Dzisiaj jest 28 marca 2024, 15:50


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 419 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 31 grudnia 2008, 12:10 
Robo pisze:
jakie są inne oznaki że pompę trza zregenerować, prócz wycieków płynu hamulcowego?


jak bedziesz czuc ze masz zablokowany pedal hamulca , to jest zatarty przedni tlok pompy hamulcowej , jezeli wlasnie sie bedzie odkladac regeneracje pompy bo ma tylko lekki wyciek w sensie : a jeszcze troche wytrzyma pojezdze sobie troszke :? w ten sposob dostaje sie woda i inne zanieczyszczenia ktore zablokuja tloczek w pompie.Ale zaczyna sie to wlasnie od wycieku plynu , albo jak niewlasciwy plyn stosujesz to uszczelniacze w srodku pompy beda twarde lub beda sie uszczerbiac ta guma wtedy to tez blokuje tloki pompy.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 31 grudnia 2008, 12:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
rozbierałeś kiedyś pompę? mam nówke sztuke ale z niewiadomego źródła, i nie wiem jak się za nią zabrać by sprawdzić. Co wchodzi w skład kompletu naprawczego?

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 grudnia 2008, 12:23 
rozbierac nierozbieralem ale jak kupisz sobie zestaw naprawczy to widzisz co tam jest ( foto wyzej) , same uszczelniacze i te 2 rurki plastikowe do doprowadzenia plynu do pompy. Ja tutaj opisze rozbiorke i skladanie tak wiec poczekaj troche :wink: nowej pompy nierozbieraj naco :roll:
pompe mozesz uratowac zestawem naprawczym tylko wtedy jak lekkie ma wycieki , jezeli sie to zaniedba to tloczki beda sie coraz to wiecej zuzywac sie , wtedy potrzebna bedzie nowa pompa.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 31 grudnia 2008, 13:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
teraz widze, wczesniej druga fotka mi sie nie otwarla

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 stycznia 2009, 14:36 
no to na tyle c.d.n :D :wink:

Obrazek


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 14 stycznia 2009, 17:01 
dzisiaj wymontowalem pompe hamulcowa z Nysy , rozbiorka i regeneracja pompy nastapi niebawem :wink:

czesc 1 :

spuscic plyn hamulcowy ze zbiorniczkow , wezyki ktore doprowadzaja plyn do pompy sa stare i sztywne , kiedys stosowano zwykle wezyki ktore niesa odporne na plyn hamulcowy ! przeciac je i spuscic plyn, wezyki odrazu do kosza

Obrazek Obrazek

plyn hamulcowy ze zbiorniczkow do sloika spuscic, i zostawic w sloiku bedzie potrzebny przy odpowietrzaniu ukladu hamulcowego

Obrazek

odkrecic wszystkie opaski mocujace wezyki przy zbiorniczkach

Obrazek

podgrzac troche stare twarde wezyki lepiej zejda ze zbiorniczkow

Obrazek

odkrecic rurki hamulcowe od pompy , dzien przed odkreceniem spryskac od-rdzewiaczem ( rost kill ) napewno to ulatwi odkrecenie

Obrazek

poluzowac tylne mocowanie pompy

Obrazek Obrazek

oraz przednie

Obrazek

odkrecona pompa od wspomagania-serwo , w przypadku montowania nowej pompy WAZNE jest ustawienie luzu miedzy popychaczem wychodzacym z serwa a tlokiem pompy ,luz wynosic powinien od 0,3 mm - 0,5 mm regulacje wykonuje sie nakretka popychacza

Obrazek

po spuszczeniu plynu zbiorniczki jak widac sa na dnie zasyfione , wymontowac zbiorniczki i wyczyscic w srodku , przedmuchac sprezonym powietrzem

Obrazek

wymontowana pompe przeniesc na stanowisko naprawcze , zadbac o czystosc na stole , na zdjeciu widac nieszczelny simering pompy , umyc pompe z zewnatrz benzyna lub odtluszczaczem hamulcow (brake cleaner)
przedmuchac sprezonym powietrzem

Obrazek

bardzo wazne jest przeczyszczenie odpowietrznikow w obydwu zakretkach zbiorniczkow , przedmuchac powietrzem sprezonym , zbierajacy sie korz i plyn hamulcowy zatykaja dziurke odpowietrzajaca

Obrazek

C.D.N czesci 2 :wink:


Ostatnio zmieniony 14 stycznia 2009, 22:11 przez nysanek, łącznie zmieniany 3 razy

Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 14 stycznia 2009, 17:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
jak ten luz ustawiłeś-czym ten luz zmierzyłeś-gdzie wsadziłeś szczelinomierz czy co tam użyłeś?????

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 stycznia 2009, 17:16 
Robo pisze:
jak ten luz ustawiłeś-czym ten luz zmierzyłeś-gdzie wsadziłeś szczelinomierz czy co tam użyłeś?????


luz tylko wtedy ustawia sie jak montuje sie kompletnie nowa pompe , na popychaczu ktory wychodzi z serwa jest nakretka taka kulista ma lepek kulkowy ( na obrazku 3) ja mozna wkrecac lub wykrecac , jak nowa pompe przystawisz do obudowy serwa i bedziesz czuc ze tlok pompy juz dotyka glowki nakretki to wtedy jest ustawienie luzu potrzebne . Mierzy sie odstep miedzy tlokiem a popychaczem , orientacje do pomiaru pobiera sie z przylgni znaczy tam gdzie obudowa pompy dotyka obudowe serwa

Obrazek Obrazek

1 - korpus pompy 2 - tlok przedni pompy 3 - nakretka popychacza tloka pompy 4 - popychacz tloka pompy 5 - lacznik pompy i serwa


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 15 stycznia 2009, 19:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
a skąd wiedzieć czy luz nie jest np. za duży-przecież nie widać jak się złoży

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 stycznia 2009, 13:23 
Przed montazem nalezy zmierzyc POZIOMY w pompie :arrow: wewnetrzny i zewnetrzny czy sie zgadzaja , w mojej pompie jest wewnatrz 5,3 cm i na zewnatrz 5,3 cm , do pomiaru zewnetrznego kladzie sie kawalek prostego plaskownika na gorna czesc tloka pompy i sie mierzy do dolnej czesci korpusu pompy , nie w kazdej pompie moga byc takie same poziomy na zewnatrz i wewnatrz , dlatego trzeba najpierw to wymierzyc , tak jak na przykladzie mojej pompy gdzie mam na zewnatrz i wewnatrz po 5,3 cm przykladam suwmiarke lub kawalek prostego plaskownika do lacznika serwa , i widze czy mam luz pomiedzy lepkiem nakretki a suwmiarka jak go niema i lepek nakretki dotyka do suwmiarki to reguluje sie wkrecajac nakretke ,tak zwieksza sie luz.

pomiar wewnetrzny

Obrazek

pomiar zewnetrzny

Obrazek
Obrazek Obrazek


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 19 stycznia 2009, 19:03 
czesc 2 , naciskajac reka na tlok i jednoczesnie wewnetrznymi obcegami do pierscieni sprezystych , sciska sie pierscien osadczy wyjmuje go, nastepnie podkladke i malym srubokretem podwaza sie 2 simeringi , za tymi simeringami sa nastepne 2 podkladki , i pierwszy tlok wychodzi :

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

wejsc narzedziem do srodka pompy naciskajac na drugi tlok pompy , i odkrecic srube oporowa , sruba ma podkladke miedziana jako uszczelniacz przy skladaniu pompy uzyc nowej podkladki miedzianej M8 :!:

Obrazek

drugi tlok pompy wyciagniety

Obrazek

sciagnac uszczelniacze tloczka , podwazajac je malym srubokretem

Obrazek Obrazek

tloczki z nowymi uszczelniaczami gotowe do montazu

Obrazek

pompe wyczyscic w srodku starannie :!: przedmuchac sprezonym powietrzem , niemoze byc w srodku ani grama syfu , od tego zalezy prawidlowe dzialanie pompy oraz jej szczelnosc

Obrazek

po wyczyszczeniu , tlok drugi w tej kolejnosci wchodzi do srodka UWAGA uszczelniacz srodkowy ktory widac na zdjeciu niewejdzie tak sobie jest skierowany ostra krawedzia uszczelniajaca do gory praktycznie pod prad , ostatni uszczelniacz ma krawedz skierowana odwrotnie z kierunkiem wsowania .

Obrazek

zeby wogole wszedl ten uszczelniacz srodkowy ktory jest skierowany pod prad trzeba wyciac z puszki po piwie lub innej puszki ktora ma bardzo cienka blaszke , taki pasek 4 cm szeroki , pasek taki dlugi zrobic zeby objol uszczelniacze , scisnac mocno pasek i zabezpieczyc tasma klejaca zeby uszczelniacze byly przez obejme tej blaszki scisniete , nastepnie wlozyc tlok i lekko wciskac go.

Obrazek Obrazek

tlok pierwszy, w montazu ten ostatni nierobi tyle problemow jak ten drugi , ma tylko uczczelniacz prowadzacy na koncu i lekko wchodzi , nalozyc wszystkie czesci podkladki ,dwa uszczelniacze koncowe oraz pierscien osadczy sprezysty , zwracajac uwage na pierscien zeby ostry kant pierscienia byl na zewnatrz , pierscienie sprezyste maja dwie strony ten kant ktory jest ostrzejszy jest kantem ktory trzyma opor :!: tloczek scisnac najlepiej , i wcisnac uszczelniacze do konca az bedzie widoczny rowek pierscienia osadczego , pierscien obcegami scisnac i do rowka go wcisnac.

Obrazek

gotowa pompa, obok leza stare uszczelniacze

Obrazek

ostatnie prace , przykrecic pompe do serwa , podlaczyc rurki namulcowe , polaczyc zbiorniczki i pompe wezykiem ODPORNYM NA PLYN HAMULCOWY :!: zalozyc opaski , zalac ulkad hamulcowy plynem DOT 4 , odpowietrzyc uklad zaczynajac od kol tylnych: 1 - cylinderek ham. kola tylnego prawego ; 2 - tylne lewe ; 3 - przednie prawe ; 4 - przednie lewe.

Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
  
 
Post: 15 czerwca 2009, 15:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwietnia 2009, 12:02
Posty: 47
Lokalizacja: TSK / DW
Zapiekły mi się śruby mocujące bębny... :/ Macie, Panowie, jakieś patenty na zdejmowanie bębnów? Nie chciałem zaorać tych śrub, ale w ostateczności będzie trzeba rozwiercać... :roll:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 czerwca 2009, 16:11 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Próbowałeś najpierw pobijać te śruby przez jakiś nadajacy się do walenia młotkiem śrubokręt?
Są też bardzo przydatne do takich celów specjalne pobijaki z obrotową częścią - przyciskasz taki do śruby, jak śrubokręt i uderzasz młotkiem - urządzenie "zamienia" siłę uderzenia na "siłę odkręcającą".
Możesz też spróbować podgrzać sruby np palnikiem na propan-butan.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 czerwca 2009, 17:33 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Cóż za znajoma sytuacja. U mnie, po odkręceniu tylnych kół jeden bębęn zszedł ładnie i ze śrubami nie bylo wiekszych kłopotó, za to w prawym tlynym kole jedną śrube ktoś kiedyś odkręcał chyba tak przez pobijanie :evil: ale wkrecil ta stara srube i nie ma głowki prawei, wiec nawet nie ma za co srubokeretem chwycic... Ale na razie to zostawilem, bo w lewym kole hamulce tragicznie nie wygladaly :) Jak bede robil zamoregujacyjne to sie przetoczy bebny i wymieni te sruby.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 czerwca 2009, 17:43 
takie narzedzie sobie kupcie do tego i do innych srub

Obrazek
wybijak reczny.


Na górę
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 419 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net