Dzisiaj jest 29 marca 2024, 07:51


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 419 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 28  Następna
Autor Wiadomość
Post: 18 stycznia 2014, 16:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Po pierwsze - wymieniłeś tylko w jednym kole cylinderki? Sprawdzałeś, że na drugim kole są dobre?
Szczęki powinno się raczej wymieniać prawe i lewe, bo inaczej może ściągać z powodu inaczej dotartych i innej grubości okładzin.
Czy na pewno nie zatłuściłeś szczęk?
No i najważniejsze - czy dobrze odpowietrzyłeś to lewe koło? Wygląda, jakby było nieodpowietrzone..

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2014, 19:44 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
w drugim kole sa dobre cylinderki. wszystkie kola odpowietrzone w sumie 9 razy:) a co do roznicy grubosci szczek to nie powinno miec takiego wplywu bo cylinderki sie same reguluja i wydaje mi sie ze to nie ma wplywu na sile hamowania. moze sie myle?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2014, 20:27 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
a jak by kolo bylo nieodpowietrzone to pedał by ''rosł' i hamulec by byl za 2 lub 2 razem a jest od razu


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2014, 20:42 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jeśli wszystko sprawne i dobrze zmontowane to może to być kwestia dotarcia. Dlatego między innymi montuje się nowe szczęki czy klocki nie na jednym kole tylko parami prawe i lewe. To wszystko musi się zużywać w tym samym tempie, tylko tak zapewnia zakładaną skuteczność i efekt.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2014, 10:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
Wiem o tym ale niestety mialem tylko komplet na jedno kolo:) a samochod byl potrzebny na juz:) Zaloze ejszcze na drugie kolo i mysle ze sie to wyrowna:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2014, 10:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 stycznia 2014, 11:54
Posty: 49
morchun93 pisze:
w drugim kole sa dobre cylinderki. wszystkie kola odpowietrzone w sumie 9 razy:) a co do roznicy grubosci szczek to nie powinno miec takiego wplywu bo cylinderki sie same reguluja i wydaje mi sie ze to nie ma wplywu na sile hamowania. moze sie myle?


Niestety mylisz się. Różnica grubości szczęk ma duże znaczenie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2014, 11:26 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Z mojej praktyki i doświadczenia, mogę powiedzieć, że grubość szczęk (o ile mieści się w granicach przewidzianych przez producenta samochodu) nie ma dużego znaczenia na siłę hamowania - jeżeli występują różnice to w granicach dopuszczalnych nawet na przeglądach rejestracyjnych. Tym bardziej jeżeli są to hamulce samoregulujące odstęp szczęki od cylindra.
Ja by zaczął od:
- wyczyszczenia szczęk i bębnów,
- sprawdzenia czy nie ma jeszcze delikatnych wycieków na cylinerkach
- sprawdzenia czy tłoczki poruszają się swobodnie w cylinderkach
- czy nie są przytkane (zagięte, zapchane) przewody hamulcowe.

Ostatni punkt wspominam na przykładzie syrenki - nie mogłem odpowietrzyć hamulcy, praktycznie jedno koło - lewe przednie notabene - nie hamowało. Kilka razy rozbieram bębny, wyciągałem cylinerki (a w syrence ich wyjęcie to naprawdę nie lada wyczyn). I nic... w akcie desperacji zacząłem od pompy po kolei na każdej złączce popuszczać przewody hamulcowe i patrzeć czy dochodzi płyn po ciśnieniem. Okazało się, że przewód elestyczny, w idealnym zewnętrznym stanie (brak spękań, przetarć), praktycznie nie miał przepływu. Po wymianie przewodu i odpowietrzeniu hamulce zaczęły działać jak należy.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2014, 11:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Przede wszystkim różnica w grubości powoduje różnicę w roboczym promieniu szczęki, co za tym idzie jest inna krzywizna. Szczęki będą zupełnie inaczej pracować. A dotarcie nowych hamulców to podstawa.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2014, 18:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Ja w tym roku planuję tarcze zapodać,tylko dopiero po fakcie będzie wiadomo,jak to z tym jest faktycznie,czy rzeczywiście pasuje i nie przeszkadza.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lutego 2014, 14:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
Czy szczeki hamulcowe z lublina 1 beda pasowac do żuka?? mam na mysli przednie hamulce.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2014, 09:07 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Jakby kogoś interesowało to do Żuka bez problemu instaluje się hamulce tarczowe z Lublina 2,9t. Zapewne do Nyski też będą pasować. Dokładny opis tutaj:

http://zlombol.pl/pl/forum-124/6-zombol ... rt=20#6549

Nie ma tam niestety już wszystkich fotek, ale jeśli udamy się na szrot gdzie stoi takowy Lublin to prosimy o odcięcie całych zwrotnic z kawałkiem wahacza i już. Uwaga - lublin 3,5t ma większe zwrotnice i nie wiem czy jego hamulce będą pasować.

Na deser - w Warszawie na Strażackiej (brama nr 1) stoi żółty Lublin 2,9 z hamulcami jeszcze i ma prawie nowe tarcze i klocki z tego co rzutem oka widziałem. Sądzę ze za max 250 zeta do wyjęcia hamulce.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lipca 2014, 21:39 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
Panowie, zostałem debilem :) Ale co poradzę. W którą stronę zakłada się gumki na tłoczki starego typu?
Obrazek Obrazek
a jeżeli w wersji 2, to JAK wsadzić to w cylinderek, bo jestem za głupi :)

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lipca 2014, 22:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Zanim Ci kolego konkretnie odpowiem,to sam się chwilę zastanów i pomyśl,jak płyn hamulcowy pod ciśnieniem będzie się zachowywał w zależności od sposobu zamontowania gumki?Podpowiem,że przy ciśnieniu "oring" gumowy ma się rozszerzać na boki i uszczelniać na ściankach cylinderka.Tak więc opcja 1 odpada,ponieważ płyn pod ciśnieniem zwyczajnie nam przecieknie pomiędzy ściankami,a tłoczkiem,a już w opcji 2 guma się rozszerzy i uszczelni ładnie na ściankach cylinderka.Tak samo są montowane gumki w pompach hamulcowych.A żeby to złożyć,to po 1 posmaruj ładnie tłoczek smarem do tłoczków,miedzianym,lub zwyczajnie płynem hamulcowym,włóż delikatnie do cylinderka,a potem musisz czymś bardzo cieniutkim,jak np. igła,delikatnie "objechać" dookoła wargi gumki,jednocześnie delikatnie wciskając tłoczek.Po prostu ma to spowodować poprawne ułożenie się wargi gumki na ściankach cylinderka,żeby jej nie ścięło przy wciskaniu.Ja zawsze robiłem w ten sposób i jeszcze nigdy nic nie uszkodziłem.Albo załóż sobie od razu cylinderek nowego typu z samoregulacją.Tam są na tłoczkach typowe okrągłe oringi i łatwiej to zmontować,w razie czego.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2014, 00:38 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
Nie no, nie trzeba było pisać aż tak jak do debila :D Ale dzięki. Po prostu miałem ogromny problem z wsadzeniem tych tłoczków do środka jakiś czas temu i teraz się wolałem upewnić, czy niczego nie popieprzyłem. Żadnych nowych typów :)

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2014, 06:36 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Tłoczki w zależności w jakim są stanie, można przeszlifować (jeżeli jest na nich osad) papierem wodnym 600, 1000, jeśli tłoczek ma dość głębokie wżery to kwalifikuje się do wymiany, osobiście nigdy nie smaruję całych tłoczków smarem miedzianym, ma on wiele ciał stałych w składzie i może przeniknąć do całego układu, smar miedziany z aluminium może zrobić spustoszenie po dłuższym czasie, do smarowania tłoczków stara szkoła stosuje płyn hamulcowy i cały układ działa bez zastrzeżeń, oczywiście można zastosować też " smar do tłoczków hamulcowych" (do dostania w każdym sklepie motoryzacyjnym) lub smaru silikonowego.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 419 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 28  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net