Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=542 |
Strona 14 z 28 |
Autor: | Drewniany [ 13 lipca 2014, 09:27 ] |
Tytuł: | Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja |
Tomek pisze: Tłoczki w zależności w jakim są stanie, można przeszlifować (jeżeli jest na nich osad) papierem wodnym 600, 1000, jeśli tłoczek ma dość głębokie wżery to kwalifikuje się do wymiany. Przeszlifować papierem wodnym, zwilżanym w oleju, wykonująć ruchy "po okręgu" a nie "posuwisto-zwrotne" (jakoś ciężko mi to słowami wyrazić ). Z doświadczenia wiem, że istnieje małe ryzyko, żeby się po przeszlifowaniu i wyrównaniu powierzchni tłoczki nie doszczelniły. Wymiana na nowe to oszczędność czasu i materiałów ściernych, tyle tylko, że przechodząc na nowszy typ musiałbyś pewnie chociaż na jednej osi wymienić wszystkie (absolutne minimum to koło) |
Autor: | nysanek [ 13 lipca 2014, 09:33 ] |
Tytuł: | Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja |
zaden smar miedziany do skladania !!!! wczoraj z julo rozmawialem na gg , skladac to tak jak opcja 2 na foto , uzywac smar do tloczków : ndz lip 29, 2012 8:48 am viewtopic.php?f=6&t=542&start=150 |
Autor: | Julo [ 13 lipca 2014, 10:30 ] |
Tytuł: | Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja |
Ej, Panowie, już bez przesady. Rady w stylu "wymieniac cylinderki osiami, a przynajmniej na kole wszystkie" - gdzie my żyjemy? Na 1 kole inaczej a na 2 inaczej? No aż nie mam siły skomentować Co do wymiany na nowy typ - nie ma takiej możliwości, nie wyrażam zgody, koniec. Smar miedziany w hamulcach? No też ciężko mi to sobie wyobrazić. Smar do tłoczków i nic innego, dziękuję dobranoc Na miedzianym, to mogę co najwyżej wkręcić odpowietrznik |
Autor: | Drewniany [ 13 lipca 2014, 12:59 ] |
Tytuł: | Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja |
Julo pisze: Ej, Panowie, już bez przesady. Rady w stylu "wymieniac cylinderki osiami, a przynajmniej na kole wszystkie" - gdzie my żyjemy? Na 1 kole inaczej a na 2 inaczej? No aż nie mam siły skomentować Była to rada mająca na celu zachowania minimum rozsądku - wcześniejsze posty mówiły o wymianie cylinderka na nowy typ nie wspominając o konieczności wymiany wszystkich. Zawsze ktoś mogł pomyśleć o zastosowaniu na jednym kole dwóch różnych cylinderków - a to już mogłoby dać ciekawe efekty. Julo pisze: Co do wymiany na nowy typ - nie ma takiej możliwości, nie wyrażam zgody, koniec. Twoje hamulce, Twój wybór |
Autor: | Dziwny Mag [ 13 lipca 2014, 13:19 ] |
Tytuł: | Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja |
Lepiej napisać za dużo, niż za mało - luuuuuuz Forum czytają też "świeżaki" czy amatorzy w danym temacie - wtedy takie porady są bardzo cenne, choć po nabraniu doświadczenia wydają sie być banalne |
Autor: | Julo [ 13 lipca 2014, 14:35 ] |
Tytuł: | Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja |
Drewniany pisze: Twoje hamulce, Twój wybór Nie posiadam. To bywa zgubne :p |
Autor: | Historyk1985 [ 13 lipca 2014, 19:26 ] |
Tytuł: | Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja |
Dziwny Mag pisze: Lepiej napisać za dużo, niż za mało - luuuuuuz Forum czytają też "świeżaki" czy amatorzy w danym temacie - wtedy takie porady są bardzo cenne, choć po nabraniu doświadczenia wydają sie być banalne No święte słowa Dziwny Magu Dla mnie jako dla żółtodzioba to wszystko trzeba wyłożyć w formie jak najbardziej "łopatologicznej" jeśli chodzi o mechanikę... No cóż - nie każdy fan polskiej motoryzacji jest jednocześnie mechanikiem samochodowym... Więc z góry przepraszam "starych wyjadaczy" za ewentualne "głupoty" o które będę pytać, jak dotrę do etapu mechanicznego przy odbudowie jednej czy drugiej Nyski lub Żuka |
Autor: | nysanek [ 15 lipca 2014, 20:38 ] |
Tytuł: | Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja |
te male blaszki sa poto zeby trzymaly regulacje , praktycznie zeby sie ta duza nakretka regulacyjna sama nieobracala , jak sie obraca to tak klika , to wlasnie te blaszki które wpadaja w dolek nakretki blokujac ja |
Autor: | buźka [ 15 lipca 2014, 21:13 ] |
Tytuł: | Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja |
nysanek pisze: zaden smar miedziany do skladania !!!! wczoraj z julo rozmawialem na gg , skladac to tak jak opcja 2 na foto , uzywac smar do tloczków : ndz lip 29, 2012 8:48 am No właśnie takie coś miałem na myśli.Smar do tłoczków hamulcowych,tylko może inaczej to nazwałem i źle się skojarzyło. |
Autor: | Julo [ 16 lipca 2014, 00:30 ] |
Tytuł: | Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja |
Cyba je po prostu szczotką drucianą przeczyszcze i sprayem pomaluje. |
Autor: | Tomek [ 16 lipca 2014, 05:53 ] |
Tytuł: | Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja |
One nie są wielkie więc można je zanurzyć na noc w małym pojemniczku z kwasem fosforowym (np. fosol), ja tak robiłem z emblementami i wychodziły ładnie wytrawione, jak nowy metal |
Autor: | Marian [ 16 lipca 2014, 08:44 ] |
Tytuł: | Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja |
Można też oczyścić i pooksydować. Albo wysłać do cynkowania. Oryginalnie były chyba cynkowane. |
Autor: | Julo [ 16 lipca 2014, 23:51 ] |
Tytuł: | Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja |
Jak na moje to ta powietzrchnia wyglada jakby byla anodyzowana na czarno |
Autor: | Marian [ 17 lipca 2014, 09:54 ] |
Tytuł: | Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja |
To pewnie oksyda ->http://oldtimery.com/index.php?option=com_content&view=article&id=125:oksydowanie&catid=26:warsztat&Itemid=712 |
Strona 14 z 28 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |