Dzisiaj jest 28 marca 2024, 11:44


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 419 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna
Autor Wiadomość
Post: 11 maja 2016, 14:19 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 marca 2016, 22:10
Posty: 307
Lokalizacja: opolskie
Pojazd: żuk a 156 b
Marian pisze:
Lepiej, prościej, szbciej i TANIEJ wymienić WSZSTKO na nowe i zalać DOT 4 niż płukać i testować lub nie daj Boże lać DA1, który jest żrący dla wszystkiego...

Możesz mi wytlumaczyć jak to może być tańsze?

_________________
W pogoni dzisiejszego świata, warto pamiętać, co jest naszą przeszłością...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2016, 14:34 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ano bardzo prosto. Płucząc układ po DA1 masz raczej niewielkie szanse, że uda Ci się go idealnie wypłukać. A jeśli nie daj Boże zostanie odrobina DA1 a w układzie będzie też DOT-4 to czeka Cię wymiana każdego gumowego elementu i ponowne płukanie, które znowu może niewiele dać.
Ja bym nie ryzykował. Może bardzo dokładne płukanie kilkukrotne z użyciem kompresora by pomogło. Ale denaturat/spirytus czy jakikolwiek inny płyn do płukania też kosztuje. Summa summarum koszt wymiany wszystkich wężyków nie będzie zapewne większy. A stara prawda mówi "chytry traci dwa razy". Przemyśl temat, ale ja bym wymienił wszystko.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2016, 14:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Wlej denatu lejkiem. Kompresor i zaadaptuj. "dej mu szanse wychlapać" ,

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2016, 17:53 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Powiem tak: sam preferuję wersję wymiany całego układu, zwłaszcza, jak autko ma długo być u mnie lub jeśli robimy generalny remont - bo wtedy jest pewność praktycznie 100%, ze będzie OK i na długo dobrze. Ale kolega zapytał konkretnie o płukanie. A temat płuklania własnie po DA1 też pzrerabiałem, lata temu, i działało. Kumpel płukał też tak hamulce w Warszawce M20 - też wszystko było OK.

Inna sprawa - Kolega Warszawa :) - pytałes o oka w płynie hamulcowym, mialeś tą awarię hamulców i na innych zdjeciach widac było masę syfu. Czy czasem nie zdarzyło Ci się już dolać dot-3 czy podobnego do układu zalanego DA1? Gdyby tak, to szkoda czasu i kasy na płukanki, tylko faktycznie pozostaje Ci poskąłdać cały układ od nowa.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2016, 20:40 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 marca 2016, 22:10
Posty: 307
Lokalizacja: opolskie
Pojazd: żuk a 156 b
nie nie zdarzyło mi się dolać DOT do DA 1 :lol: te oka to zrobiłem mieszanke (dot4 +DA 1 z żuka) by zobaczyĆ czy są INNE :P

a hamulce żuk miał zadziwiająco dobre jak na te odpadnięte szczęki i cieknące cylinderki :shock:

_________________
W pogoni dzisiejszego świata, warto pamiętać, co jest naszą przeszłością...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2016, 21:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
Sa pewne zasady :

1. hamulce musza byc sprawne !
2. dojdzie do wypadku (wypluc to slowo) , Policja laduje twojego Zuka na lawete , zrobia kontrole techniczna pojazdu.

to sa tylko 2 punky wymienione , niewyjdzie Ci to taniej , bo DA1 to cholerstwo które w gumie cylinderków i pompy sie zagniezdzilo , rurki hamulcowe mozna przedmuchac i wygonic ten DA1 , ale z uszczelnien gumowych raczej tego nieda sie wyczyscic. Jezeli chodzi o sprawy hamulców to niewolno isc prosta oszczednosciowa droga , wydaj kase na nowe czesci.Zabawy chemiczne z mieszankami plynów sa niedopuszczalne.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2016, 21:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Walczyłem na początku roku z hamulcami, długo mi się zeszło bo niepotrzebnie reanimowałem części które są tanie. Teraz hamulce piszczą na asfalcie ale nowe wszystko. Problem był tylko ze szczękami na mimośrodach stary typ na tył, ale okazało się że pasują od Uaza. Teraz zrobiłem sobie z utłuczonego bębna przyrząd - wycięte okienko i wygodna regulacja - super hamuje - jak na Żuka :)
Załącznik:
IMG_0071.JPG
IMG_0071.JPG [ 630.9 KiB | Przeglądany 12434 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 lipca 2016, 07:09 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Pomysł na przyrząd pierwszorzędny. Widzę tylko jedno "ale" - docelowy bęben powinien mieć pi razy drzwi tę samą grubość ścianki (średnicę wewnętrzną) bo inaczej konieczne będą korekty.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 lipca 2016, 07:21 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ale przecież to można równie dobrze wyregulować z pełnym bębnem, kręcąc regulacją czujesz, kiedy szczęka zaczyna delikatnie obcierać o bęben i w takiej pozycji zostawiasz. :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 lipca 2016, 21:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Pomysł nie mój tylko z książki napraw Żuka. Nazywa się to bęben technologiczny.
Tak, bęben powinien odpowiadać średnicy pracujących bębnów, U mnie jest nominalny bo bębny mam nowe.
Dotąd regulowałem na czuja i było dobrze, ale teraz jest lepiej. I łatwiej ogarnąć tę regulacje bo widać.
Szczęka poza tym chodzi górnym mimośrodem do i od bębna w poziomie a dolnym góra - dół. I widząc to można precyzyjniej szczękę ustawić.

Dziś Żuk na ręcznym na wale wyjechał z rolek na przeglądzie :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2016, 17:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jeszcze jest opcja kredy na bębnie i pasowanie szzczęk.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 sierpnia 2016, 16:46 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 marca 2016, 13:50
Posty: 8
Pojazd: Żuk 2,4l
Majstry, a powiedzcie mi czy normalne jest to że układ trzeba odpowietrzać kilkanaście razy? Wymieniłem z przodu hamulce na tarczowe, wszystkie przewody gumowe i miedziane nowe, w układzie dot4, pompa i serwo lublin, brak widocznych przecieków, klocki na przod nowe, cylinderki i szczeki tyl nowe. Hamulce tylne żyleta piszczą koła, przód do bani. Podczas odpowietrzania z tylnych kalamitek leci klarowny płyn natomiast z przodu płyn zawiera bąbelki powietrza ale tak drobne że trzeba się dobrze przyjżeć czy to powietrze czy jakieś zanieczyszczenie. Jakieś sugestie? Odpowietrzać do skutku (już 12 raz)? Przy wymianie pompy i serwa nie ustawiałem luzu pobieważ wyszedłem z założenia że nie trzeba, czy to błąd?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 sierpnia 2016, 16:55 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Obstawiam odwrotnie podpięte sekcje, albo wada pompy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 sierpnia 2016, 17:08 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 marca 2016, 13:50
Posty: 8
Pojazd: Żuk 2,4l
Też na początku myślałem że pompa przepuszcza między sekcjami więc kupiłem drugą (też używke) i to samo. Przewody podpięte dobrze. Wiem że lublin ma na odwrót w stosunku do żuka.

Dodam, że pęcherzyki powietrza w przednich kołach występują w formie tyśięcy malutkich tak, że płyn jest mętny ale jestem przekonany, że to powietrze a nie jakaś substancja obca. Nie pomyślałem żeby zrobić zdjęcie kurcze.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 sierpnia 2016, 18:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
A nie zamieniłeś przypadkiem zacisków prawego z lewym? Odpowietrznik musi być na górze. Jak będzie u dołu to tak właśnie będzie się działo i nigdy nie odpowietrzysz...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 419 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net