Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Tylne zawieszenie - diagnoza, regeneracja https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=544 |
Strona 5 z 7 |
Autor: | Robo [ 05 września 2014, 00:54 ] |
Tytuł: | Re: Tylny most - diagnoza, regeneracja |
Most mostem-zamierzam wymienić tulejki na resorach bo mi te gumowe "wylazły". Poradźcie jak sie po kolei do tego zabrać i żeby nic mi nie spadło. Dwie strony na raz czy jak i co podlewarować? Czarna magia-nigdy tego nie robiłem.... Amory też muszę wymienić....Bo mokre. Robo - o tylnym zawiechu pisz w temacie do tego przeznaczonym A przecież jest taki i nietrudno go znaleźć |
Autor: | psulek [ 05 września 2014, 15:58 ] |
Tytuł: | Re: Tylne zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
witam wlasnie jestem swiezo po wymianie odkrecasz resor od tylniego mostu potem odkrecasz wieszak tylny i srobe przednia gumki sa wciskane z dwoch stron czyli na jedna strone potrzebujesz 6 gumek i tak samo z drugiej strony powodzenia u mnie troche cieszko wychodzil wieszak ale sie udalo |
Autor: | Robo [ 06 września 2014, 20:08 ] |
Tytuł: | Re: Tylne zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Zamiast gumek kupiłem tulejki metalowo-gumowe. Ponoć wytrzymują czterokrotnie dłużej od zwykłych gumek. |
Autor: | morchun93 [ 27 listopada 2014, 20:14 ] |
Tytuł: | Re: Tylne zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Czy montowal ktos stabilizator do żuka z tyłu? |
Autor: | Robo [ 28 listopada 2014, 11:38 ] |
Tytuł: | Re: Tylne zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
A możesz ten protokół zapodać tak dla zaspokojenia ciekawości? |
Autor: | Marian [ 28 listopada 2014, 14:28 ] |
Tytuł: | Re: Tylne zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Nie mogę wrzucić całego prototokołu, niestety, ale mogę przepisać jego fragment dot. tego zawieszenia: Cytuj: Przednie zawieszenie: Charakterystyka ma kształt litery S. Środkowa część o prawie liniowym przebiegu jest wąska (ok 8cm skoku koła). Przy przekroczeniu o ok. 20% nacisku statycznego dla ciężaru całkowitego, występuje wyraźna progresja - włączenie się elementu ograniczającego. Również przy ruchu koła w dół, po niewielkim odciążeniu - zwłaszcza przy niezaładowanym samochodzie - występuje progresywna część charakterystyki, tzn. działa ograniczenie skoku.
Tylne zawieszenie: Charakterystyka jest zbliżona do liniowej. Ograniczniki, które mają współpracować z kadłubem mostu nie stykają się z nim nawet przy znacznych przeciążeniach. Jest to niekorzystne ze względu na możliwość przeciążenia resorów i ze względu na brak ograniczenia przechyłu. |
Autor: | Robo [ 28 listopada 2014, 15:24 ] |
Tytuł: | Re: Tylne zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
zapodali od czego wzięli te stablilzatory? |
Autor: | Marian [ 28 listopada 2014, 16:15 ] |
Tytuł: | Re: Tylne zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Śmiem twierdzić, że to zwykłe stabilizatory z przedniej osi zaadaptowane i zamontowane jak u pana staśka w garażu... Śmierdzi mi to badaniami typu: musimy zrobić badania. Nie chce nam się i nie mamy z czego. Zróbmy cokolwiek, żeby był protokół. No i jest. To oczywiście moje domysły, ale Przemek ma podobne odczucia, po obejrzeniu tych fot. Wystarczy spojrzeć, jak to wszystko było "spatułane" |
Autor: | morchun93 [ 28 listopada 2014, 18:56 ] |
Tytuł: | Re: Tylne zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
A lublin posiada tylni stabilizator? moze by sie z niego dalo bez mniejszych problemow zaadaptowac:) |
Autor: | buźka [ 28 listopada 2014, 21:34 ] |
Tytuł: | Re: Tylne zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Oczywiście.Taki drążek posiadają Lubliny 3 w ostatnich wersjach,a czy dwójki miały,to nie wiem.Widziałem osobiście takiego i nawet się dziwiłem,że ma stabilizator. http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... OKh6wUqWsA Z tego linku możesz sobie pobrać katalog części Lublin 3Mi i tam masz stabilizator pokazany.Strona 173. |
Autor: | Drewniany [ 03 grudnia 2015, 18:31 ] |
Tytuł: | Re: Tylne zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Robo pisze: Zamiast gumek kupiłem tulejki metalowo-gumowe. Ponoć wytrzymują czterokrotnie dłużej od zwykłych gumek. Właśnie przymierzam się do zakupu "gumek". Jak sprawdzają się tulejki metalowo-gumowe? Warto dopłacać do metalowo-gumowych? Jeżeli tak to które wziąć (znalazłem dwa rodzaje). Różnica w cenie jest kolosalna za komplet gum można kupić raptem jedną tulejkę metalowo-gumową. Dla wizualizacji tematu pozrzucałem fotki z allegro (jeżeli uznacie, że to naruszenie praw autorskich to dajcie cynk i je usunę). 1. Najzwyklejsze gumy Załącznik: 2. Guma-metal (metal wewnątrz) Załącznik: 3. Metal-guma-metal (według mnie najbardziej tradycyjne przy innych pojazdach) Załącznik:
|
Autor: | Strucelsw [ 03 grudnia 2015, 22:57 ] |
Tytuł: | Re: Tylne zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
stabilizator do sztywnego mostu- raczej chybione, bo to urządzenie do częściowego "zespolenia" zawieszenia niezależnego, a tu most całość zespala. chyba, że potraktować go jako zespolone drążki reakcyjne-poprawi się prowadzenie w zakretach, auto nie będzie pływało. Pierwsze 125p nie miały tych drążków i niespecjalnie sie prowadzily, dopiero chyba w MR73 je zastosowali, w każdym razie po doświadczeniach w RMC. Można też w tym celu zastosować drążek Panharda-patrz Lada 210x.., Matiz, toyota Starlet. a po co do wymiany tulejek resor od mostu odkręcać-podstawiasz podnośnik pod most, odkręcasz najpierw jedno mocowanie, opuszczasz, wymieniasz,podnoszisz, skręcasz luźno, poźniej drugie. A potem drugi resor. A do wtłoczenia silentbloków wystarczy szpilka budowlana m14 z 2 nakrętkami i 2 grubymi podkładkami i smar silikonowy. Tylko pamiętaj-dokręcasz wszystko na fest dopiero jak auto na kołach stoi, inaczej silentbloki się skręcą,zerwą i wytrzymają 1/5 tego co zwykłe gumki. |
Autor: | kubamytab [ 04 grudnia 2015, 18:16 ] |
Tytuł: | Re: Tylne zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Od mostu odkręca się po to, żeby przesmarować |
Autor: | Strucelsw [ 04 grudnia 2015, 19:25 ] |
Tytuł: | Re: Tylne zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
można pistoletem natryskać i w pokrowiec wsadzić |
Strona 5 z 7 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |