Dzisiaj jest 29 marca 2024, 15:02


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 419 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 28  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 lipca 2014, 09:27 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Tomek pisze:
Tłoczki w zależności w jakim są stanie, można przeszlifować (jeżeli jest na nich osad) papierem wodnym 600, 1000, jeśli tłoczek ma dość głębokie wżery to kwalifikuje się do wymiany.


Przeszlifować papierem wodnym, zwilżanym w oleju, wykonująć ruchy "po okręgu" a nie "posuwisto-zwrotne" (jakoś ciężko mi to słowami wyrazić ;) ). Z doświadczenia wiem, że istnieje małe ryzyko, żeby się po przeszlifowaniu i wyrównaniu powierzchni tłoczki nie doszczelniły. Wymiana na nowe to oszczędność czasu i materiałów ściernych, tyle tylko, że przechodząc na nowszy typ musiałbyś pewnie chociaż na jednej osi wymienić wszystkie (absolutne minimum to koło)

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2014, 09:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
zaden smar miedziany do skladania !!!! wczoraj z julo rozmawialem na gg , skladac to tak jak opcja 2 na foto , uzywac smar do tloczków : ndz lip 29, 2012 8:48 am

viewtopic.php?f=6&t=542&start=150

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2014, 10:30 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
Ej, Panowie, już bez przesady. Rady w stylu "wymieniac cylinderki osiami, a przynajmniej na kole wszystkie" - gdzie my żyjemy? Na 1 kole inaczej a na 2 inaczej? No aż nie mam siły skomentować :P
Co do wymiany na nowy typ - nie ma takiej możliwości, nie wyrażam zgody, koniec.
Smar miedziany w hamulcach? No też ciężko mi to sobie wyobrazić. Smar do tłoczków i nic innego, dziękuję dobranoc :)
Na miedzianym, to mogę co najwyżej wkręcić odpowietrznik :)

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2014, 12:59 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Julo pisze:
Ej, Panowie, już bez przesady. Rady w stylu "wymieniac cylinderki osiami, a przynajmniej na kole wszystkie" - gdzie my żyjemy? Na 1 kole inaczej a na 2 inaczej? No aż nie mam siły skomentować :P

Była to rada mająca na celu zachowania minimum rozsądku - wcześniejsze posty mówiły o wymianie cylinderka na nowy typ nie wspominając o konieczności wymiany wszystkich. Zawsze ktoś mogł pomyśleć o zastosowaniu na jednym kole dwóch różnych cylinderków - a to już mogłoby dać ciekawe efekty.

Julo pisze:
Co do wymiany na nowy typ - nie ma takiej możliwości, nie wyrażam zgody, koniec.

Twoje hamulce, Twój wybór ;)

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2014, 13:19 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Lepiej napisać za dużo, niż za mało - luuuuuuz :D
Forum czytają też "świeżaki" czy amatorzy w danym temacie - wtedy takie porady są bardzo cenne, choć po nabraniu doświadczenia wydają sie być banalne :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2014, 14:35 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
Drewniany pisze:
Twoje hamulce, Twój wybór ;)

Nie posiadam. To bywa zgubne :p

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2014, 19:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Dziwny Mag pisze:
Lepiej napisać za dużo, niż za mało - luuuuuuz :D
Forum czytają też "świeżaki" czy amatorzy w danym temacie - wtedy takie porady są bardzo cenne, choć po nabraniu doświadczenia wydają sie być banalne :)



No święte słowa Dziwny Magu :wink:
Dla mnie jako dla żółtodzioba to wszystko trzeba wyłożyć w formie jak najbardziej "łopatologicznej" jeśli chodzi o mechanikę... No cóż - nie każdy fan polskiej motoryzacji jest jednocześnie mechanikiem samochodowym... Więc z góry przepraszam "starych wyjadaczy" za ewentualne "głupoty" o które będę pytać, jak dotrę do etapu mechanicznego przy odbudowie jednej czy drugiej Nyski lub Żuka :wink:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lipca 2014, 20:00 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
No, jakoś poszło. A teraz pytanie. Jaki cel mają te małe blaszki? Nie bardzo mam jak je odnowić, co mnie denerwuje :)
Obrazek Obrazek

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lipca 2014, 20:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
te male blaszki sa poto zeby trzymaly regulacje , praktycznie zeby sie ta duza nakretka regulacyjna sama nieobracala , jak sie obraca to tak klika , to wlasnie te blaszki które wpadaja w dolek nakretki blokujac ja :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lipca 2014, 21:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
nysanek pisze:
zaden smar miedziany do skladania !!!! wczoraj z julo rozmawialem na gg , skladac to tak jak opcja 2 na foto , uzywac smar do tloczków : ndz lip 29, 2012 8:48 am

No właśnie takie coś miałem na myśli.Smar do tłoczków hamulcowych,tylko może inaczej to nazwałem i źle się skojarzyło. :mrgreen:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lipca 2014, 00:30 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
Cyba je po prostu szczotką drucianą przeczyszcze i sprayem pomaluje.

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lipca 2014, 05:53 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
One nie są wielkie więc można je zanurzyć na noc w małym pojemniczku z kwasem fosforowym (np. fosol), ja tak robiłem z emblementami i wychodziły ładnie wytrawione, jak nowy metal ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lipca 2014, 08:44 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Można też oczyścić i pooksydować. Albo wysłać do cynkowania. Oryginalnie były chyba cynkowane.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lipca 2014, 23:51 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
Jak na moje to ta powietzrchnia wyglada jakby byla anodyzowana na czarno

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 lipca 2014, 09:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
To pewnie oksyda :) ->http://oldtimery.com/index.php?option=com_content&view=article&id=125:oksydowanie&catid=26:warsztat&Itemid=712

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 419 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 28  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net