Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 12:13


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 419 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 28  Następna
Autor Wiadomość
Post: 24 kwietnia 2016, 16:09 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 marca 2016, 22:10
Posty: 307
Lokalizacja: opolskie
Pojazd: żuk a 156 b
dzięki wam uratowaliście mnie :roll:. co ja by bez was zrobił :lol: :lol: :lol:

_________________
W pogoni dzisiejszego świata, warto pamiętać, co jest naszą przeszłością...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2016, 18:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
takie własnie

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 kwietnia 2016, 12:31 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 marca 2016, 22:10
Posty: 307
Lokalizacja: opolskie
Pojazd: żuk a 156 b
No to ja już niewiem, raz pisze tak, a raz tak.
Czy płyn hamulcowy r3 można mieszać z dot4???

_________________
W pogoni dzisiejszego świata, warto pamiętać, co jest naszą przeszłością...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 kwietnia 2016, 16:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
mozna, ale r3 słaby jest. dot3, 4 i 5.1 mozna mieszać

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 maja 2016, 21:41 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 marca 2016, 22:10
Posty: 307
Lokalizacja: opolskie
Pojazd: żuk a 156 b
powiedzcie mi proszę, jak wyczyścić układ hamulcowy gdy np. miałem płyn DA 1 a chcę wlać dota
wiem tyle że denaturatem

_________________
W pogoni dzisiejszego świata, warto pamiętać, co jest naszą przeszłością...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 maja 2016, 21:49 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Wlewasz go zamiast płynu, odpowietrzasz, wylewasz... powtarzasz, aż bedzie wypływał całkowicie czysty denaturat. Albo rozkręcasz wszystko i myjesz w dykcie... oczywiście z przepłukaniem przewodów włącznie.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2016, 16:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
patentu z laniem dykty nie polecam.
zostaje tu i tam, powoduje korozję i mimo wlania później dot4 zagotowałem hamulce.jak rozbierałem cylinderki, to jeszcze dyktą waliły, mimo przelania 2l płynu. lepiej przepłukiwać dotem, a najlepiej rozbierać i dmuchać.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2016, 22:24 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 marca 2016, 22:10
Posty: 307
Lokalizacja: opolskie
Pojazd: żuk a 156 b
np. wymieniłem cylinderki, odkręcone są przewody hamulcowe od cylinderków i co robię? zakręcam te przewody do cyliderków wlewam denaturatu i odpowietrzam? a nie tak po prostu, nie zakRęcać przewodów zalac denatem pojemniczki i pompowac?...hm. Wiem że te pytania mogą zdać się głupie ale pierwszy raz robię w hamulcach hydraulicznych ;>

_________________
W pogoni dzisiejszego świata, warto pamiętać, co jest naszą przeszłością...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2016, 12:17 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Przepłukaj, przelej po prostu płynem hamulcowym który tam bedzie. Denaturat to lepiej przez chleb przepuścić :) żartuje.... Denaturatem to możesz umyć jak rozbierzesz pompe czy cylinderki.
Jak masz nowe cylinderki to nic im nie trzeba. Przepłukaj przewody, pompe....Nieprzykręcone przewody, zalej pompe i pompuj, niech sika do miski jakiejś żeby nie na trawę :) Potem dokręć cylinderki nowe i po prostu odpowietrzaj po kolei od najdalszego.
Możesz dla ułatwienia wymienić płyn też tak:
Pilnując żeby cały czas był poziom płynu w zbiorniczku /butelke z płynem mozna wstawić do góry nogami do zbiorniczka i samo sie uzupełnia/ luzujesz najdalszy odpowietrznik, wężyk na niego i do butelki, pompujesz wolno cofając pedał, płyn sie wymienia - tak kilkadziesiąt razy albo i wiecej aż czysty leci.
Tak po kolei wszystkie koła i czasem wystarczy, a czasem trzeba jeszcze powtórzyć odpowietrzanie z zakrecaniem odpowietrzników.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2016, 15:18 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 marca 2016, 22:10
Posty: 307
Lokalizacja: opolskie
Pojazd: żuk a 156 b
Dzięki! Już wsio rozumiem :D a jeszcZe jedno pytanie jak wym. Okładziny to muszę z dwóch stron? Po po prostu-po jednej stronie są piekne (mieszczą się w tolerancji), a po drugiej cieniutkie
Czy nie bedzie ściągać auta? Cylindry N/t

_________________
W pogoni dzisiejszego świata, warto pamiętać, co jest naszą przeszłością...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2016, 15:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Jeśli takie same okładziny w sensie ten sam materiał to możesz zmienić tylko tą stronę co jest bardziej wytarta. Ściągać nie powinno.
Jednak lepiej mieć zasadę, że zawsze robisz obie strony - wówczas przy kolejnych przeglądach będziesz widział różnice w zużyciu i będziesz mógł łatwiej zdiagnozować ew. usterkę.
Ja mam podobną zasadę w stosunku do żarówek - jak mi prawa padnie, to wymieniam obie, a ta co jeszcze świeci idzie w zapas, na ew. usterki na trasie.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2016, 15:46 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Powodzenia z wypłukiwaniem DA1 jakimś DOTem... :(

DA 1 w reakcji z płynami R lub dot "gluci się", tworzy się galareta... Dlatego układ dotąd zalany DA 1 płucze się właśnie denaturatem / spirytusem.
Potem trzeba wszystko osuszyć / przedmuchać - a nowy płyn przepuszczać tak długo, aż będzie całkowicie czysty, (może się w praktyce okazać, że będzie to oznaczało kolejne pełne przepłukanie układu, tym razem już nowym płynem).

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2016, 16:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
oplacalne jest wszystko wymienic cylinderki , pompe oraz rurki hamulcowe na miedziane wymienic , zalac DOT 4 i po zabawie :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2016, 17:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Popieram całkowicie i przyznaję racje. Wymienić pompę, przewody na miedziane i cylinderki. Zalać DOT i z głowy. Przewody miedziane dorobią od ręki w większości sklepów motoryzacyjnych. W hamulcach okładziny wymieniamy zawsze z obu stron razem. No jeden szczególny przypadek jak nowe z jednej strony nasiąkną płynem to można tylko jedną strone wymienić.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2016, 18:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Dziwny Mag pisze:
Powodzenia z wypłukiwaniem DA1 jakimś DOTem... :(

DA 1 w reakcji z płynami R lub dot "gluci się", tworzy się galareta... Dlatego układ dotąd zalany DA 1 płucze się właśnie denaturatem / spirytusem.
Potem trzeba wszystko osuszyć / przedmuchać - a nowy płyn przepuszczać tak długo, aż będzie całkowicie czysty, (może się w praktyce okazać, że będzie to oznaczało kolejne pełne przepłukanie układu, tym razem już nowym płynem).


tylko, że nie da się całkiem dykty wypłukać świeżym płynem. najlepiej rozebrać, myc i dmuchać. jak pisałem, później spiryt tu i tam zostaje, a że etanol wrze w ~72C to hamulce zagotowałem.dodatkowo silnie korodująco działa na metale

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 419 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 28  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net