Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=542
Strona 14 z 28

Autor:  Drewniany [ 13 lipca 2014, 09:27 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Tomek pisze:
Tłoczki w zależności w jakim są stanie, można przeszlifować (jeżeli jest na nich osad) papierem wodnym 600, 1000, jeśli tłoczek ma dość głębokie wżery to kwalifikuje się do wymiany.


Przeszlifować papierem wodnym, zwilżanym w oleju, wykonująć ruchy "po okręgu" a nie "posuwisto-zwrotne" (jakoś ciężko mi to słowami wyrazić ;) ). Z doświadczenia wiem, że istnieje małe ryzyko, żeby się po przeszlifowaniu i wyrównaniu powierzchni tłoczki nie doszczelniły. Wymiana na nowe to oszczędność czasu i materiałów ściernych, tyle tylko, że przechodząc na nowszy typ musiałbyś pewnie chociaż na jednej osi wymienić wszystkie (absolutne minimum to koło)

Autor:  nysanek [ 13 lipca 2014, 09:33 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

zaden smar miedziany do skladania !!!! wczoraj z julo rozmawialem na gg , skladac to tak jak opcja 2 na foto , uzywac smar do tloczków : ndz lip 29, 2012 8:48 am

viewtopic.php?f=6&t=542&start=150

Autor:  Julo [ 13 lipca 2014, 10:30 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Ej, Panowie, już bez przesady. Rady w stylu "wymieniac cylinderki osiami, a przynajmniej na kole wszystkie" - gdzie my żyjemy? Na 1 kole inaczej a na 2 inaczej? No aż nie mam siły skomentować :P
Co do wymiany na nowy typ - nie ma takiej możliwości, nie wyrażam zgody, koniec.
Smar miedziany w hamulcach? No też ciężko mi to sobie wyobrazić. Smar do tłoczków i nic innego, dziękuję dobranoc :)
Na miedzianym, to mogę co najwyżej wkręcić odpowietrznik :)

Autor:  Drewniany [ 13 lipca 2014, 12:59 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Julo pisze:
Ej, Panowie, już bez przesady. Rady w stylu "wymieniac cylinderki osiami, a przynajmniej na kole wszystkie" - gdzie my żyjemy? Na 1 kole inaczej a na 2 inaczej? No aż nie mam siły skomentować :P

Była to rada mająca na celu zachowania minimum rozsądku - wcześniejsze posty mówiły o wymianie cylinderka na nowy typ nie wspominając o konieczności wymiany wszystkich. Zawsze ktoś mogł pomyśleć o zastosowaniu na jednym kole dwóch różnych cylinderków - a to już mogłoby dać ciekawe efekty.

Julo pisze:
Co do wymiany na nowy typ - nie ma takiej możliwości, nie wyrażam zgody, koniec.

Twoje hamulce, Twój wybór ;)

Autor:  Dziwny Mag [ 13 lipca 2014, 13:19 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Lepiej napisać za dużo, niż za mało - luuuuuuz :D
Forum czytają też "świeżaki" czy amatorzy w danym temacie - wtedy takie porady są bardzo cenne, choć po nabraniu doświadczenia wydają sie być banalne :)

Autor:  Julo [ 13 lipca 2014, 14:35 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Drewniany pisze:
Twoje hamulce, Twój wybór ;)

Nie posiadam. To bywa zgubne :p

Autor:  Historyk1985 [ 13 lipca 2014, 19:26 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Dziwny Mag pisze:
Lepiej napisać za dużo, niż za mało - luuuuuuz :D
Forum czytają też "świeżaki" czy amatorzy w danym temacie - wtedy takie porady są bardzo cenne, choć po nabraniu doświadczenia wydają sie być banalne :)



No święte słowa Dziwny Magu :wink:
Dla mnie jako dla żółtodzioba to wszystko trzeba wyłożyć w formie jak najbardziej "łopatologicznej" jeśli chodzi o mechanikę... No cóż - nie każdy fan polskiej motoryzacji jest jednocześnie mechanikiem samochodowym... Więc z góry przepraszam "starych wyjadaczy" za ewentualne "głupoty" o które będę pytać, jak dotrę do etapu mechanicznego przy odbudowie jednej czy drugiej Nyski lub Żuka :wink:

Autor:  Julo [ 15 lipca 2014, 20:00 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

No, jakoś poszło. A teraz pytanie. Jaki cel mają te małe blaszki? Nie bardzo mam jak je odnowić, co mnie denerwuje :)
Obrazek Obrazek

Autor:  nysanek [ 15 lipca 2014, 20:38 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

te male blaszki sa poto zeby trzymaly regulacje , praktycznie zeby sie ta duza nakretka regulacyjna sama nieobracala , jak sie obraca to tak klika , to wlasnie te blaszki które wpadaja w dolek nakretki blokujac ja :wink:

Autor:  buźka [ 15 lipca 2014, 21:13 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

nysanek pisze:
zaden smar miedziany do skladania !!!! wczoraj z julo rozmawialem na gg , skladac to tak jak opcja 2 na foto , uzywac smar do tloczków : ndz lip 29, 2012 8:48 am

No właśnie takie coś miałem na myśli.Smar do tłoczków hamulcowych,tylko może inaczej to nazwałem i źle się skojarzyło. :mrgreen:

Autor:  Julo [ 16 lipca 2014, 00:30 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Cyba je po prostu szczotką drucianą przeczyszcze i sprayem pomaluje.

Autor:  Tomek [ 16 lipca 2014, 05:53 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

One nie są wielkie więc można je zanurzyć na noc w małym pojemniczku z kwasem fosforowym (np. fosol), ja tak robiłem z emblementami i wychodziły ładnie wytrawione, jak nowy metal ;)

Autor:  Marian [ 16 lipca 2014, 08:44 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Można też oczyścić i pooksydować. Albo wysłać do cynkowania. Oryginalnie były chyba cynkowane.

Autor:  Julo [ 16 lipca 2014, 23:51 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Jak na moje to ta powietzrchnia wyglada jakby byla anodyzowana na czarno

Autor:  Marian [ 17 lipca 2014, 09:54 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

To pewnie oksyda :) ->http://oldtimery.com/index.php?option=com_content&view=article&id=125:oksydowanie&catid=26:warsztat&Itemid=712

Strona 14 z 28 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/