 2023, 19:16 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 marca 2023, 19:24
Posty: 13
Lokalizacja: Żywiec
Witam. Mam pewien problem w silniku Andorii 4C90, otóż chodzi o to, że wypluwa olej spod rurki w której jest bagnet do sprawdzania poziomu oleju. Przez pewien czas rurka nie była przykręcona bo gdzieś wypadła śruba mocująca. Przykręciłem go dopiero gdy zauważyłem że lata na boki niestety za późno. Da się tą rurkę odkręcić jakoś? Czy jest tam jakiś oring który uszczelnia ją?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 kwietnia 2023, 07:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
Patrzyłem na schematyczny rysunek montażowy w Autoryzowanej Instrukcji Napraw do Żuka nie widać, żeby było tam jakieś uszczelnienie pewnie powinno byćtam ciasne pasowanie, a ty teraz masz luźne…

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 kwietnia 2023, 09:08 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 marca 2023, 19:24
Posty: 13
Lokalizacja: Żywiec
Jak wyjąć tą rurkę? Trzeba ściągać miskę olejową żeby go odkręcić?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwietnia 2023, 21:08 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 marca 2023, 19:24
Posty: 13
Lokalizacja: Żywiec
Problem rozwiązany.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 kwietnia 2023, 20:21 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 marca 2023, 19:24
Posty: 13
Lokalizacja: Żywiec
Tu również dodam coś od sobie, problem tymczasowo rozwiązałem z pomocą sylikonu na razie działa. Dokładniej obadam sprawę jak będę ściągał miskę olejową. Teraz pytanie czy w tych silnikach są dwa wejścia na rurkę do bagnetu olejowego? Zauważyłem, że po prawej stronie tam gdzie jest pompa, w bloku jest zaślepiona wychodząca dziura tak jak by na tą rurkę czy jest to możliwe? Miskę olejową mam Lublinowską czyli spust mam na przodzie silnika.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 czerwca 2023, 10:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
W Lublinach bagnet oleju jest obok pompy wtryskowej i skierowany w stronę chłodnicy, żeby można było go dosięgnąć po podniesieniu maski, a w żukach jest za pompą, obok filtra paliwa, a dostęp tylko po podniesieniu pokrywy. Nowsze wersje silników, miały bagnet wchodzący chyba do samej miski olejowej i jest zdaje się nadlew na to. Jak ci olej wywala bagnetem (mam rozumieć, że do góry?) to może robi się za duże ciśnienie w komorze korbowej? Odma nie jest zatkana? Bo chyba silnik nie złom, żeby takie przedmuchy były? A spotkałem się z tak zajeżdżonym, ze właśnie wywalał olej bagnetem, wraz ze spalinami.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 czerwca 2023, 20:54 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 marca 2023, 19:24
Posty: 13
Lokalizacja: Żywiec
Olej nie leci z bagnetu tylko spod rurki przy pasowaniu do bloku. Tam gdzie bagnet jest nie leci nic. Oraz dziwna sprawa bo ja bagnet mam skierowany do kierowcy, a jest przy pompie, a silnik rok 96 lipiec z lublina na 100%. Nie spotkałem się z takim silnikiem jeżeli chodzi o andorię. A rurkę do bagnetu mam długą taką skrzywioną na środku nie krótką jak typowo w żuku. Może ktoś włożył w to swoje łapki i są tego efekty..


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lipca 2023, 21:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No to jak na dole leci, to może tam jakiś oring jest? A co do bagnetu, to musi być wymieniony, skoro silnik z lublina (na pewno?) i może być z jakiegoś uaza, czy czegoś, bo te silniki wkładali przecież nawet w rumuńskie aro.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2023, 09:54 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 marca 2023, 19:24
Posty: 13
Lokalizacja: Żywiec
Najprawdopodobniej był wymieniany bo silnik jest zamontowany w ramie uazowskiej takim ,,traktorze". I na pewno to robił jakiś fach-men bo gołym okiem widać, że fabryka tego nie robiła. A silnik lublinowski bo na kolektorze ssącym było napisane lublin 70KM sprawny, czyli musiał być kupiony ze złomowiska samochodów.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net