Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=677
Strona 8 z 8

Autor:  AudioBas [ 04 września 2016, 10:21 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

nysanek pisze:
wszystko kup nowe niema co dziadowac , sa dostepne na allegro w dzeisiejszych czasach od jednego producenta.


Jak ma kupić SATIM'a to wolę wysłać zestaw do regeneracji i mieć na okładzinach LUK'a!
http://www.zuk-kazik.pl/regeneracja-sprzegla/

Autor:  nysanek [ 04 września 2016, 10:25 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

ja mam to satim wzmocnione od diesla , troche ciezej chodzi pedal sprzegla , do tej pory trzyma w benzyniaku S-21 niewiem jakiego Zuka ten kolega ma benzyna czy diesel.

Autor:  Strucelsw [ 04 września 2016, 16:29 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

Statim to dziadostwo, potrafią słoneczka, okładziny i płyty dociskowe pękać i rozerwać dzwon sprzęgła. W żuku może nie, bo dzwon żeliwny ale 2 ople załatwiło

Autor:  ShadoVv [ 23 maja 2017, 09:25 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

Czy łożysko wyciskowe z lublina/andorii będzie pasować od sprzęgła od s21? Wygląda tak samo, łapa taka sama (ta nowsza w kształcie ==O= )? Padło mi łożysko i jest zapieczone razem z tuleją wyłączającą.
Szukam zamiennika zastanawiam się czy np. http://allegro.pl/lublin-honker-lozysko ... 95553.html będzie pasować do mojego żuka.

Autor:  ShadoVv [ 25 maja 2017, 09:54 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

Ok już wiem, są różne, średnica wewnętrzna i powierzchnia przylegania.

Autor:  nysanek [ 15 września 2018, 21:11 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

wlasnie dzisiaj padlo sloneczko tarczy dociskowej Sedziszów blaszki stracily elastycznosc nieodbija :? innych niema na rynku ? niewiem jakies 11 tys. km natym zrobilem i padlo. Co do tej tarczy ciernej Statim to niemoge nic negatywnego powiedziec niebylo z nia problemów.

Autor:  nysanek [ 19 września 2018, 20:09 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

tarcza sprzegla po odkreceniu docisku mi wyleciala , teraz nieprzypominam sobie która strona tarczy przylega do kola zamachowego a która do docisku w jaki sposób powinna być założona tarcza sprzęgła? chodzi mi o wieloklin. Z jednej strony jest on szerszy(bardziej odstający od tarczy niż z drugiej). Zdaje mi sie ze strona dluzszego wieloklina tarczy przychodzi do docisku , bo inaczej bedzie haczyc o sruby kola zamachowego :)

Autor:  atom1 [ 20 września 2018, 07:03 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

jak bedzie to sprawa rozwiazana, przyloz tarcze do kola zamachowego jedna i druga strona zobacz ktora haczy i ta w strone docisku

Autor:  Marian [ 20 września 2018, 11:02 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

Mi się zdaje, że nie haczy nigdy, ale na rysunku w książce to widać (nie mam pod ręką), przypuszczam jednak, że dłuższą stroną w stronę skrzyni, żeby z wałkiem sprzęgłowym zazębiło się to bliżej łłożyska.

Autor:  nysanek [ 20 września 2018, 18:16 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

jak to dobrze miec drugi silnik kompletny :D tak jest ze tym bardziej płaskim do koła zamachowego, a wypukłym do docisku :wink:

Autor:  Wydra [ 18 czerwca 2019, 13:30 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

Jak rozróżnić stary i nowy typ obudowy sprzęgła do S21?

Autor:  buźka [ 18 czerwca 2019, 22:21 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

Nowy typ ma prostokątne, wąskie okienko na łapę sprzęgła i gwintowany otwór na trzpień oporowy ustalający położenie łapy. Trzpień znajduje się od strony rury wydechowej. Otwór jest wywiercony na wylot i dobrze go widać. Stary typ obudowy miał okienko na łapę bardziej kwadratowe i trzpień był wkręcony przy samym okienku.

Autor:  mtk1981 [ 01 sierpnia 2019, 10:26 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

dzien dobry
jestem tutaj nowy ale chcialbym poprosic o pomoc,
a mianowicie

podczas jazdy przy dodaniu gazu czuje ze na 2 i 3 biegu sprzeglo sie zlizga,
czy jest na to jakis tutorial ze zdjeciami co i jak zrobic zeby to wyregulowac?
szukalem zdjec ale tylko same opisy

nysa 522 88r pedaly w podlodze ( tak sadze bo wciskajac wchodza do podlogi), :)

dzieki za pomoc

----
Który rocznik? Pedały w podłodze czy podwieszane?
Jeśli podwieszane, to regulacja naciągu linki jest przy samej łapie, normalnie nakrętką poluzowujesz lub napinasz linkę. W Twoim przypadku musisz napiąć...
Jeśli pedały w podłodze, to sprzęgło na cięgna - regulacja jest przy ostatnim cięgnie wchodzącym w łapę sprzęgła. Działa analogicznie - musisz napiąć nieco, żeby sprzęgło brało wyżej.

Strona 8 z 8 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/