Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=677
Strona 6 z 8

Autor:  kubamytab [ 07 stycznia 2016, 11:03 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

Łożyska oczywiście wstawiam nowe. Co to są pajączki?

Autor:  Strucelsw [ 07 stycznia 2016, 11:13 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

pajączki-to promieniste mikropęknięcia na płycie dociskowej. całość wyglada ok. docisk z diesla, ma wszystkie łapki w słoneczku. łozysko ok?

Autor:  Marian [ 07 stycznia 2016, 13:35 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

Łożysko się zawsze wymienia, nie jest to jakiś kosmiczny koszt, a przynajmniej się nie myśli o tym.

Autor:  zokolic [ 07 stycznia 2016, 14:46 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

Marian pisze:
Łożysko się zawsze wymienia, nie jest to jakiś kosmiczny koszt, a przynajmniej się nie myśli o tym.


Czasem mija się to z celem. Łożysko może wytrzymywać ogromny przebieg. Nie warto wymieniać na ślepo dobrego w dobre. Uważam, że jak ktoś nie stoi na światłach z wciśniętym pedałem sprzęgła to może oznaczać że po 200 łożysko jest w całkiem niezłym stanie. - Zależy jak kto jeździ. Mówimy o używanym zestawie i szukamy chyba oszczędności .

Autor:  zbyszek99 [ 29 lutego 2016, 16:54 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

Kupiłem silnik S-21 w komplecie ze sprzęgłem i skrzynią biegów . Właśnie go rozbieram i natrafiłem na mały problem : w żaden sposób nie mogę zdjąć " dzwona " czyli obudowy sprzęgła . Bolce ustalające są chyba zbyt długie i nie można obudowy odsunąć na tyle , aby dała się wyjąć . Czy muszę odkręcić kolejno docisk i koło zamachowe i dopiero wtedy oddzielę obudowę sprzęgła od bloku silnika ???

Autor:  kubamytab [ 29 lutego 2016, 19:54 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

Dokładnie tak

Autor:  kubamytab [ 29 lutego 2016, 19:56 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

Taki mały patencik. Najlepiej zostawić ten przykręcony cosiek na kole i dodatkowo zaznaczyć jak szło, żeby taksamo przykręcić.

Załączniki:
rps20160229_195534.jpg
rps20160229_195534.jpg [ 42.98 KiB | Przeglądany 13854 razy ]

Autor:  zbyszek99 [ 29 lutego 2016, 22:35 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

Dziękuje

Autor:  kaczka [ 01 marca 2016, 13:03 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

a jak przykręcisz inaczej to co się stanie ?

Autor:  kubamytab [ 01 marca 2016, 13:26 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

Wolę nie sprawdzać ;)

Autor:  Strucelsw [ 17 marca 2016, 22:09 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

może wyważenie stracić. o ile fabryka dobrze wyważyła albo ktoś już nie gmerał

Autor:  zokolic [ 10 kwietnia 2016, 08:31 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

Pytanko. Czy ta tarcza będzie pasować do skrzyni 4 biegowej z 4c90 - wytrzyma z 5000 tysięcy?
https://goo.gl/photos/5PEstDe9ARQiX9H4A
https://goo.gl/photos/kquD3uXoQhEJyNVH8

Autor:  AudioBas [ 12 lipca 2016, 07:54 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

kubamytab pisze:
Taki mały patencik. Najlepiej zostawić ten przykręcony cosiek na kole i dodatkowo zaznaczyć jak szło, żeby taksamo przykręcić.


Wszyscy piszą o zaznaczaniu, oznaczaniu, ale przecież inaczej tego koła pasowego nie da się założyć :)


Powiedzcie mi jedno, jakim momentem należy dokręcić to koło zamachowe?
Czy w tym przypadku używa się do tego jakiegoś kleju do gwintów czy nie?

Autor:  atom1 [ 13 lipca 2016, 18:37 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

dokrecic masz mocno, a klej niepotrzebny, ale po kropli czesto daje, w tamtych czasach nie mieli takich wynalazkow.. pewnie w ksiazce napraw jest wartosc dokrecania ale nie mam :D

Autor:  Strucelsw [ 14 lipca 2016, 21:14 ]
Tytuł:  Re: Sprzęgło - diagnoza, regulacja, naprawa

dawało się lakier nitro

Strona 6 z 8 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/