Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 00:12


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 419 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 28  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 16 stycznia 2011, 16:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
przeciez jest pelno pomp hamulcowych 2 obwodowych , na allegro nieraz mozna za 60 zl kupic nowke , ale przewaznie za 120 zl tak sa . Bo moze tez i tloczek pompy sie zacinac jezeli na tym tloczku ktory wchodzi do srodka przez simering bedzie nalot korozji .

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 stycznia 2011, 17:24 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Ja pisze o pompie PODCISNIENIA. W dieslu nie masz podcisnienia z kolektora.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 stycznia 2011, 17:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
a no tak masz diesla moj blad :( :x

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 kwietnia 2011, 10:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 września 2009, 20:45
Posty: 29
Lokalizacja: Będzin
Pojazd: Żuk A161 '91
Witam.

Mam problem w Lublinku 3. Pedał hamulca nie odbija, blokuje się. Nie pompa, tylko sam pedał. Czy to może być taka plastikowa tulejka na ośce pedałów :?:

Pytanie numer 2 to jak zdjąć w Lublinie ośke z pedałami :?:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 kwietnia 2011, 10:47 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tam na pewno jest/powinna być sprężyna do tego pedału, któa wymusza jego powrót. Sprawdź, czy jest na miejscu. Poza tym nie wiem dokładnie, jak jest skonstruowane mocowanie pedału do tulei w Lublinie... Więc tu Ci nie pomogę :(

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 kwietnia 2011, 12:15 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 września 2009, 20:45
Posty: 29
Lokalizacja: Będzin
Pojazd: Żuk A161 '91
Sprężyna jest. Źle sprecyzowałem problem: gdy pedał się wciśnie do podłogi to odbija, ale blokuje się "w połowie drogi" do położenia spoczynkowego. Trzeba go pociągnąć odrobinę do góry (wymaga to trochę siły) i dalej już wraca sam.

Jeśli chodzi o konstrukcję to tam jest chyba tak że na ośce jest jakaś tulejka z plastiku i na niej jest osadzony pedał. Żeby wymienić tulejkę trzeba chyba całą ośkę wymontować, tylko nie wiem jak to zrobić.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 kwietnia 2011, 12:18 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ja bym stawiał na pompę lub serwo... Bo to nie wygląda na problem z osią pedałó... chociaż jak mówisz, że tam jest plastikowa tuleja, możę po prostu się zużyła, jest nienasmarowana i ma za duży opór w pewnym momencie.
Sprawdź pompę i serwo :) Przesmaruj wszystkie połączenia ruchome olejem lub smarem, śrubokrętem lub smarownicą, zależy jakie dojście i poruszaj tym pedałem. Może to załatwi sprawę.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 kwietnia 2011, 12:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 września 2009, 20:45
Posty: 29
Lokalizacja: Będzin
Pojazd: Żuk A161 '91
Pedał jest odłączony od pompy, na początku stawialiśmy z dziadkiem (właścicielem Lublina) na pompę, ale to pedał się blokuje na osi.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 kwietnia 2011, 12:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
To nie wiem, musisz ściągnąć ten pedał z osi jakoś. Nie wiem, jak to jest skonsruowane - kombinuj :) Zawsze do czegoś dojdziesz ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: hamulce
Post: 13 maja 2011, 16:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 lutego 2009, 22:04
Posty: 103
Lokalizacja: lubuskie
Dzisiaj miałem zamiar dokonać przeglądu. Niestety hamulce za słabe jak na żuka :(.
Wyglada na to, że tak jest od momentu odpowietrzania - pedał wydaje się, że stoi jak trzeba i hamowanie tez jest ale na diagnostyce wykazało, że są za słabe. Co mozna zrobic w tej sytuacji?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 maja 2011, 19:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Rozebrać, zweryfikować i naprawić/wymienić zepsute, zużyte części... Trudno tu wymienić wszystko, co może być przyczyną. Poszukaj na forum - te tematy były wielokrotnie w róznych działach omawiane :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 maja 2011, 20:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 lutego 2009, 22:04
Posty: 103
Lokalizacja: lubuskie
Od czego zacząć?
- pompa, serwo, ...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 maja 2011, 20:15 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Serwo - przed odpaleniem pompuj kilka razy do momentu, aż pedał będzie już bardzo twardy, po czym odpal silnik. Jak pedał miękko wpadnie głębiej - znaczy serwo działa.

Pompa - po pierwsze, sprawdź czy się nie poci spomiędzy serwa i pompy. Jak się poci - musisz wymienić uszczelniacze i gumki tłoczków, a w najgorszym razie całą pompę, co i tak zawsze będzie lepszy rozwiązaniem.

Bębny, cylinderki, szczęki - po pierwsze spróbuj wyregulować cylinderki we wszystkich kołach, jeśli masz te starego typu.
Jeśli hamulce brały zazwyczaj równo (nie ściągały na jedną stronę), regulacji nie masz lub regulowanie nie pomaga - ściągnij bębny. Możesz dla próby tylko na jednym przednim i jednym tylnym kole.
Jeśli zobaczysz, że okładziny są zużyte - ściągnij reszte bebnow i zobacz, czy tez - w razie potrzeby wymień.
Sprawdź próg na bębnach. Jeśli jest to daj bębny do przetoczenia, jeśli jest za duży to kup nowe bębny. Pamiętaj, że przetaczanie powiększa średnicę bębna! Czasami warto zainwestować w nowe bębny, bo ostatnio tanio się ukazywały na allegro.
Cylinderki - jeśli się pocą - wymień, chyba, że chcesz się bawić w wymianę gmek tłoczków- też można. Sprawdź, czy wszystkie działają. Jeśli są zapieczone to wymień. Nowe cylinderki - ściągnij gumę osłonną i posmaruj trochę smarem miedzianym do hamulców.
Jeśli działają, nie ciekną - zdecyduj sam :D

Przed montażem odtłuść bębny, zmontuj wszystko. Przy poprawnie zmontowanych hamulcach szczęki powinny minimalnie, leciutko ocierać o bębny. Wtedy powinno dobrze hamować. Jeśli oczywiście jest dobrze odpowietrzone.
Oczywiście nie można mieszać płynów DOT z np R3... ale o tym chyba nie muszę pisać :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 maja 2011, 20:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 lutego 2009, 22:04
Posty: 103
Lokalizacja: lubuskie
Jeszcze jedna informacja:
Jedno koło to najdalej od pompy hamuje OK (prawy tył - za pasażerem). Tego cylinderka nie udało mi sie odpowietrzyć bo nie mogłem odkręcić śruby. Pozostałe były odpowietrzane.
Może to coś wyjaśni i wyeliminuje któryś z elementów systemu.


Ostatnio zmieniony 13 maja 2011, 20:40 przez ekmir, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 maja 2011, 20:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
odpowietrzac hamulce jezeli tego nieumiesz to na twoim miejscu tego bym nierobil sam. Mozesz miec rownie dobrze bebny hamulcowe do wymiany oraz szczeki , i regulacja to podstawa numer 1 , jezeli tak pojechales na przeglad bez wczesniejszej regulacji cylinderkow to wiadomo ze efekt jest ch... ja juz dawno wywalilem ten stary uklad na regulacje reczna mam spokój z ukladem z ostatnich zukow i lublinow 1 , bezregulacyjne.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 419 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 28  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 72 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net