Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=542
Strona 27 z 28

Autor:  Strucelsw [ 29 listopada 2017, 19:20 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

jak twarde to pewnie zleżałe. montuje sie tulejką specjalną albo blaszką zwinietą. łatwiej nową pompę załozyć:)

Autor:  Marian [ 29 listopada 2017, 19:42 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

O proszę, kogo znów na forum przywiało :) Witaj Juzef!
Jakąś twardość powinny mieć, ale bez przesady. Ty tam masz jeszcze DA-1 w układzie? Jak już masz to rozebrane, to pomyśl o zmianie na DOT-4, tylko wcześniej wymień wszystkie gumowe elementy (czyli cylinderki, przewody, pompa) i solidnie przepłucz układ.

Autor:  Juzef [ 29 listopada 2017, 19:50 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Kopę lat :) Tak to zwykle bywa, że w okolicach terminu przeglądu mnie przywiewa 8)

Po lekkim podgrzaniu drugi uszczelniacz wszedł. Niestety tego pierwszego szlag trafił. Wygląda, że uszczelniacze kupione swego czasu do cylinderków tylnych kół są identyczne, więc się dosztukuje.

Ano jest DA-1. A uszczelniacze w pompie miały 36 lat :) Coś tam nawet o DOT-4 myśleliśmy parę lat temu, ale ta wymiana wszystkiego trochę odstraszała. Czy są z tego jakieś odczuwalne korzyści?

Autor:  Dziwny Mag [ 29 listopada 2017, 23:42 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

WOW! :shock: :D Czeeeść! :D

Odczuwalne korzyści... - ile realnie km ta Nyska robi w ciągu roku?

Autor:  Juzef [ 29 listopada 2017, 23:54 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Realnie to tak z dziesięć (słownie: dziesięć kilometrów) :mrgreen:

Autor:  Dziwny Mag [ 30 listopada 2017, 13:17 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

To tylko uzupełnij poziom tym, co jest :) Gra nie warta świeczki :wink:

Autor:  Tomcjusz [ 18 czerwca 2018, 20:24 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Witajcie koledzy.
Serwo odmówiło współpracy. Kupiłem nowe ale nie pasowało do starej pompy więc dokupiłem pompę ponieważ przy zdejmowaniu serwa były ślady płynu hamulcowego. Jak widać na zdjęciach pompy się różnią tym ustrojstwem na końcu. Tam idzie kabelek ale nie wiem do czego i tu proszę o pomoc.
Pytanie pierwsze: czy bez tego ustrojstwa mogę zamontować nowe serwo z nową pompą?
Pytanie dwa: Czy muszę jednak podłączyć to z kabelkiem.
Moja stara pompa

Obrazek

Obrazek

Moja nowa pompa
Obrazek

Sprawdziłem ogólny stan hamulców i uważam, że jest spoko. Nie ma wycieków okładziny około
4-5 mm, bębny bez rantów.
W sumie nic dziwnego bo auto ma przejechane 17415km.
Niestety różowo nie jest bo zamiast płynu była rdzawa breja. Myślę, że to R3 bo DOT-ów chyba jeszcze nie było w 1985r. Mam zamiar cały układ przepłukać R3, aż do uzyskania czystego płynu z odpowietrzników. Co o tym sądzicie, proszę o rady.

Autor:  Marian [ 19 czerwca 2018, 06:27 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Zależy czym śmierdzi, bo to może byc jeszcze DA1.
Co do pompy - powinna zdać egzamin, a to 'ustrojstwo' z kabelkiem to trójnik z czujnikiem hamulca zapewne,,możesz go przykręcić gdziekolwiek obok pompy.

Autor:  Tomcjusz [ 19 czerwca 2018, 07:41 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Dzięki Marian
Niestety ta breja jest bezzapachowa, a wygląda tak:
Obrazek
Obrazek
Zaleję R3. Jak się zważy to wymienię cały układ hamulcowy.
Ile powinienem kupić R3 żeby płukanie było skuteczne.
i najważniejsze jakie wężyki do połączenia zbiorniczka wyrównawczego z pompą, bo te stare się nie nadają.

Autor:  ShadoVv [ 19 czerwca 2018, 09:11 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

W nowym typie nie ma wężyków do zbiorniczka w ogóle, zbiorniczek jest bezpośrednio na pompie.
Obrazek
I upewnij się czy te idące do hamulców są w takiej samej kolejności, bo nie jestem pewien czy nie są na odwrót (albo to może było z pompą lublinowską, że na odwrót trzeba było podłączyć)

Autor:  Marian [ 19 czerwca 2018, 10:32 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

W Lublinowskiej bylo na odwrot; pierwsza sekcja na tył, bo jest regulator siły hamowania. Jak zalożysz kroćce 90st. Zamiast zbiorniczkow to zbiorniczek mozesz miec w kabinie.

Autor:  Tomcjusz [ 19 czerwca 2018, 12:06 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

w mojej pompie są króćce i zbiorniczki w kabinie dlatego potrzebuję wężyki od zbiorniczka do pompy. Tylko nie wiem jakie kupić bo płyn może je rozpuścić

Autor:  Marian [ 19 czerwca 2018, 13:42 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Kup czarne, odporne na płyn. Te igielitowe często reagują w jakiś sposób z płynem...

Autor:  buźka [ 19 czerwca 2018, 22:11 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

zwykłe igielitowe (bezbarwne) się nie rozpuszczą, ale zmienią się w plastik po niedługim czasie, po prostu stwardnieją i zaczną cieknąć na łączeniach.Zaryzykować można te w niebieskim kolorze, bo one są odporne na działanie paliw i smarów, nie zesztywnieją, przynajmniej nie powinny.Wężyki te czarne, olejoodporne, to oczywiście będą lepsze.

Autor:  Strucelsw [ 20 czerwca 2018, 18:54 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

przeżroczyste czasem dziwnym trafem rosieją na powierzchni-płyn przenika przez nie jak przez gąbkę

Strona 27 z 28 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/