Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=542 |
Strona 10 z 28 |
Autor: | stasiu [ 23 maja 2011, 21:19 ] |
Tytuł: | |
zalerzy kto i gdzie ci to robi , jak jakaś fucha u tokarza to za flaszkę ci zrobi |
Autor: | ekmir [ 23 maja 2011, 21:25 ] |
Tytuł: | |
I ta opcja mi się podoba |
Autor: | Marian [ 23 maja 2011, 21:25 ] |
Tytuł: | |
Mi przetoczył 2 bębny za jakieś 50zł, niepamietam dokładnie, czy 40zł... jakoś tak, |
Autor: | ekmir [ 11 czerwca 2011, 20:37 ] |
Tytuł: | |
Miałem sporo zajęć i dopiero dzisiaj zerknąłem do Żuka. Bębny są OK (nie mają rantu). Tarcze też wyglądaja dobrze i nawet cylinderki wyglądaja przyzwoicie. Podregulowałem je troszkę (ta regulacja to niezły patent ). Zauważyłem, że po testowej przejażdzce jedno z kół ma zdecydowanie wyższą temperaturę od pozostałych. Czy może to być spowodowane za mocnym wyregulowaniem? |
Autor: | nysanek [ 11 czerwca 2011, 21:23 ] |
Tytuł: | |
tak bedzie jak za mocno ustawione , zawsze sie unosi do gory przod lub tyl zeby obydwa kola niedotykaly ziemi , i wtedy sie reguluje , dopuszczalne jest lekkie ocieranie szczek o beben , ale kolo wolno krecac sie niemoze blokowac |
Autor: | Marian [ 11 czerwca 2011, 22:35 ] |
Tytuł: | |
Jeszcze a propos recznego hamulca - ostatnio jak przejechałem siękawałek moją Nysą, jechałem pod górkę i pomyślałem - przetestuję ręczny. Jeszcze lekko się toczyłem, zaciągnąłem to opony otarły o piasek, bo koła się zatrzymały w miejscu. Górka była dość stroma, spokojnie na zaciągniętym ręcznym wysiadłem z Nysy otworzyć bramę i jak chciałem wyjechać, zapomniałem spuścić to sobie myślę przy ruszaniu coś mocy nie ma... zdycha... A tu przecież ręczny zaciągnięty - także bardzo dobry ręczny! To, że Nysa nie może mieć ręcznego TO MIT!!! |
Autor: | nysanek [ 12 czerwca 2011, 08:11 ] |
Tytuł: | |
nobo proste to jest dlaczego te auta niemaja recznego i niemaja wiele innych rzeczy ktore niedzialaja a powinny dzialac : LENISTWO , NIECHEC DO NAPRAWY 3% jest takich ktorzy to sprawdzaja i utrzymuja w dobrym stanie 97% ludzie ktorzy lepiej niech kupia sobie auto niemieckie czy inne , bo nysy zuki inne polskie = robota jest gwarantowana od pierwszej godziny po zakupie takiego auta , i trzeba przeznaczyc wolny czas na te hamulce czy inne sprawy , do tego dochodzi to ze trzeba tez samemu cos kumac z mechaniki. ----------------------------------------------------------------------- |
Autor: | Marian [ 12 czerwca 2011, 12:36 ] |
Tytuł: | |
Święta racja Tomek, ale z tymi przypuszczeniami procentowymi to byłbym ostrożny Może zrobimy statysytykę krajową? |
Autor: | nysanek [ 12 czerwca 2011, 15:17 ] |
Tytuł: | |
te statystyki sa na caly kraj jest plus / minus procentowy tez |
Autor: | ekmir [ 18 czerwca 2011, 19:58 ] |
Tytuł: | |
Przejrzałem wszystko w układzie. Wycieków nie ma. Dwukrotnie odpowietrzyłem układ i wyregulowałem cylinderki. Jest poprawa ale szczytu marzeń to raczej nie osiągnąłem I co ciekawe to pierwsze naciśnięcie - pedał wpada mocniej niż przy każdym następnym. Podciągnąłem też linkę ręcznego ale w zasadzie hamowania nie ma. Podciągać ją jeszcze czy może problem jest gdzieś indziej. |
Autor: | Enerde [ 18 czerwca 2011, 20:04 ] |
Tytuł: | |
ekmir pisze: Przejrzałem wszystko w układzie. Wycieków nie ma.
Dwukrotnie odpowietrzyłem układ i wyregulowałem cylinderki. Jest poprawa ale szczytu marzeń to raczej nie osiągnąłem I co ciekawe to pierwsze naciśnięcie - pedał wpada mocniej niż przy każdym następnym. podciągnąłem tż linkę ręcznego ale w zasadzie hamowania nie ma. Podciągać ją jeszcze czy może problem jest gdzieś indziej. No to masz coś nie tak z układem napewno masz zapowietrzony układ lub coś z serwem może tez być . A byłes u mechanika czy sam to robiłeś? I które części wymieniłeś ? |
Autor: | ekmir [ 18 czerwca 2011, 20:20 ] |
Tytuł: | |
Walczyłem sam. Ponieważ nie ma wycieków i stan ogólny szczotek, cylinderków, bębnów jest dobry to nic nie wymieniałem . |
Autor: | Marian [ 18 czerwca 2011, 20:24 ] |
Tytuł: | |
Może właśnie nie były w dobrym stanie. Musisz pamiętać, że w Żuku, w którym ktoś coś wymieniał na nowe bardzo dawno, albo wcale czasem trzeba coś zainwestować oprócz czasu poświęconego na naprawy. Trudno tu zza komputera zgadywać, co dolega hamulcom w Twoim Żuku. Ja u siebie zacząłem od wymiany pompy, potem wężyki. Nadal nie było dobrze, wymieniłem serwo. Skończyło się na tym, że zrobiłem 100% układu hamulcowego i teraz jestem zadowolony. Tobie też tak radzę. Raz zainwestujesz, jak będziesz dobrze użytkował długo pojeździsz |
Autor: | Enerde [ 18 czerwca 2011, 20:28 ] |
Tytuł: | |
Dokładnie jak Marian pisze , uzywane zostawisz to masz taki oto rezultat |
Autor: | ekmir [ 20 czerwca 2011, 22:58 ] |
Tytuł: | |
A co może wpływać na taką sytuację, że cpierwsze naciśnięcie - pedał wpada mocniej niż przy każdym następnym. Czy warto zastosować zestaw naprawczy do pompy? |
Strona 10 z 28 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |