Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=542
Strona 26 z 28

Autor:  zolwik [ 06 lipca 2017, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Po mimo zlozenia wszystkiego bęben wchodzi ciasno na szczeki(tloczki max cofniete oraz regulacja skrecona)
Jeszcze zastanawia mnie sruba pod cylinderkiem (ustawiona w polowie gwintu przy szczęce a początek gwintu juz zapiera)prawdopodobnie od recznego.
Ma ktos zdjecie tylnego hamulca po zdjeciu bębna?
Obrazek

Autor:  buźka [ 07 lipca 2017, 20:41 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

No tak, widełki od ręcznego.Są niestety regulowane ręcznie i trzeba je też popuścić.Później, zostaje już "tylko" ponowna regulacja luzu pomiędzy szczękami a bębnem.Ze swojej strony, to polecał bym zainwestowanie w zestaw od nowszych żuków, czyli cylinderki nowego typu i szczęki z samoregulacją.

Autor:  zolwik [ 07 lipca 2017, 20:54 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Do nowego zestawu jeszcze dochodzi tarcza kotwiczna.
Dołączyłem linke ręcznego okazalo sie ze jest lekko naciagnieta, na dodatek sie nie cofała.

Autor:  zolwik [ 08 lipca 2017, 08:38 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Jeszcze jedno pytanie oby ostatnie ;) Stary typ.
Czy w szczęce tylnej z ramieniem od hamulca recznego powinna byc sprężyna cofajaca? Jak tak to jak montowana i jak wyglada?

Autor:  buźka [ 08 lipca 2017, 08:53 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Sprężyna cofająca jest a samej lince od ręcznego.

Autor:  Mr_Spok [ 10 października 2017, 14:50 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Mam problem, zamontowałem nową pompe hamulcowa i dalej hamuje zdecydowanie lepiej na tył oczywiście po zaparciu sie z całej siły czyli hamuje tragicznie co robić czy ten element na przewodach przykręcony do pompy to korektor?

Autor:  Marian [ 10 października 2017, 16:38 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Jaki element na przewodach? Jaką pompę masz? Dwustopniową? Stary typ w podłodze czy nowy typ pod maską? Zrób fotę najlepiej. Może masz zamienione sekcje - przednia hamuje na tył, a tylna na przód, wtedy może być taki objaw.

Autor:  Mr_Spok [ 10 października 2017, 18:28 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

dwustopniowa pod podłogą, myślałem o zamianie ale poprzedni właściciel by zauważył że coś jest nie tak która sekcja idzie na przód a która na tył ?

Autor:  Marian [ 10 października 2017, 18:47 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Pierwsza (patrząc od serwa) idzie na przód, druga na tył. Przy tej pompie bardzo istotne jest dokładne odpowietrzenie. Niestety - upierdliwe, ale czasem trzeba to robić naprawdę wiele razy, żeby uzyskać satysfakcjonujący efekt.

Autor:  Mr_Spok [ 10 października 2017, 20:53 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

no to jest dobrze podpięta o ile dobrze pamiętam, przelałem przez układ pół litra płynu więc powinien sie odpowietrzyć z resztą pedał nie wpada.

Autor:  Marian [ 10 października 2017, 21:33 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

A jak naciśniesz kilka razy to lepiej hamuje? Nie zawsze pedał wpada, jak układ jest lekko zapowietrzony.
Niestety - to uroki starego układu. Począwszy od szczęk i bębnów, przez cylinderki i pompę - wszystko może być winne. I to, że coś jest nowe, nie zawsze znaczy, że dobre :(

Autor:  Mr_Spok [ 11 października 2017, 08:16 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Pompa działa dobrze mam wrażenie że serwo słabo działa ale to nie pomoże w hamowaniu na przód, szczęki grube, bębny nie mają rantów, wyregulowane przy cylinderkach, cylinderki...nowe chyba ruskie wykończenie tragiczne jak by tylko raz przeleciał tokarką w cylinderku a uszczelka to oring który chyba jest lepiony w palcach jeden od razu poszedł na gwarancje bo sikał przez środek korpusu druhi puścił po roku i zamontowałem stary z lat 90 ale nie używany i wykonanie jak porównując skode felicje do nowego mercedesa.

Autor:  zukostrazak [ 11 października 2017, 11:14 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

A na wszystkich kołach masz cylinderki jednego typu? Tzn stare regulowane?

Autor:  Mr_Spok [ 11 października 2017, 16:55 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Tak regulowane już kilka razy bo zrobiłem z 5 tys km nim

Autor:  Juzef [ 29 listopada 2017, 15:05 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Uszanowanie! Pytanko mam odnośnie pompy hamulcowej, dokładnie tego tutaj elementu.
Obrazek
Czy jest potrzebna jakaś sztuka tajemna, aby założyć te uszczelniacze po lewej stronie? Kupiłem zestaw naprawczy, ale nowe uszczelniacze wyraźnie różnią się od tych starych, bo są twardsze. Nic to, pomyślałem, widocznie stare zmiękły wskutek lat moczenia się w DA-1. Ale okazało się, że nowych uszczelniaczy nie mogę na tłoczek założyć. Jeden mi pękł. Czy to jakiś lipny zestaw, czy coś robię nie tak?

Strona 26 z 28 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/