Dzisiaj jest 28 marca 2024, 19:33


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 22 lutego 2020, 13:58 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 39
Pojazd: ŻUK A15B
Witam,
Trochę głupie pytanie, ale chcę mieć pewność. Zabrałem się za regulację zaworów w silniku S21. Mam zdjętą pokrywę silnika, pokrywę zaworów, wykręcone świece dla lepszego obracania wałem i wybrałem metodę regulacji opisaną w czarnej książce.

Tzn patrzę w okienko obudowy sprzęgła i kręcę wałem w prawo, Jak ten wskaźnik wskaże kulkę to zawory pierwszego cylindra powinny być oba zamknięte, więc jeśli jest na tych zaworach jakiś luz, to powinienem móc nimi poruszać. Na pierwszym cylindrze reguluję oba zawory, na drugim wydechowy a na trzecim ssący.

Robię pełen obrót korbą (tj 360 stopni) i znowu wskaźnik w okienku wskazuje tą kulkę, wtedy reguluję oba zawory na 4 cylindrze, dodatkowo reguluję luz zaworu ssącego drugiego cylindra, oraz luz wydechowy na trzecim cylindrze. I już po regulacji.

Tylko teraz mam takie pytanie - który cylinder będzie tym pierwszym, a który czwartym? Może ktoś mi podać numerację tych cylindrów dla tej metody? Próbowałem regulować z tym obrotem o 180 stopni (co jest podany na stronie) to wyszły mi takie głupoty, że szkoda gadać.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lutego 2020, 16:37 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
http://mk5golf.pl/?artykuly,1


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lutego 2020, 18:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Numeracja leci od przodu pojazdu...

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lutego 2020, 20:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
nie ma znaczenia. reguluje się zawory na tym cylindrze, na którym jest zapłon, czyli palec rozdzielacza wskazuje cylinder na którym masz regulować. ściagasz kopułke i patrzysz na wyjście kabla którego cylindra celuje palec. na który wypadnie, tego bęc-regulujesz:) to tak najprościej, praktycznie, łopatologicznie

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lutego 2020, 22:55 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Patentu z kopółką nie znałem, zawsze patrzyłem kiedy na cylindrze jest "mijanka" zaworów. Jeżeli ten moment złapałem to jeden obrót wałem i ustawianie luzu.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 lutego 2020, 09:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Na mijanki najlepiej.
Pierwszy cyl to ten z przodu
Mijanka na pierwszym regulujesz czwarty
Mijanka na drugim regulujesz trzeci
Mijanka na trzecim regulujesz drugi
Mijanka na czwartym regulujesz pierwszy

Warto sprawdzić stan dzwigienk zaworowych czy nie są wyklepane od trzonków zaworów.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net