Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Tylny most - diagnoza, regeneracja
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=552
Strona 4 z 6

Autor:  morchun93 [ 06 grudnia 2014, 13:42 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - diagnoza, regeneracja

mam problem, zalozylem most hipoidalny i dochadza z niego niepokojące odglosy:( chrupie chwilami a podczas jazdy tak rzęzi i drży cale auto, Sprawdzalem zęby i wszystkie sa cale nie polamane nie ma opilkow, olej nowy zalany, Co to moze byc?

Autor:  Marian [ 06 grudnia 2014, 13:51 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - diagnoza, regeneracja

Mogą być łożyska, może też być wał - czy do hipoidalnego ten, co masz nie jest za długi i np nie ma jak się złożyć w czasie pracy zawieszenia? Wtedy wał może "chrupać".

EDYCJA:
A półosie sprawdzałeś? Może wielokliny wyrobione/wyłamane.

Autor:  morchun93 [ 06 grudnia 2014, 20:29 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - diagnoza, regeneracja

most przelożylem razem z walem, komplet bo tamten i tak by nie pasowal, za dlugi, polosie wygladaja dobrze bez wykruszen... Moze bo byc za duzy lub za maly luz miedzy zębami

Autor:  Marian [ 06 grudnia 2014, 20:34 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - diagnoza, regeneracja

Sprawdź jeszcze łożyska, może jaki piach się dostał i dlatego tak rzęzi. I jeszcze jedno - jesteś pewien, że to dochodzi stricte z przekładni? Może to coś związanego z hamulcami/bębnami/felgami?

Autor:  morchun93 [ 07 grudnia 2014, 12:07 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - diagnoza, regeneracja

ewidentnie słychac niepokojące odglosy spod pokrywy mechanizmu roznicowego...:(

Autor:  morchun93 [ 08 grudnia 2014, 19:17 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - diagnoza, regeneracja

usterka zdiagnozowana:) do wyminy łożysko ataku i tulejka rozprezna:)

Autor:  morchun93 [ 10 grudnia 2014, 17:50 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - diagnoza, regeneracja

Niestety podczas proby wymiany lozyska na ataku okazalo sie ze poprzednie zuzyte lozysko narobilo tyle szkod ze most jest na smietnik:( szukam innego

Autor:  Strucelsw [ 16 grudnia 2014, 17:26 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - diagnoza, regeneracja

Co do mostów-10/41był standardowo montowany w Tarpanie 239D z silnikiem Perkinsa. I taki właśnie most załozyłem do mojej nyski. przy niskoprofilowych oponach 175/75/16 przełożenia i tak się na nim wydłużyły o jakieś 10-11%, jeździ się idealnie, już nie boli, że skrzynia za krótka. Efekt będzie ten sam jak przy oryginalnych kołach damy zestaw 9/41(4,555). są też 8/37 od uaza to daje przełożenie 4,625. przy nie dłubanym silniku i ori kołach może być trochę cięzko pod górkę albo z bagażem na 4,10 i skrzyni trójce.
Jest gość na allegro, ma częsci do uaza- Nikoder z Krakowa i on ma nowe te zestawy po 320zł, miał mi załatwić 10:41 za 350zł, ale kupiłem most ot 239D z przebiegiem 35tyśkm za 220zł i odwołałem akcję.
http://allegro.pl/gaz-69-uaz-przelozeni ... 79823.html

W każdym razie mozna do niego śmiało uderzać w ten temat, Polmo gniezno już nie ma tych zestawów od roku i nie będą mieli. Jest też gosć na giełdzie na żeraniu w wawie, ma duzo gratów w tym chyba 2 nowe warszawiankowe 9:41 za bodaj 200zł, mogę załatwic namiar do niego.

Most generalnie nie powinien mieć luzu na wyjściu flanszy pod wał ani osiowego, ani najgorzej promieniowego. jak jest to juz z reguly zaraz będzie kanał, zasikany moczno olejem jest wtedy również.
kątowo chyba być ze 20 st, ale to zalezy tez od przełożenia, byle flansza na wieloklinie nie latała po dokreceniu.

jeżdzę w moście i skrzyni na totalu fe gl4+ 75w/90, ładnie biegi wchodzą-tylko ja mam naprawdę dobre te zespoły. Mineralny 80w/90 total/elf jest bdb, fajnie wycisza pracę jak już most trochę km wylatał.
W korki powstawiałem neodymy walcowe fi6mm. Natomiast na dodatkowe zabezpieczenie żeby woda do skrzyni się nie lała świetnie nadaje się guma od górnopłuka-to nie żart. nakłada się na tą ori gumkę "omegę" (w której lubi sie woda zbierac), na dzwigni biegów i zaciska opaskami.

Autor:  Marian [ 16 grudnia 2014, 19:40 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - diagnoza, regeneracja

Mógłbyś przybliżyć temat "gumy od górnopłuka", cokolwiek by to było? :D

Autor:  Dziwny Mag [ 16 grudnia 2014, 20:11 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - diagnoza, regeneracja

http://allegro.pl/uszczelka-plaska-doln ... 50988.html

albo raczej:

http://cdn.bricoman.pl/upload/products/ ... 2ywowe.jpg - ?

Sprytny pomysł! :D

Autor:  Strucelsw [ 16 grudnia 2014, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - diagnoza, regeneracja

to drugie.
koszt 4,20złp+ 2 opaski
od dolnopłuka wygląda podobnie, ale ta mniejsza średnica ma 40mm w dolnopłuku 32mm. i w żuku trzeba założyć jeszcze kawalek przewodu gumowego na dźwignię, bo aż tyle się nie ściśnie.
Kiedy dobierałem te gumy pierwszy raz było wesoło, pani w hydraulicznym przyniosła do pomiarów nawet jakieś gumki do pisuaru:) ale nie to fi;P

Autor:  Strucelsw [ 16 grudnia 2014, 21:00 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - diagnoza, regeneracja

znaczy w górnopłuku 32mm

Autor:  kaczka [ 16 grudnia 2014, 21:21 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - diagnoza, regeneracja

chłopaki to nie forum hydrauliczne :)
PS. Na początku myślałem że ten "górnopłuk" to jakaś maszyna rolnicza 8)

Autor:  Strucelsw [ 17 grudnia 2014, 00:14 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - diagnoza, regeneracja

:)
zastosowania rolniczego nie znam, ale świetnie się w tym w szkole wódkę kitrało na studniówkę. I szybko chłodna była. Teraz kible kompaktowe i dla młodzieży gorsze czasy;)

Autor:  morchun93 [ 07 marca 2015, 20:50 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - diagnoza, regeneracja

Jezeli sie wymieni tylko łozyska ataku w moscie hipoidalnym to tez trzeba korektowac podkladki dystansowe mechanizmu roznicowego czy sie zostawia tak jak bylo wczesniej?

Strona 4 z 6 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/