Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=542
Strona 24 z 28

Autor:  warszawa [ 11 maja 2016, 14:19 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Marian pisze:
Lepiej, prościej, szbciej i TANIEJ wymienić WSZSTKO na nowe i zalać DOT 4 niż płukać i testować lub nie daj Boże lać DA1, który jest żrący dla wszystkiego...

Możesz mi wytlumaczyć jak to może być tańsze?

Autor:  Marian [ 11 maja 2016, 14:34 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Ano bardzo prosto. Płucząc układ po DA1 masz raczej niewielkie szanse, że uda Ci się go idealnie wypłukać. A jeśli nie daj Boże zostanie odrobina DA1 a w układzie będzie też DOT-4 to czeka Cię wymiana każdego gumowego elementu i ponowne płukanie, które znowu może niewiele dać.
Ja bym nie ryzykował. Może bardzo dokładne płukanie kilkukrotne z użyciem kompresora by pomogło. Ale denaturat/spirytus czy jakikolwiek inny płyn do płukania też kosztuje. Summa summarum koszt wymiany wszystkich wężyków nie będzie zapewne większy. A stara prawda mówi "chytry traci dwa razy". Przemyśl temat, ale ja bym wymienił wszystko.

Autor:  zokolic [ 11 maja 2016, 14:52 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Wlej denatu lejkiem. Kompresor i zaadaptuj. "dej mu szanse wychlapać" ,

Autor:  Dziwny Mag [ 11 maja 2016, 17:53 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Powiem tak: sam preferuję wersję wymiany całego układu, zwłaszcza, jak autko ma długo być u mnie lub jeśli robimy generalny remont - bo wtedy jest pewność praktycznie 100%, ze będzie OK i na długo dobrze. Ale kolega zapytał konkretnie o płukanie. A temat płuklania własnie po DA1 też pzrerabiałem, lata temu, i działało. Kumpel płukał też tak hamulce w Warszawce M20 - też wszystko było OK.

Inna sprawa - Kolega Warszawa :) - pytałes o oka w płynie hamulcowym, mialeś tą awarię hamulców i na innych zdjeciach widac było masę syfu. Czy czasem nie zdarzyło Ci się już dolać dot-3 czy podobnego do układu zalanego DA1? Gdyby tak, to szkoda czasu i kasy na płukanki, tylko faktycznie pozostaje Ci poskąłdać cały układ od nowa.

Autor:  warszawa [ 11 maja 2016, 20:40 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

nie nie zdarzyło mi się dolać DOT do DA 1 :lol: te oka to zrobiłem mieszanke (dot4 +DA 1 z żuka) by zobaczyĆ czy są INNE :P

a hamulce żuk miał zadziwiająco dobre jak na te odpadnięte szczęki i cieknące cylinderki :shock:

Autor:  nysanek [ 11 maja 2016, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Sa pewne zasady :

1. hamulce musza byc sprawne !
2. dojdzie do wypadku (wypluc to slowo) , Policja laduje twojego Zuka na lawete , zrobia kontrole techniczna pojazdu.

to sa tylko 2 punky wymienione , niewyjdzie Ci to taniej , bo DA1 to cholerstwo które w gumie cylinderków i pompy sie zagniezdzilo , rurki hamulcowe mozna przedmuchac i wygonic ten DA1 , ale z uszczelnien gumowych raczej tego nieda sie wyczyscic. Jezeli chodzi o sprawy hamulców to niewolno isc prosta oszczednosciowa droga , wydaj kase na nowe czesci.Zabawy chemiczne z mieszankami plynów sa niedopuszczalne.

Autor:  Klamot [ 19 lipca 2016, 21:59 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Walczyłem na początku roku z hamulcami, długo mi się zeszło bo niepotrzebnie reanimowałem części które są tanie. Teraz hamulce piszczą na asfalcie ale nowe wszystko. Problem był tylko ze szczękami na mimośrodach stary typ na tył, ale okazało się że pasują od Uaza. Teraz zrobiłem sobie z utłuczonego bębna przyrząd - wycięte okienko i wygodna regulacja - super hamuje - jak na Żuka :)
Załącznik:
IMG_0071.JPG
IMG_0071.JPG [ 630.9 KiB | Przeglądany 12620 razy ]

Autor:  Drewniany [ 20 lipca 2016, 07:09 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Pomysł na przyrząd pierwszorzędny. Widzę tylko jedno "ale" - docelowy bęben powinien mieć pi razy drzwi tę samą grubość ścianki (średnicę wewnętrzną) bo inaczej konieczne będą korekty.

Autor:  Marian [ 20 lipca 2016, 07:21 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Ale przecież to można równie dobrze wyregulować z pełnym bębnem, kręcąc regulacją czujesz, kiedy szczęka zaczyna delikatnie obcierać o bęben i w takiej pozycji zostawiasz. :)

Autor:  Klamot [ 20 lipca 2016, 21:19 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Pomysł nie mój tylko z książki napraw Żuka. Nazywa się to bęben technologiczny.
Tak, bęben powinien odpowiadać średnicy pracujących bębnów, U mnie jest nominalny bo bębny mam nowe.
Dotąd regulowałem na czuja i było dobrze, ale teraz jest lepiej. I łatwiej ogarnąć tę regulacje bo widać.
Szczęka poza tym chodzi górnym mimośrodem do i od bębna w poziomie a dolnym góra - dół. I widząc to można precyzyjniej szczękę ustawić.

Dziś Żuk na ręcznym na wale wyjechał z rolek na przeglądzie :)

Autor:  Strucelsw [ 21 lipca 2016, 17:20 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

jeszcze jest opcja kredy na bębnie i pasowanie szzczęk.

Autor:  kartezjush [ 14 sierpnia 2016, 16:46 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Majstry, a powiedzcie mi czy normalne jest to że układ trzeba odpowietrzać kilkanaście razy? Wymieniłem z przodu hamulce na tarczowe, wszystkie przewody gumowe i miedziane nowe, w układzie dot4, pompa i serwo lublin, brak widocznych przecieków, klocki na przod nowe, cylinderki i szczeki tyl nowe. Hamulce tylne żyleta piszczą koła, przód do bani. Podczas odpowietrzania z tylnych kalamitek leci klarowny płyn natomiast z przodu płyn zawiera bąbelki powietrza ale tak drobne że trzeba się dobrze przyjżeć czy to powietrze czy jakieś zanieczyszczenie. Jakieś sugestie? Odpowietrzać do skutku (już 12 raz)? Przy wymianie pompy i serwa nie ustawiałem luzu pobieważ wyszedłem z założenia że nie trzeba, czy to błąd?

Autor:  kubamytab [ 14 sierpnia 2016, 16:55 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Obstawiam odwrotnie podpięte sekcje, albo wada pompy.

Autor:  kartezjush [ 14 sierpnia 2016, 17:08 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Też na początku myślałem że pompa przepuszcza między sekcjami więc kupiłem drugą (też używke) i to samo. Przewody podpięte dobrze. Wiem że lublin ma na odwrót w stosunku do żuka.

Dodam, że pęcherzyki powietrza w przednich kołach występują w formie tyśięcy malutkich tak, że płyn jest mętny ale jestem przekonany, że to powietrze a nie jakaś substancja obca. Nie pomyślałem żeby zrobić zdjęcie kurcze.

Autor:  Marian [ 14 sierpnia 2016, 18:39 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

A nie zamieniłeś przypadkiem zacisków prawego z lewym? Odpowietrznik musi być na górze. Jak będzie u dołu to tak właśnie będzie się działo i nigdy nie odpowietrzysz...

Strona 24 z 28 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/