Dzisiaj jest 21 października 2018, 01:48


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 24 października 2011, 05:22 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 maja 2010, 22:47
Posty: 89
Lokalizacja: podkarpacie
tylko ze oryginalnie do warszawy m20 z silnikiem dolnozaworowym właśnie przychodzi 8/41. a most kupiłem okazyjnie wiec nie opłaca mi się kupować nowego wałka i talerza:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 października 2011, 17:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2771
Lokalizacja: EU
to spoko jak M20 mialy 8/41 :)

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 października 2011, 20:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 961
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Na skrzyniach biegów też zamiast 02 czy 20 (te typy są opisane w instrukcjach) można znaleźć 13, 17 czy inne numery - jakie było ich dokładne znaczenie? Może się kiedyś dowiemy.

Po prostu odkręć te kilka śrub i policz zęby - albo zamontuj i zobacz jak się jeździ.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 października 2011, 21:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2771
Lokalizacja: EU
normalnie na 8/41 sie ch..... jezdzi , bo towarów sie niewozi tymi autami w dzisiejszych czasach , tylko dla frajdy sie jezdzi , dlatego ja tez zdecydowalem sie na 10/41.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 października 2011, 21:11 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4706
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Tak masz rację... ale ze skrzynia Nysową też się ch.. jeździ, bo towarów nie wozisz, a krótka jak jasny pierun :D
Można wsadziś do Nysy silnik od Mercedesa, ale po co? Ja tam jestem zwolennikiem oryginału i zostawię na moście oryginalne przełożenie.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 października 2011, 00:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 maja 2010, 22:47
Posty: 89
Lokalizacja: podkarpacie
Ja też jestem za oryginałem wiec zdecydowałem sie na dolny silnik i most 8/41.dziękuje ze odpowiedz


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 października 2011, 18:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2771
Lokalizacja: EU
Marian15 pisze:
Tak masz rację... ale ze skrzynia Nysową też się ch.. jeździ, bo towarów nie wozisz, a krótka jak jasny pierun :D
Można wsadziś do Nysy silnik od Mercedesa, ale po co? Ja tam jestem zwolennikiem oryginału i zostawię na moście oryginalne przełożenie.


wlasnie jedyne co porawi jazde w moim / naszym wypadku , to ten dyfer 10/41 jak to zloze to dam znac jak sie jezdzi , bo skrzynia wiadomo krotkie przelozenie ma czy 3 lub 4

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 lutego 2012, 17:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2771
Lokalizacja: EU
tu znajdziecie kola talerzowe z walkami o roznych przelozeniach 8/41 , 9/41, 10/41 itd

http://www.polmo.com/art/Cennik_honker_lublin_zuk.pdf

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lipca 2012, 23:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sierpnia 2008, 18:20
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Witam, dawno mnie nie było bo i nysą się nie jeździło, no ale do rzeczy..
Dziś chciałem wymienić łożysko na półosi, ale okazało się że za nim kryje się coś w rodzaju podkładki dystansowej dociskającej łożysko.
Moja podkładka zupełnie straciła fason, nie wiem nawet czy powinna być płaska, czy wygięta. Logicznie myśląc zapewne wygięta ale nie wiem czy wklęsłą stroną do środka czy na zewnątrz. Byłem w paru sklepach, powiedzieli że na nową niema szans.
Poratujcie co mam w takiej sytuacji zrobić, nie znam nawet jej właściwych wymiarów.
Nie piszcie że w ogóle jej tam nie powinno być bo ma być, jest na nią nawet specjalny rowek, a most jest bardzo starego typu, ani też żebym wyciął nową laserem co dziś usłyszałem od jednego mechanika. Da się wytoczyć coś takiego?
Co robić? jakie wymiary? płaska, wklęsła, wypukła?
Liczę na szybką odpowiedź bo zostawiłem nysę na podnośniku.
dziękuje pozdrawiam

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 lipca 2012, 03:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2771
Lokalizacja: EU
umnie tego wogóle niebylo , sciagnolem najpierw te tuleje co maja za zadanie uszczelniac na simeringu i trzymac lozysko na polosi ,normalnie niema taka podkladka za lozyskiem zadnej funkcji , bo pólos moze do mechanizmu róznicowego wejsc tam ma miejsce , a to nieczasem pozostalosc po lozysku zakrytym znaczy tym blaszanym zakryciem lozyska , bo sa otwarte lozyska i zamkniete , normalnie tam masz otwarte lozyska , moim zdaniem mozesz bez tej podkladki czy co to ma byc zlozyc wszystko.A w sklepach sa coraz to mlodsi sprzedawcy wiec od nich sie nic niedowiesz zadko kiedy jakis starszy ma ochote wogóle cos mówic , to u ciebie to pozostalosc jakas co tam wogóle niema przeznaczenia za lozyskiem.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 lipca 2012, 08:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sierpnia 2008, 18:20
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
No bo podobno to tylko w starszych mostach było, jeśli ta podkładka jest wygięta toby sprężynowała i dociskała łożysko kasując luz.
To jest duża podkładka o średnicy takiej jak całe łożysko. Półoś wyjąłem ręką bez żadnego ściągacza więc może ona też dociska zewnętrzną bieżnie żeby się nie obracała.
Na pewno nie jest to pozostałość po zamkniętym łożysku, za duża średnica, poza tym miałem tam założone zamknięte łożysko ale z plastikowym zamknięciem które było ok, w całości i na miejscu.
A pamiętasz czy jak wyjąłeś półoś to za miejscem gdzie wchodzi łożysko tam gdzie średnica jest największa jeszcze przed simeringiem miałeś rowek o troszkę większej średnicy? Bo u mnie taki jest i tam właśnie siedziało to ustrojstwo.
Zastanawiam się czy złożyć bez tego czy może z racji tego że ta podkładka tam była podtoczenie na łożysko jest głębsze i może zaraz dostać luzu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 lipca 2012, 17:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2771
Lokalizacja: EU
Morales pisze:
No bo podobno to tylko w starszych mostach było, jeśli ta podkładka jest wygięta toby sprężynowała i dociskała łożysko kasując luz.
To jest duża podkładka o średnicy takiej jak całe łożysko. Półoś wyjąłem ręką bez żadnego ściągacza więc może ona też dociska zewnętrzną bieżnie żeby się nie obracała.
Na pewno nie jest to pozostałość po zamkniętym łożysku, za duża średnica, poza tym miałem tam założone zamknięte łożysko ale z plastikowym zamknięciem które było ok, w całości i na miejscu.
A pamiętasz czy jak wyjąłeś półoś to za miejscem gdzie wchodzi łożysko tam gdzie średnica jest największa jeszcze przed simeringiem miałeś rowek o troszkę większej średnicy? Bo u mnie taki jest i tam właśnie siedziało to ustrojstwo.
Zastanawiam się czy złożyć bez tego czy może z racji tego że ta podkładka tam była podtoczenie na łożysko jest głębsze i może zaraz dostać luzu.



jak ty ta póloske wyciagnoles tak bez zadnego oporu to te gniazda w pochwie sa juz dosyc duze , mozna naprawic gniazdo pochwy domowym sposobem , bierzesz punktak i bijesz , do okola potem odtluscic musisz zewnetrzny pierscien lozyska i to gniazdo , nastepnie firma loctite ma takie kleje do lozysk luznie obsadzonych w gniazdach i smarujesz na lozysko na zwenetrzny pierscien i wbijasz lozysko , teraz patrze w ksiazke napraw nysy 501 jest tylny most jest pozycja 48 jako pierscien sprezysty , ale to mozesz wziasc normalnie spowrotem zamontowac jak bylo i bedzie git to poto jest zeby lozysko mialo odstep od konca tego gniazda. Mozesz o tej samej grubosci i wymiarach podkladke dystansowa zalozyc i tez bedzie ok :wink: stare mosty mialy to ciut inaczej , nowe niemialy na pól osi jeszcze jednej tuleji za lozyskiem , nowe maja tylko ta jedna tuleje dla uszczelniacza

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 lipca 2012, 01:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sierpnia 2008, 18:20
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Ok dzięki tak też myślałem że to po to ta podkładka i że później zrezygnowali z tego patentu. Też się zastanawiałem o napunktowaniu gniazda ale wszyscy mechanicy z jakimi gadałem mówili że to tak ma być że łożysko łatwo wychodzi ale też się dziwiłem że przecież bieżnia zewnętrzna się może zacząć obracać. Na razie złożyłem to co miałem i bez podkładki.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 lipca 2012, 03:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2771
Lokalizacja: EU
w zasadzie to masz docisk ciezaru samochodu , tak ze to lozysko sie obracac niepowinno w gniezdzie , predzej sie zatrze , tylko to jest bez sensu co kiedys zrobili w tych mostach bo tak naprawde dokad to lozysko na tej pólosi ma sie przemiescic :roll: , równie dobrze mozesz zrezygnowac z tej wewnetrznej tuleji i tej podkladki , tak ja mysle :idea: :arrow: zlozysz lozysko z tymi tulejami na pólosi , i teraz jak to wbijesz w gniazdo to jezeli ciezej ci wejdzie to lozysko ten swój luz jaki ma pomiedzy pierscieniem zewnetrznym a wewnetrznym , kulki w srodku beda tarly nie po srodku w wyznaczonym rowku wewnetrzengo pierscienia przez co ciezej bedzie sie obracac i zuzywac , jak niema tej tuleji wewnetrznej to sie ustawia lozysko jak chce , podczas jazdy ma tez prawo w tym dozwolonym luzie prawo -lewo sie przemieszczac jak wchodzi sie w zakrety. Ale jak juz zlozyles wszystko to tak zostaw , papietaj ze smar tam do zycia tych lozysk jest potrzebny :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 lipca 2012, 08:20 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4706
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
łożysko półosi nie ma za bardzo jak się przemieszczać, bo jest przecież nabijane na gorąco, do tego przychodzi jeszcze tuleja... Ja bym się nie przejmował, jeśli wszystko będzie szczelne i dobrze złożone, to nie powinno być problemu.

Tak to u mnie wyglądało przed:
Załącznik:
zdjcie0153.jpg
zdjcie0153.jpg [ 75.72 KiB | Przeglądany 2342 razy ]


a tak po wymianie łożyska i tulei:
Załącznik:
dsc9398.jpg
dsc9398.jpg [ 40.09 KiB | Przeglądany 2342 razy ]


;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net