Dzisiaj jest 28 marca 2024, 12:11


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 169 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 sierpnia 2009, 20:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Od godziny Googlam po całym świecie i nie mogę dojść jakie opony kupić do Nysy ?
Wszędzie tylko 6.50 x 16 .
Nawet znalazłem sklep z "nówkami" po 198 zł - tylko te "nówki " to pewnie z ubiegłego wieku .
Czy ktoś wie jakie współczesne opony pasują na oryginalne felgi Nysy ?
Chodzi mi o rozmiar stosowany w wyszukiwarkach np: 195x70x16 itp


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 sierpnia 2009, 08:34 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
Opony nowe do Nysy / Żuka można kupić , Dębica , Sava ( z nowego typu bieżnikiem ) i zachodnie . Pamiętaj ze do Nysy powinny być opony C (wzmacniane)
Rozmiar 195x70x16 na oryginalnej feldze bedzie chyba wystawał na boki .
Lepszy byłby 175/....
tu masz nówki :)
http://www.allegro.pl/item710570569_175 ... kazja.html

http://www.allegro.pl/item710570528_195 ... kazja.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 sierpnia 2009, 20:17 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za odpowiedź ale mam nadal wiele wątpliwości .
Moje obecne opony to 6.50x16
mam też zdjęte z Łady 175x75x16 / felga pasuje 5x139,7 /
No i taki dylemat : na stronach firm handlujących oponami jest taki przelicznik , gdzie można sobie poszukać zamienników i sprawdzić efekty zamiany :
Rozmiar............ Wysokość koła ............Szybkość
195x85x16............73,79 cm .................100 km/godz.....to prawdopodobnie mam teraz bo zgadza się wysokość .
175x75x16............66,89 cm....................89 km/godz.....z Allegro za 275 zł i moje od ŁADY
195x75x16 ...........69,89 cm ...................94 km/godz.... z Allegro za 299 zł

Na próbę założyłem koła od Łady Nivy i Nyska wygląda na nich jak HotRod , tylko strasznie traci na szybkości .Może to nie problem dla używających Nysy na krótkich trasach , ale jeżeli chcę np. przejechać w czasie urlopu 5000 km , to 10 % straty na szybkości ale i 10% większe zużycie paliwa to zaczyna się liczyć ./ może dyfer od Wołgi lub Warszawy ? /
Obrazek
To moja obecna opona
Obrazek
To założone koło od Łady Nivy 175x75x16 i to znalazłeś mi na Allegro
Obrazek
A tu widać różnicę .
Zaczynam się zastanawiać nad felgami 17” lub 18” i jakieś opony np.215 x 55 wtedy wychodzi podobna wysokość koła tyle że szeroka opona to większe opory toczenia ale za to szeroka opona zdecydowanie lepiej wygląda na Nysie – bardziej wystaje na zewnątrz .
zobacz tu : http://moto.allegro.pl/item714646622_ny ... uning.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 sierpnia 2009, 20:33 
kup sobie przykladowo 4 opony Sava Comet 6.50 R16 C 108/107L takie same co do oznaczen/obciazen jak opona stomil D100 orginalnie kiedys montowana na felgi , chodzi o twoje bezpieczenstwo tak samo :!: pojedziesz na urlop dajmy nato mala stluczka wypluc to slowo :x wtedy chodza kolo twojej nysy policjanci i patrza :shock: kazda drobnostka odbiegajaca od orginalu bedzie notowana niezapomnij tego :idea: , w innych krajach EU to jest tak zwane " zanik homologacji ,dowodu rejestracyjnego , brifu " jest to auto dostawcze o jednym rozmiarze opon , inne odbiegajace rozmiary musza byc wpisane w dowod rejestracyjny tak samo inne felgi to musi przejsc przez stacje diagnostyczna tak napewno tez juz jest w PL.

P.S czemu komplikujesz sobie zycie :) idziesz do goscia co handluje oponami podajesz mu TO : 6.50 R16 C 108/107L i ci szuka w katalogu wszystkie marki opon ktore produkuja ten rozmiar i podaje ci cene jedej opony , takie proste.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 14 sierpnia 2009, 22:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Łatwo powiedzieć "kup sobie" - nie mogę z kilku powodów :
1. Te opony SAVA to opony letnie , pewnie za 3 miesiące będą zimowe a
ja mam jeden garaż i CZTERY samochody ! Nie mam gdzie trzymać
wszystkich tych kół . Już i tak zmieniam 12 kół co pół roku .
2. Nie podoba mi się bieżnik opon Sava - jakis taki z ub.wieku .
3. Przymierzałem do Nysy koła od Suzuki Vitara 255x65x15 z ET -25
naprawdę bardzo ładnie Nysa wygląda z oponami prawie równo z
powierzchnią blach .
4. Wiosną robiłem przegląd swojej Łady Nivy . Musiałem robić w tzw.stacji
Okręgowej bo były zmiany : wymontowana instalacja LPG oraz
przebudowa na samochód dwuosobowy . Były założone koła właśnie od
Suzuki i diagnosta nie miał żadnych zastrzeżeń . Zresztą może Polska
jeszcze niezupełnie trafiła do Europy , ale np. na forum4x4 wszyscy
dyskutują i zmieniają koła na większe a nikt nie pisał o jakis
problemach z policją z tego powodu . A więc w PL raczej nie
przewiduję problemów po zamianie kół , a włoski czy niemiecki
policjant skąd ma zdobyć informacje jakie koła są właściwe dla Nysy ?

A tak na marginesie : temat zacząłem dlatego , bo trzy zakłady wulkanizacyjne
w pobliżu w żadnym katalogu nie miały rozmiaru opon podanego w formacie 6.50x16 .
We wszystkich katalogach występują trzy grupy cyfr : szerokość opony w mm.
stosunek szerokości do wysokości opony w %
rozmiar felgi w calach


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 sierpnia 2009, 08:45 
jak beda chcieli to dojda jakie orginalnie kola powinien miec ten samochod uwierz mi :wink: maja informacje na ten temat sam sie dowiedzialem otym rok temu jak rzeczoznawca ocenial stan mojej nysy robilem to z powodu innej rejestracji "wczesniejsze na oldtimer rejestrowanie" oraz z powodu ubezpieczenia zeby bylo tansze , przyjechal gosciu mial teczke i wszystkie dane tak zwane kartoteki "daten blatt" po niemiecku z bylej DDR , spytal sie jaki rocznik i mial wszystko opisane co ma byc i jak ma byc , do tego zdjecia :shock: stacje diagnostyczne wspolpracuja razem mowie o niemczech teraz czy to zachodnio niemiecki TÜV czy na wschodnich niemczech DEKRA , i tak jest wszedzie w EU w polsce byc moze jest jeszcze wieksza wolnosc , dzialanie co do tych spraw , cos w stylu : mam w piwnicy 4 felgi jakies tam z oponami zaloze je sobie do nyski bo pasuja :roll: , a to ze niema w polsce odpowiednich opon do nysy niewierze , nawet dunlop , bridgestone , oraz inne zachodnie marki maja w ofertach takie opony na 100% i rozne biezniki bo takie same maja mercedesy busy i nadal duzo ludzi uzywa je jako campery dlatego oferta opon jest jeszcze przynajmniej tutaj , slabe jakies zaklady wulkanizacyjne w takim razie , no coz tak bywa nieraz :? sprowadzic mozna kazda opone to moze kazdy zaklad napewno.

tylko wlasnie ci mowie ze jezeli bys byl zagranica nyska z czyms innym odbiegajacym od orginalu to jak beda chcieli to znajda wszystko, bo dane techniczne sa do kazdego samochodu ktory zostal na tej ziemi kiedykolwiek wyprodukowany, tez myslalem ze ten niemiecki rzeczoznawca bedzie zielony w tym temacie , a ten wyjechal z pelnymi danymi technicznymi :shock: ale wszystko orginalne w nysie i sie udalo :wink: ale nieodbieraj tego jakos tak ze ciebie zniechecam do czegos czy ciebie strasze mowie tylko jakie procedury i dzialania informacyjne maja sasiedzi zagranica o naszych autach :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 15 sierpnia 2009, 20:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Szanowny kolego Nysanku
Cieszę się że mogę z Tobą podyskutować , ale mam zupełnie odmienne zdanie w temacie kół do Nysy . Ale zacznę od początku . Otóż bardzo dawno temu ( 1971 r.) ukończyłem na Politechnice Warszawskiej wydział samochody i maszyny drogowe . Uważam więc , że mam jakie-takie wiadomości teoretyczne n.t samochodów starszej generacji . Ponieważ cierpię przez całe życie na alergię do biurek ,stołów i krzeseł - starałem się zawsze pracować blisko samochodów , warsztatów i mechaników . Mam więc też swoje zdanie w sprawie zamiany kół do Nysy :
Gdyby FSD Nysa w tamtych odległych czasach miała możliwość założyć inne , lepsze koła do samochodu – to pewnie by założyła . Gdyby miała możliwość dać szerszy tylny most napędowy – to by dała . Gdyby mogła zdobyć szerszą przednią belkę – też by założyła .
Sam wiesz równie dobrze jak ja , że Nysa ma elementy podwozia żywcem ściągnięte z samochodu Warszawa M20 . Ich własny udział to rama i nadwozie . Samochód Nysa nawet ta 522 to właściwie był archaiczny zabytek już w chwili projektowania – wiem coś o tym , bo sam mam zgłoszone kilka wniosków racjonalizatorskich w Urzędzie Patentowym PRL . Mimo , że chciałem swoje pomysły „ sprzedać ‘’ za darmo to i tak nie było żadnego zainteresowania .
Ponieważ moja Nyska w żadnym wypadku nie kwalifikuje się do pojazdów zabytkowych jeszcze co najmniej 11 lat postanowiłem sobie , że zbuduję coś co można nazwać pojazdem koncepcyjnym . W tamtych czasach taka kategoria nie istniała , ale teraz jest tego mnóstwo . Moje założenie jest takie : Nysa ma z zewnątrz wyglądać tak jak Nysa – bo naprawdę podoba mi się to nadwozie . Mam do Nysy wiele sentymentu , bo przez kilka lat jeździłem Nysą . Natomiast czy moja Nyska będzie stała wysoko , czy ją „przyglebie” czy też powiększe rozstaw kół - to już moja prywatna sprawa . Myślę że żaden rozsądnie myślący policjant nie będzie protestował . Oto przykładowe wytłumaczenie :
Wyciągnąłem z czeluści biurka swój stary suwak logarytmiczny i trochę policzyłem :
1. powierzchnia boczna Nysy.... 6.4 m.kw
2. ciężar ....................................1800 kg
3. rozstaw kół ............................1375 mm
4. środek ciężkości przyjąłem na wysokości 750 mm od ziemi
Czy wiesz że wiatr o prędkości 150 km/godz powinien Nysę przewrócić !
A teraz te same parametry , ale rozstaw kół 1535 mm – tyle mi wychodzi z felgami Suzuki .
Żeby przewrócić Nysę szybkość wiatru musi być 210 km/godz !
Podobnie zmienią się parametry bezpiecznego pokonywania zakrętów .
/ gdybyś chciał sprawdzić czy się nie mylę to trygonometria i wektory /
Może to Cię przekona , że czasem nieduże modyfikacje mogą poprawić bezpieczeństwo jazdy
i nie zawsze trzeba upierać się przy pozostawianiu starego samochodu w niezmienionym
kształcie .
Moim zdaniem ścisłe / ortodoksyjne/ trzymanie się oryginalnego wyglądu powinno dotyczyć tych , którzy chcą jeździć z żółtymi tablicami .
A co do niemieckich policjantów – to tak pi razy drzwi jeździłem po niemieckich drogach lekko licząc 200-300 razy i nigdy mnie nie zatrzymywano do kontroli .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 sierpnia 2009, 23:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Bezpieczeństwo na prostej czy na łuku?

Zmieniając szerokość kół przednich znieniasz charakterystykę układu kierowniczego, co zaś może skutkować pogorszeniem bezpieczeństwa w przypadku wchodzenia w zakręt - oczywiście teoretycznie hipotetycznie, gdyż trzeba by to solidnie przeliczyć/przebadać.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 sierpnia 2009, 17:45 
no wlasnie oto chodzi, i teraz jezeli jakas drobnostka wypadnie na drodze mala pierdola gdzie policja zostanie wezwana , wypluc to slowo najlepiej :x , ale roznie bywa :? to beda weszyc i znajada przyczyne , ja bym na twoim miejscu zbyszek nic niezmienial , ladnie polakieruj orginalne felgi daj ladne koplaczki nowe oponki i cudo :wink:


Na górę
  
 
Post: 03 października 2009, 19:29 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 17 kwietnia 2009, 19:34
Posty: 4
Lokalizacja: Stalowa Wola
szanowni Ńysowcy ,Żukowscyu.uwaŻam że najlepszym rozwiązaniem dla n są;..opony 205/75R16C
Stalowiak wie co mowi.

_________________
kultowe nasze żuki


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 października 2009, 07:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Sprawa pierwsza to, że to, że w tamtych czasach były już możliwości zastosowania lepszych opon do nysy, ale nikt jak to w prl nie był tym zainteresowany... Oponki wiemy że są za wysokie bo załadowana nysa dzięki nim "tańczy" po całej jezdni. Ale takie opony moim zdaniem wizualnie pasują najbardziej. Inna sprawa bezpieczeństwo. Kiedyś były inne normy i nikt tak się temu nie przyglądał. Druga sprawa to policja-tu nikt ci nie będzie sprawdzał, jak być może w Niemczech, w razie wypadku czy masz opony i felgi oryginalne czy od innego auta. jeśli już to hamulce każą sprawdzić i tyle. Tak jest w Polsce Tomek do tej pory. Gdyby chcieć patrzeć na bezpieczeństwo to trza by było nie tylko koła zmienić ale i tak jak kolega pisze tylny most szerszy, ale i hamulce bo zawsze są do dupy, i pasy na bezwładnościowe. A więc jeśli chce się zmieniac nye (czyt. poprawiać) ze względu na bezpieczeństwo to trzeba nie tylko o oponach myśleć. Co innego jeśli chodzi o zużycie paliwa i osiągi....

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 października 2009, 09:27 
no wlasnie zuzycie paliwa , kazdy wie ze im szersze opony tym wiecej spalac bedzie , tylko niepotrzebnie zmieniac na szersze z prostych powodow jednym znich jest : nysa czy zuk niejedzie nonstop 120 na godzine i budowa tych aut niedaje wejsc w ostry zakret z wysoka predkoscia .

orginalne opony maja ten komfort przez to ze sa wyzsze amortyzuja dodatkowo ,to wplywa pozytywnie na zawieszenie. Jak jedzie sie zaladowanym napompowac 3,5 bar i uczucie plywania zniknie :)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 04 października 2009, 19:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
W ostry zakręt to własnie za mały rozstaw kół nawet jest by szaleć. To auta do spokojnej jazdy jak Nysanek pisze.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Opony
Post: 07 stycznia 2011, 22:07 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Juz za kilka miesiecy wiosna i czas pomyslec o letnich oponach (moj Zuk stoi na typowych zimowkach). 20-letnie stomile z Allegro mnie nie kusza.

Czy znacie jakas firme robiaca opony 6.50 R16 (albo w bardzo zblizonym rozmiarze)? Moga byc regenerowane (nalewki).


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 stycznia 2011, 22:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
najprosciej isc do zakladu wulkanizacyjnego i gosciu wyjmie katalog powie ci co jest obecnie na rynku dostepne w tych wymiarach jakie marki i odrazu bedziesz wiedzial cene.Nawet nalewki ci sprowadzi.
wiem ze sa : SAWA,DEBICA i chinskie laczki ale to gowno przy 60 kmh moze sie rozleciec

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 169 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net