Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 09:56


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 169 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
Post: 08 kwietnia 2015, 11:10 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
kaczka pisze:
sorry ale chodziło mi o to że każda opona, nawet współczesna nówka może być wadliwa i wywalić w trasie.


Idąc tym tropem - nie wymieniajmy cieknącej pompy hamulcowej na nową, bo może być wadliwa i możemy nagle nie mieć hamulców :mrgreen: :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 19:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ta akurat felga od nivy ma et 47-zmniejszy rozstaw kół.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 19:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Chodziło mi gumę - kapeć. Rozumiesz, wymiar opony. :)

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 20:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 kwietnia 2015, 21:48
Posty: 26
Dzisiaj pomierzyłem dokładnie opony stomila które posiadam w swoim Żupanie i wychodzi, że pasować najbardziej do oryginału będzie 175/ 80 r 16. Nie chce być inaczej.
Znalazłem coś takiego
http://www.oponeo.pl/dane-opony/riken-c ... r#84510895
http://www.oponeo.pl/dane-opony/tigar-c ... r#73824655
http://www.oponeo.pl/dane-opony/nankang ... s#89040903


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 22:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Mnie się wydaje, że może być, tak jak mówisz. Ceny też mają zaporowe.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 22:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 kwietnia 2015, 21:48
Posty: 26
Trochę zaporowe, ale za bardzo nie widzę alternatywy. Jeżdżę Żupanem na co dzień i zainwestuje. Mam już dosyć tych popękanych niepewnych stomilowskich.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 22:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
lucky luck pisze:
Trochę zaporowe, ale za bardzo nie widzę alternatywy. Jeżdżę Żupanem na co dzień i zainwestuje. Mam już dosyć tych popękanych niepewnych stomilowskich.


Widzisz, kaczka? Koledze też te gumy pękają. Jak guma pęka, to bardzo źle. Oj pany...
No nic, zastanawiam się nad bieżnikowanymi. Powód? Często opony bieżnikowane nie nadają się do aut ,które przekraczają 150km/h, chociaż same opony muszą przejść rygorystyczne testy zanim trafią do sprzedaży. Nie wiem, możę to głupie zrezygnować z ruskiej gumy d-100 i pchać się w ... bieżnikowaną.

Czy nie podejdą jakieś normalne opony bez indeksu C?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 22:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 kwietnia 2015, 21:48
Posty: 26
Dla mnie najważniejsze jest żeby miały identyczny profil i szerokość(nie potrzebny mi większy opór toczenia), a poza tym większe będą ocierały przy skręcie. Trochę nie widzę Żuka na jakimś niskim profilu. Z tego co się orientowałem to takie parametry mają tylko opony do dostawczaków, czyli "C". Ale głowy nie daję. Bieżnikowanych dużo taniej nie dostaniesz, a tu masz nowe.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 22:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 kwietnia 2015, 21:48
Posty: 26
Te które wymieniłem można o kilka kilkanaście złotych taniej wygrzebać w necie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 22:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
TU się zgadzamy. Jeśli masz diesla, to te większe opory toczenia będą nie do wyczucia. Z tonami jechać nie będę. Mimo tego, warto rozważyć zastosowanie opon np. z iveco. szerokość ta sama, ale niższy profil - tańsze ,ale głośniej bo się szybciej kręci. Cholera, tak źle, tak nie dobrze.
Są giganci co śmigają na łysych d-100 , ale ja wysiadam; D

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 23:49 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Niski profil w tych autach wygląda meeega kijowo. Do tego niski profil też mniej tłumi nierówności, a zawieszenie - powiedzmy sobie szczerze, jak wszystko inne jest zrobione z plasteliiny, więc po co mu dodawać roboty niskim profilem. Taka wysoka opona sama w sobie całkiem nieźle sprężynuje (stąd też efekt pływania w koleinach)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwietnia 2015, 07:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Wszyscy użytkownicy rozbijamy się o cenę nowych opon - nowych mam na myśli "opon wyprodukowanych metodami XXI", to też cena za sztukę 350, to ździebko dużo. Szukałem jakiegoś sensownego wyjścia. Planuję żukiem zrobić sporooo kilometrów i często go używać w okresie wiosenno-letnim. Skąd zatem opony, które nie pochłoną 2/3 mojego budżetu na odbudowę.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwietnia 2015, 07:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Marian ma rację to jest zawieszenie skonstruowane do pracy z takimi a nie innymi oponami. Da z oponami balonowymi budowy diagonalnej.
Więc każda zmiana parametrów opony:
- radialna zamiast diagonalnej
- niski profil zamiast balonowego
- inna szerokość
...
będzie wpływać ujemnie na żywotność zawieszenia... choć z drugiej strony o ileż poprawiły się drogi względem tego co było za czasów projektowania żuka? Więc jeśli ktoś ma zamiar latać po autozdradach to właściwie może założyć cokolwiek co mu na koło najdzie.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwietnia 2015, 08:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wiesz, 300-350zł za oponę to jeszcze nie jest tak dużo. Do Mercedesa Unimoga 1955 r. najtańsze dostępne, nowe, chińskie (sic!) opony kosztują 950zł/sztukę. A potrzeba 4. No jeszcze zapas, ale na zapasie zostanie stara opona w tym wypadku akurat :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwietnia 2015, 08:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Zdajesz sobie sprawę, że do mercedesa vito - takie ceny to już dosyć dużo. Musze poszukać innych możliwości. ;)

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 169 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net