Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Tylny most - diagnoza, regeneracja
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=552
Strona 1 z 6

Autor:  Marian [ 29 czerwca 2009, 20:52 ]
Tytuł:  Tylny most - diagnoza, regeneracja

->PRZEJDŹ DO WPISU NA STRONIE...


Zacząłem się w mojej Nysie zabirać za wszystkie układy po kolei. Za jakiś czas przyjdzie kolej na układ napędowy, stąd moje pytanie, jak zdiagnozować sprawnośc tylnego mostu? Jak się kręci wałem na postoju, to nie kręci się dużo, wiec możnaby pomyśleć, że ok, ale jak się dodaje gazu na jedynce (przy ruszaniu) i na dwójce to często słychać stuk w tylnym moście i Nysa jedzie. CZy to może wskazywać na nadmierne zużycie zębów przekładni? Poza tym troche go słychać na luzie, ale eliminuje tu na razie przyczyne tylnego mostu i biore pod uwage, ze to pewnie dlugo nie wymieniane krzyzaki wału...
Wie ktoś jak zdiagnozowac most? Czy w dobrym stanie, czy nie?

Autor:  nysanek [ 29 czerwca 2009, 22:25 ]
Tytuł: 

jezeli bedziesz zmieniac ten uklad hamulcowy to i tak bedziesz musial sciagac tarcze kotwiczne oraz wyciagac pol-osie zeby zamontowac tarcze kotwiczne z Lublina 1 nowy uklad hamulcowy , wtedy bedziesz widzial w jakim stanie sa twoje zabki na pol-osiach , nowa pol-oska ma tak gdzies okolo 3,5 mm grubosci jednego zabka jezeli bedziesz widzial ze masz np. 2 mm lub mniej to odrazu do regeneracji sie nadaje taki most , luz jest coraz wiekszy moze sie zdazyc ze ruszajac staniesz w miejscu bo zabki sie wykrusza na pol-osi :? na krzyzakach walu-napedowego tez widac luzy sprawdz to jezeli bedziesz krecic recznie i tak energicznie w lewo w prawo wtedy bedzie nawet slychac stuki jezeli krzyzaki wybite.Podalem ci kiedys namiar do faceta co ma mosty po regeneracji fachowej nawet zaplombowane kompletne z nowymi hamulcami tylko wyciagasz twoj i wstawiasz ten , sam mam taki most od niego narazie spisuje sie jak nowka bez zadnych stukow nic cichy jest :wink: tak samo czesta wymiana oleju w moscie duzo polepsza i przedluza zywot , co do oleju hipol15 byl bym ostrozny niby to ten do mostow i skrzyn biegow ale ostatnio spuscilem olej z mostu wlasnie ten hipol i za zadki mi sie wydawal , zalalem teraz olejem tez o tym samym oznaczeniu i wartosciach co hipol tylko ze z firmy gdzie pracuje co do mostow sam. ciezarowych leja inny kolor i gesciejszy sie wydaje , jednym slowem wlewac cos innego markowego co daje pewne zapewnienie.

Autor:  szymek [ 21 marca 2010, 15:53 ]
Tytuł: 

tylny most w żuku i nysie jest ten sam :?:

Autor:  PARZUŚ [ 21 marca 2010, 16:00 ]
Tytuł: 

tak

Autor:  szymek [ 21 marca 2010, 16:01 ]
Tytuł: 

dzieki za blyskawiczna odpowiedz 8)

Autor:  arczi1000 [ 20 sierpnia 2010, 13:40 ]
Tytuł:  Most tylni - demontaż

Witam. Posiadam ciągnik typu "sam" zbudowany na elementach popularnego Żuka. Ostatnio koła się zablokowały, próbuję znaleźć przyczynę. Proszę o informację, instrukcję jak można zdemontować tylni most. Z góry dziękuje serdecznie.

Autor:  Marian [ 20 sierpnia 2010, 15:20 ]
Tytuł: 

Najpierw ściągnij koła i ściągnij (zbij) bębny. Być moze po prostu hamulec sie zblokowal (cylinderek sie zapiekl, albo co) potem demontuj most :)

Autor:  arczi1000 [ 20 sierpnia 2010, 16:18 ]
Tytuł: 

Dzięki za pomoc. Czynności które wymieniłeś już zrobione, to nie hamulce. Jak zdemontować most?

Autor:  Marian [ 20 sierpnia 2010, 17:34 ]
Tytuł: 

odkręcasz wał napędowy od mostu, wężyk hamulcowy, a potem amortyzatory, resory i masz most ściagniety :) Tak łątwo mi sieto pisze, ale sam nie wiem jak lepiej, czy najpierw amory ściagnąć, czy resory.. :roll: No i samochod (ciagnik) oraz most musisz miec podbarte jakos, zeby nic nie spadlo, nie wyskoczylo!

Autor:  M4V4X [ 20 sierpnia 2010, 18:17 ]
Tytuł: 

Oczywiście najpierw śćiągnij amortyzatory :) pozdrawiam.

Autor:  arczi1000 [ 20 sierpnia 2010, 18:45 ]
Tytuł: 

A jesteście może w posiadaniu instrukcji z jakimiś schematami? Chciałbym również uzyskać dane na temat łożysk.

Dokładnie chodzi mi o demontaż wałka atakującego.

Autor:  marcinliput [ 23 października 2011, 20:28 ]
Tytuł:  Jaki to most??

Kupiłem ostatnio most z mocowaniem resorów od góry (prawdopodobnie żuk) tylko zamiast oznaczenia 02(9 zebów na talerzu) lub 20(8 zebow na talerzu) wystepuje numer 13.jaki to most i ile ma zębów na talerzu?? czy będzie środek pasował do silnika dolnozaworowego??

Autor:  nysanek [ 23 października 2011, 20:35 ]
Tytuł:  Re: Jaki to most??

marcinliput pisze:
Kupiłem ostatnio most z mocowaniem resorów od góry (prawdopodobnie żuk) tylko zamiast oznaczenia 02(9 zebów na talerzu) lub 20(8 zebow na talerzu) wystepuje numer 13.jaki to most i ile ma zębów na talerzu?? czy będzie środek pasował do silnika dolnozaworowego??



na talerzu masz zawsze 41 zebow , sa rozne walki atakujace , ja obecnie moj most rozpolowilem i orginalnie walek ma 8 zebow a talerz 41 , teraz wstawie walek co ma 10 zebow a talerz pozostanie 41 zebow tylko ze to komplet z walkiem musi byc zawsze wymieniony , to co ty kupiles to stary most do tych resorow ramieniowych. To ile ma zebow na walku jak ma 9 to z warszawy jak ma 7 to tarpan , 8 zuk nysa, 10 zebow to wspólczesne dotepne obecnie na allegro :)

Autor:  marcinliput [ 23 października 2011, 21:13 ]
Tytuł: 

dziękuje za odpowiedz. kupiony był ze straży wiec raczej żuk-wiec myślę ze będzie to 8 zębów na wałku atakującym. wiec będzie pasował do warszawy z silnikiem dolnozaworowym.dokładnie taki jak na foto wiec pod amortyzatory ramieniowe:)

ps posiada ktoś dokładny spis oznaczeń mostów??
i do którego roku wychodziły żuki z tymi amortyzatorami??

Obrazek

Autor:  nysanek [ 24 października 2011, 04:08 ]
Tytuł: 

normalnie potrzebujesz do wawki 9 zebow na walku , 8 zebow bo napewno tyle ma ten most ze strazy bedzie wolniej jechac i obroty silnika beda wysokie. Ale zamontuj i sprawdz jak bedzie , jezeli ja bym to robil to bym kupil na allegro walek 10 / 41 komplet i to zamontowal na twoim miejscu , ja to teraz sobie do nysy wstawiam mysle w nastepnym tyg. zloze ten most :wink: chyba do 70 roku mysle ze byly te ramieniowe amorki ale to niech sie ktos wypowie co to dokladniej wie.

Strona 1 z 6 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/