Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:12


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 419 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 sierpnia 2016, 19:04 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 marca 2016, 13:50
Posty: 8
Pojazd: Żuk 2,4l
Nie da rady pomylić, wężyk elastyczny nie sięgnie, osłna tarczy nie będzie pasowała no i nawet sam zacisk chyba będzie w takiej pozycji (ułożenie otworów na śruby) ze się koła nie założy. Może odpowietrzyć przy pompie -tego nie robiłem ponieważ literatura o tym nie mówi- no ale też nie opisuje wymiany praktycznie całego układu zwłaszcza na ten nie dedykowany. Procedura takiego odpowietrzania na logikę: pompujemy pedał 10 razy i trzymamy, popuszczany weżyk przy pompie od sekcji tylnej, zakrecamy, pompujemy 10 razy pedał i trzymamy, popuszczamy weżyk sekcji przedniej, zakręcamy i powtórka ze dwa trzy razy. Ma to sens?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 sierpnia 2016, 21:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie wiem. Nigdy czegoś takiego nie robiłem. Zawsze odpowietrzanie przy kołach starczało. Może masz gdzieś nieszczelność. U nas jest podpięta pompa jak w Lublinie - pierwsza sekcja na tył, druga na przód.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 sierpnia 2016, 21:51 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Nie bardzo rozumiem po co puszczasz cokolwiek przy pompie..? Zaciski da się założyć odwrotnie - kiedyś miałem dwa lewe przy jednym z autek na czas szukania części, ale udało się to odpowietrzyc dopiero podciśnieniem, albo opcja 2, sciągnąć zacisk z zamontowanym przewodem i trzymać na czas odpowietrzenia we właściwej pozycji.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 sierpnia 2016, 14:55 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 marca 2016, 13:50
Posty: 8
Pojazd: Żuk 2,4l
Sprawa zdaje się rozwiązana! Sprawdziłem i faktycznie kalamitki są do dołu czyli pomyliłem strony! Teraz juz będzie na bank ok. Super, doceniam doświadczenie i dziękuje zavpomoc oraz dobrą lekcje na przyszłość.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 sierpnia 2016, 20:44 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Od razu podetnij belkę bo stracisz szybko te odpowietrzniki...

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re:
Post: 20 października 2016, 09:10 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 października 2016, 11:15
Posty: 10
Pojazd: Żuk A11 B
nysanek pisze:
... nowe cylinderki bez regulacji ... tam jest taki O-ring jako uszczelniacz ...

Witam.
Nie za bardzo się znam na tych nowoczesnych rozwiązaniach, ale mam wątpliwość. We wszystkich hamulcach z którymi do tej pory miałem do czynienia na tłoczkach, czy to w pompie czy w cylinderkach były uszczelniacze w formie podobne do siemeringów, a w kupionych ostatnio cylinderkach do przednich kółek - po dwa na jedno koło regulowane ręcznie - są właśnie oringi. Czy to jest "normalne rozwiązanie ? Jakoś w takich miejscach nie mam zaufania do oringów. Czy to się sprawdza na dłuższą metę ? Czy może jest to unowocześnienie na " wniosek racjonalizatorski" ?
Pozdrawiam
K54


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 października 2016, 11:14 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Jak dla mnie oring jest pewniejszy. Przynajmniej mam większą pewność co do jakości wykonania i w razie konieczności wymiany , bo jest bardziej dostępny. Te gumowe fartuchy, nieraz już w sklepie pozostawiają wiele do życzenia. Ostatnio kupując je , naprawdę było trudno wybrać jakieś przyzwoite. Albo miały gumowe zadziory, albo w ogóle nie trzymały kształtu .

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 października 2016, 13:18 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 października 2016, 11:15
Posty: 10
Pojazd: Żuk A11 B
Dzięki za odpowiedź, moje pytanie wynika z przeświadczenia, że oring w takim miejscu nie pracuje tak jak uszczelniacz. I w handlu np do tylnego cylinderka są dostępne takie jak lubię :wink:
http://www.wszystko.pl/produkty/zestaw- ... 2910,25013
A te przednie z oringami mi nie pasują :(
Pozdr
K54


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2016, 21:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 października 2015, 11:00
Posty: 25
Pojazd: Polonez Truck 1995 Żuk 1985
Nie będę rozpoczynał nowego tematu o hamulcach, więc zadam pytanie w tym wątku.
Żuk rok 85 strażacki silnik S21.
Hamulce jak to w starym typie raczej spowalniacze ale dają radę tylko jedno dziwne zachowanie.
Jak silnik jest na ssaniu to po naciśnięciu hamulca wchodzi na wysokie obroty.
Po wciśnięciu ssania na ciepłym silniku po wciśnięci hamulca wolne obroty lekko spadają.
Ja obstawiam uszkodzenie serwa, ale nie rozbieram jeszcze.
Proszę o porady.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2016, 21:18 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Raczej serwo do naprawy lub wymiany. A hamulce, jak dobrze wyregulowane i dobrze zrobione całkiem dają radę. Tyle, że bębny w górach potrafią się zagrzać.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re:
Post: 02 lipca 2017, 19:51 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Leśnowóz pisze:
maqsz pisze:
Jak sciagacie bebny - zbijacie "na chama", czy jakims przyrzadem?

to zależy jakie masz bębny
ja mam takie w których są nagwintowane otwory, wkręcam 3 śruby M8, które wkręcając się opierają się o piastę i bęben sam schodzi bez żadnego walenia:D
tzn miałem 3 takie bębny a w czwartym sam zrobiłem te otwory :wink:


Tez mam taki, śruby byly z jakiegos twardego gatunku dodatkowo zapieczone/zardzewiale.
Mimo po usunięciu śrub bebna nie mozna zrzucić, a hamulec nie trzyma (piasta z bebnem kreci sie)
Prosze o porady moze jakis sciagacz?

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2017, 20:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Pewnie jest warga dookoła bębna i trzyma na szczękach.Ja zawsze stukam dookoła młotkiem i ruszam na wszystkie strony.Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby nie zeszedł.Jak bęben do wymiany, to możesz konkretnie przywalić młotem, a jak do ponownego użycia, to trochę delikatniej.Cylinderki masz podstawiane, czy z samoregulacją? Jeśli podstawiane ręcznie, to pomaga popuszczenie nakrętek regulacyjnych do oporu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lipca 2017, 06:35 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Obstukane z kazdej strony ani drgnie, jakie cylinderki nie wiem (auto nowy nabytek) odstawiam stary typ bo na przodzie stary.
Wydaje mi sie jakby szczeki trzymaly to chociaz by minimalnie ruszaly a wg mnie na środku trzyma

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lipca 2017, 20:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
wal smiało, tak łatwo nie pekają a delikatnie to może nic nie dać

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lipca 2017, 06:49 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Z tyłu zająłem się za drugą stronę to samo zjawisko wszystko podkręcane i nic . Cylinderki starego typu wiec skręcone ile sie da, mlotek i do przodu. Ciężko ale poszło cylinderek zapieczony i "warga" na bębnie.
Dzięki wszystkim

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 419 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net