Dzisiaj jest 28 marca 2024, 22:20


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 253 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna
Autor Wiadomość
Post: 30 maja 2017, 20:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
mam przed elektryczną i jest ok, w wielu fiatach, pn, syrenach, wartburgach i żukach na mechanicznej/pneumatycznej dawałem przed i nie było problemów.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 maja 2017, 07:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 marca 2015, 21:11
Posty: 68
Ja bym też założył przed pompą. Po co ma ewentualny syfilis mielić. Jeśli się ma jeszcze dorobiony powrót to mamy automatyczne oczyszczanie baku ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 maja 2017, 08:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 17 maja 2017, 12:53
Posty: 28
Pojazd: Żuk A-111B, 1991r.
OLO pisze:
Ja bym też założył przed pompą. Po co ma ewentualny syfilis mielić. Jeśli się ma jeszcze dorobiony powrót to mamy automatyczne oczyszczanie baku ;)


Z tego samego założenia wyszedłem, dzięki :) dam znać czy patent z filtrem przed działa czy też jest jakiś problem z pompowaniem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 czerwca 2017, 13:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 17 maja 2017, 12:53
Posty: 28
Pojazd: Żuk A-111B, 1991r.
Czołem! Jestem po udanej wymianie pompy, a stara pompa zgodnie z oczekiwaniami trafia na stół do garażu, w wolnej chwili wymienię zaworki. Sam demontaż pompy napsuł trochę krwi, bo dostęp do górnej śruby mocującej pompę do bloku silnika jest bardzo paskudny. Przed pompą umieściłem filtr paliwa. Początkowo mimo długiego ręcznego pompowania pompa nie chciała brać paliwa z baku - nawet bez filtra paliwa na wejściu. Dopiero bezpośrednie zalanie paliwa do węża przed samą pompą i zwiększenie spadku spowodowało, że pompa zaczęła ładnie brać paliwo (pewnie było jakieś powietrze w układzie). Zapalił w sobotę, a po przerwie w niedzielę, zapalił też w poniedziałek, także skreślam pompę z długiej listy rzeczy do zrobienia w Żuczku :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 czerwca 2017, 22:21 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 grudnia 2016, 00:33
Posty: 9
Lokalizacja: Szczecin
Cześć,
Czy spotkał się ktoś z Was z takim problemem jak cofanie się paliwa po rozgrzaniu silnika? Mowa o s-21. Jak kupiłem autko wymieniłem pompkę na nową, oczywiście nowe uszczelki, zaworek zwrotny i filtr paliwa na przewodzie przed pompą. Wszystko latało ładnie do póki było zimno. Jak zrobiło się ciepło i po dłuższej jezdzie jak silnik osiągnie te ciut ponad 80 st C to gaśnie i cofa się paliwo, troszkę ostygnie, dość długo muszę podpompować pompką odpala i po 200m to samo. Rozebrałem wszystko, łącznie z kolektorem, kolektor opatuliłem bandażem, splanowałem gaźnik, nowe uszczelki, założyłem blachę aluminiową aby tak gaźnik się nie nagrzewał, wszystko ładnie spasowane, naprawdę starannie to robiłem aby być na 100% pewnym. I bajeczka nic nie czuć benzyną( wczesniej potwornie dawało), nie widać wycieków. Dziś wyjazd testowy i okazało się że to samo :( Gaźnik po regeneracji, przejechał może 100km. Teraz pytanie czy może być jakaś inna przyczyna czy muszę wymienić przewody te miedziane bo może gdzieś tam łapie nieszczelność i się cofa- jedynie co to tam się nie nagrzewa:( a ewidentnie tak dzieje się tylko jak jest bardzo gorący :( Dodam że baku jeszcze nie ruszałem. Może jest jakaś zależność wydajności pompy przy większej temperaturze i poprostu nie daje rady tyle dopompować, A jakby nie patrzeć opory ma bo i filterek dodatkowy i zaworek zwrotny. Za pierwszym razem jak w trasie tak mi się stało zaworek usunąłem i nie pomogło( myślałem że się zacina)
Jakieś pomysły? bo mi już brak :(
Dzięki


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 czerwca 2017, 22:52 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Spróbuj znów bez tego zaworka. Paliwo może nie tyle się cofa, co zaworek daje zbyt duży opór. Kiedyś ktoś na forum poruszał temat zaworka i odrzucił tą opcję, jako bardziej przeszkadzającą niż pomagającą. Ja w żadnym Żuku czy Nysie bez zaworka zwrotnego tego problemu nie miałem. Nie w Polsce, na benzynie z normalnej stacji benzynowej. W Argentynie paliwo się gotowało w pompie z powodu nadmiaru etanolu, ale to raczej Ciebie nie powinno dotyczyć :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 czerwca 2017, 09:17 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 lutego 2016, 14:50
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A075 S21 '97
Może gdzieś lewe powietrze pompa dostaje albo smok w baku zapchany? Spróbuj bez filtra i zaworka bezpośrednio wężykiem z jakiegoś pojemnika zassać paliwo. Jak problem dalej będzie to znaczy, że pompa, jak przejdzie to by znaczyło, że układ ma małą przepustowość i trzeba by posprawdzać czy nie jest przytkany nigdzie.

_________________
https://www.facebook.com/Rudy-Z%C5%82om ... 3772261299


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 czerwca 2017, 12:45 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 grudnia 2016, 00:33
Posty: 9
Lokalizacja: Szczecin
Chyba tak będę musiał sprawdzić, najgorsze że faktycznie trzeba pożadnie zagrzać aby to się działo. A powiedzcie mi bo jak kupowałem go to miał wstawiony zaworek zwrotny. Jeśli wszystko jest ok i układ zasilania jest szczelny to paliwo nie powinno się cofać, czyli np. po tygodniu powinien bez większego pompowania pompką zapalić? Bo początkowo po wymianie pompy i wstawieniu filterka paliwo cofało się i musiałem długo podpompować aby zapalił- dlatego wstawiłem zaworek. Od tego czasu było wszystko ok. Czyli jednak gdzieś musi chyba mieć nieszczelność :(


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 czerwca 2017, 18:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Po tygodniu ma prawo już minimalnie paliwko się cofnąć, ale powinny wtedy wystarczyć dosłownie ze trzy "pompnięcia" dźwigienką. Jakiś solidne pompowanie to po paru miesiącach nieruszania.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 czerwca 2017, 21:50 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Trzy to może nie, ale z 5-10 dla pewności zapelnienia komory pływakowej :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 czerwca 2017, 22:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
A o kawitacji słyszeli?
A może taka powtórka z fizyki jak temperatura wrzenia w funkcji ciśnienia?

Jak masz duże opory na dojściu do pompy (przytkany smok i/lub przypchany filtr i/lub zbyt twardy zawór zwrotny ... ) to po prostu nagrzane paliwo z baku paruje Tobie na obniżonym ciśnieniu przed pompą... i tworzy się bańka par paliwa przez którą nie możesz zaciągnąć paliwa w fazie ciekłej.

Tym samym nawet bez lewego powietrza możesz mieć efekt zapowietrzania układu... i właśnie dlatego 99,9% producentów przeszło na pompy elektryczne montowane w baku.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 czerwca 2017, 10:30 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 grudnia 2016, 00:33
Posty: 9
Lokalizacja: Szczecin
W takim razie zacznę od sprawdzenia baku, a może pokuszę się o nowy. Będę miał pewność. Wobec tych informacji dzięki wielkie, nie pozostaje mi nic innego jak dalej wszystko sprawdzić i iść o krok dalej. Sprawdzę bak, przewody od baku, wywalę zaworek i testy :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2017, 22:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 17 maja 2017, 12:53
Posty: 28
Pojazd: Żuk A-111B, 1991r.
Wracam jak bumerang. Po załatwieniu sprawy z pompą jeździło się bardzo sympatycznie, do czasu. Nagle ni stąd ni zowąd pompa przestała żreć paliwo stojąc na jałowym i silnik zgasł. Chechłam, pompuje ręcznie, nic. Ponieważ nie zdążyłem jeszcze przełożyć drugiego pływaka, który przesmarowałem i przygotowałem do pracy, podejrzewałem, że mogło zabraknąć paliwa. Zbiornik paliwa generalnie już i tak prosił o wymianę, więc zacząłem cały proceder. Wkrótce okazało się, że paliwo w baku jest i to ponad 40 litrów. Jako, że nad bakiem mam LPG to dopiero po zdjęciu zbiornika mogłem otworzyć smok i tu znalazłem winowajcę - sitko na smoku rozpadło się na kilka małych elementów a jeden z nich zapchał smok.

Meritum sprawy:
Jakiś skuteczny patent na odtworzenie siatki na smoku paliwa? Można gdzieś dostać sam ten nakładany element? Rozważam rezygnację z tej siatki, ale wtedy każdy większy pył może zapchać smoka.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lipca 2017, 08:20 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Dobierz sobie siatkę z innego auta.


Załączniki:
m4.jpg
m4.jpg [ 70.39 KiB | Przeglądany 9243 razy ]

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lipca 2017, 11:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 17 maja 2017, 12:53
Posty: 28
Pojazd: Żuk A-111B, 1991r.
kyzer pisze:
Dobierz sobie siatkę z innego auta.


To zdjęcie to jedna z pasujących siateczek? Od jakiego auta to jest?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 253 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net