Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regulacja
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=777
Strona 15 z 17

Autor:  Strucelsw [ 30 maja 2017, 20:35 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

mam przed elektryczną i jest ok, w wielu fiatach, pn, syrenach, wartburgach i żukach na mechanicznej/pneumatycznej dawałem przed i nie było problemów.

Autor:  OLO [ 31 maja 2017, 07:50 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Ja bym też założył przed pompą. Po co ma ewentualny syfilis mielić. Jeśli się ma jeszcze dorobiony powrót to mamy automatyczne oczyszczanie baku ;)

Autor:  KrzysiekH [ 31 maja 2017, 08:46 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

OLO pisze:
Ja bym też założył przed pompą. Po co ma ewentualny syfilis mielić. Jeśli się ma jeszcze dorobiony powrót to mamy automatyczne oczyszczanie baku ;)


Z tego samego założenia wyszedłem, dzięki :) dam znać czy patent z filtrem przed działa czy też jest jakiś problem z pompowaniem.

Autor:  KrzysiekH [ 06 czerwca 2017, 13:21 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Czołem! Jestem po udanej wymianie pompy, a stara pompa zgodnie z oczekiwaniami trafia na stół do garażu, w wolnej chwili wymienię zaworki. Sam demontaż pompy napsuł trochę krwi, bo dostęp do górnej śruby mocującej pompę do bloku silnika jest bardzo paskudny. Przed pompą umieściłem filtr paliwa. Początkowo mimo długiego ręcznego pompowania pompa nie chciała brać paliwa z baku - nawet bez filtra paliwa na wejściu. Dopiero bezpośrednie zalanie paliwa do węża przed samą pompą i zwiększenie spadku spowodowało, że pompa zaczęła ładnie brać paliwo (pewnie było jakieś powietrze w układzie). Zapalił w sobotę, a po przerwie w niedzielę, zapalił też w poniedziałek, także skreślam pompę z długiej listy rzeczy do zrobienia w Żuczku :)

Autor:  tomek_jaz [ 06 czerwca 2017, 22:21 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Cześć,
Czy spotkał się ktoś z Was z takim problemem jak cofanie się paliwa po rozgrzaniu silnika? Mowa o s-21. Jak kupiłem autko wymieniłem pompkę na nową, oczywiście nowe uszczelki, zaworek zwrotny i filtr paliwa na przewodzie przed pompą. Wszystko latało ładnie do póki było zimno. Jak zrobiło się ciepło i po dłuższej jezdzie jak silnik osiągnie te ciut ponad 80 st C to gaśnie i cofa się paliwo, troszkę ostygnie, dość długo muszę podpompować pompką odpala i po 200m to samo. Rozebrałem wszystko, łącznie z kolektorem, kolektor opatuliłem bandażem, splanowałem gaźnik, nowe uszczelki, założyłem blachę aluminiową aby tak gaźnik się nie nagrzewał, wszystko ładnie spasowane, naprawdę starannie to robiłem aby być na 100% pewnym. I bajeczka nic nie czuć benzyną( wczesniej potwornie dawało), nie widać wycieków. Dziś wyjazd testowy i okazało się że to samo :( Gaźnik po regeneracji, przejechał może 100km. Teraz pytanie czy może być jakaś inna przyczyna czy muszę wymienić przewody te miedziane bo może gdzieś tam łapie nieszczelność i się cofa- jedynie co to tam się nie nagrzewa:( a ewidentnie tak dzieje się tylko jak jest bardzo gorący :( Dodam że baku jeszcze nie ruszałem. Może jest jakaś zależność wydajności pompy przy większej temperaturze i poprostu nie daje rady tyle dopompować, A jakby nie patrzeć opory ma bo i filterek dodatkowy i zaworek zwrotny. Za pierwszym razem jak w trasie tak mi się stało zaworek usunąłem i nie pomogło( myślałem że się zacina)
Jakieś pomysły? bo mi już brak :(
Dzięki

Autor:  Marian [ 06 czerwca 2017, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Spróbuj znów bez tego zaworka. Paliwo może nie tyle się cofa, co zaworek daje zbyt duży opór. Kiedyś ktoś na forum poruszał temat zaworka i odrzucił tą opcję, jako bardziej przeszkadzającą niż pomagającą. Ja w żadnym Żuku czy Nysie bez zaworka zwrotnego tego problemu nie miałem. Nie w Polsce, na benzynie z normalnej stacji benzynowej. W Argentynie paliwo się gotowało w pompie z powodu nadmiaru etanolu, ale to raczej Ciebie nie powinno dotyczyć :)

Autor:  ShadoVv [ 07 czerwca 2017, 09:17 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Może gdzieś lewe powietrze pompa dostaje albo smok w baku zapchany? Spróbuj bez filtra i zaworka bezpośrednio wężykiem z jakiegoś pojemnika zassać paliwo. Jak problem dalej będzie to znaczy, że pompa, jak przejdzie to by znaczyło, że układ ma małą przepustowość i trzeba by posprawdzać czy nie jest przytkany nigdzie.

Autor:  tomek_jaz [ 07 czerwca 2017, 12:45 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Chyba tak będę musiał sprawdzić, najgorsze że faktycznie trzeba pożadnie zagrzać aby to się działo. A powiedzcie mi bo jak kupowałem go to miał wstawiony zaworek zwrotny. Jeśli wszystko jest ok i układ zasilania jest szczelny to paliwo nie powinno się cofać, czyli np. po tygodniu powinien bez większego pompowania pompką zapalić? Bo początkowo po wymianie pompy i wstawieniu filterka paliwo cofało się i musiałem długo podpompować aby zapalił- dlatego wstawiłem zaworek. Od tego czasu było wszystko ok. Czyli jednak gdzieś musi chyba mieć nieszczelność :(

Autor:  Dziwny Mag [ 07 czerwca 2017, 18:54 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Po tygodniu ma prawo już minimalnie paliwko się cofnąć, ale powinny wtedy wystarczyć dosłownie ze trzy "pompnięcia" dźwigienką. Jakiś solidne pompowanie to po paru miesiącach nieruszania.

Autor:  Marian [ 07 czerwca 2017, 21:50 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Trzy to może nie, ale z 5-10 dla pewności zapelnienia komory pływakowej :)

Autor:  phinek [ 07 czerwca 2017, 22:38 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

A o kawitacji słyszeli?
A może taka powtórka z fizyki jak temperatura wrzenia w funkcji ciśnienia?

Jak masz duże opory na dojściu do pompy (przytkany smok i/lub przypchany filtr i/lub zbyt twardy zawór zwrotny ... ) to po prostu nagrzane paliwo z baku paruje Tobie na obniżonym ciśnieniu przed pompą... i tworzy się bańka par paliwa przez którą nie możesz zaciągnąć paliwa w fazie ciekłej.

Tym samym nawet bez lewego powietrza możesz mieć efekt zapowietrzania układu... i właśnie dlatego 99,9% producentów przeszło na pompy elektryczne montowane w baku.

Autor:  tomek_jaz [ 08 czerwca 2017, 10:30 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

W takim razie zacznę od sprawdzenia baku, a może pokuszę się o nowy. Będę miał pewność. Wobec tych informacji dzięki wielkie, nie pozostaje mi nic innego jak dalej wszystko sprawdzić i iść o krok dalej. Sprawdzę bak, przewody od baku, wywalę zaworek i testy :)

Autor:  KrzysiekH [ 02 lipca 2017, 22:51 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Wracam jak bumerang. Po załatwieniu sprawy z pompą jeździło się bardzo sympatycznie, do czasu. Nagle ni stąd ni zowąd pompa przestała żreć paliwo stojąc na jałowym i silnik zgasł. Chechłam, pompuje ręcznie, nic. Ponieważ nie zdążyłem jeszcze przełożyć drugiego pływaka, który przesmarowałem i przygotowałem do pracy, podejrzewałem, że mogło zabraknąć paliwa. Zbiornik paliwa generalnie już i tak prosił o wymianę, więc zacząłem cały proceder. Wkrótce okazało się, że paliwo w baku jest i to ponad 40 litrów. Jako, że nad bakiem mam LPG to dopiero po zdjęciu zbiornika mogłem otworzyć smok i tu znalazłem winowajcę - sitko na smoku rozpadło się na kilka małych elementów a jeden z nich zapchał smok.

Meritum sprawy:
Jakiś skuteczny patent na odtworzenie siatki na smoku paliwa? Można gdzieś dostać sam ten nakładany element? Rozważam rezygnację z tej siatki, ale wtedy każdy większy pył może zapchać smoka.

Autor:  kyzer [ 03 lipca 2017, 08:20 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Dobierz sobie siatkę z innego auta.

Załączniki:
m4.jpg
m4.jpg [ 70.39 KiB | Przeglądany 9589 razy ]

Autor:  KrzysiekH [ 03 lipca 2017, 11:36 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

kyzer pisze:
Dobierz sobie siatkę z innego auta.


To zdjęcie to jedna z pasujących siateczek? Od jakiego auta to jest?

Strona 15 z 17 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/