Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regulacja
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=777
Strona 16 z 17

Autor:  kyzer [ 04 lipca 2017, 10:24 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Niestety nie jest pasująca. Rurka smoka wchodzi do środka więc najlepiej sobie wyjąć smok i zmierzyć.
Ja kupiłem taką za 5zl nasunąłem węża paliwo odpornego na smoka odpowiednio skróconego i wcisnąłem na siłę do siateczki. Opiera się to o dno baku więc nie wyleci.
Nie jest może jakoś najlepiej to rozwiązane ale nie było też czasu, w każdym razie przejechało 500 km w tym Rajd Żuka i zero problemów.

Załącznik:
2.jpg
2.jpg [ 108.94 KiB | Przeglądany 10642 razy ]

Autor:  KrzysiekH [ 04 lipca 2017, 15:39 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Patent dość rozsądny, na dobrym zacisku powinien długo posłużyć. Dzięki!
Mam nadzieję, że po robocie ze smokiem i wymianą zbiornika skończą mi się histerie z układem paliwowym i przejdę wreszcie dalej, bo końca nie widać.

Autor:  KrzysiekH [ 14 lipca 2017, 09:23 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

W końcu wygrałem walkę na linii: zbiornik - smok - przewód paliwa - pompa paliwa. Tak jak wspominałem wcześniej smok był zapchany kawałkiem filtra, ale prócz tego znalazłem skorodowane miejsce na przewodzie paliwowym, gdzie prawdopodobnie dostawało się powietrze. Teraz pompka pompuje jak wściekła, pluje jak na filmach w internecie.

Taka uwaga dla posiadaczy skrzyniowców: jak będziecie kiedyś kupować zbiornik paliwa sprawdźcie dokładnie bak. Kupiłem nowy zbiornik, który w odróżnieniu od oryginału miał francowatą różnicą - komuś się chyba spieszyło na fabryce i przyspawał przegrodę baku zupełnie na odwrót (bliżej wału napędowego, zamiast do krawędzi zewnętrznej auta), co ma dość istotny skutek - czujnik nie ma jak pracować w baku. A że otwory w czujnikach nie są symetryczne, to nie można ot tak sobie go obrócić. Bardzo pomógł mój kolega elektronik, który rozebrał cały czujnik i zlutował wszystko by pasowało i czujnik mógł swobodnie obracać się w drugą stronę. Drugi defekt mojego baku to delikatnie mniejsza wysokość baku (jakieś 5mm), tutaj pojawił się problem ze smokiem, który był za długi. Problem rozwiązałem podkładając dwie uszczelki korkowe.

Autor:  KrzysiekH [ 25 lipca 2017, 11:39 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Dręczy mnie jeszcze jedna kwestia. Po tych wszystkich robotach z układem paliwowym jest fajnie, autko odpala, pije ładnie bene, czujnik śmiga, itp. Dałem też filtr przed pompą. I mam taką sytuację: autko ma problem z rozruchem bez ssania. Łapie obroty i nagle je gubi. Za to na ssaniu odpala od razu. Czy to może być wina filtra? Czy szukać problemu gdzieś indziej?

Autor:  Strucelsw [ 25 lipca 2017, 16:53 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

skoro potrzebuje ssania to mu trzeba dać, bo za zimny.

Autor:  kyzer [ 26 lipca 2017, 10:22 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

No dokładnie, ssanie od tego jest żeby na nim odpalać jak zimny i jechać chwilę.

Autor:  OLO [ 26 lipca 2017, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Może ruchomy tłoczek zubażający ssanie sie zaciął lub wyleciał? Jest umieszczony w pokrywie gaźnika prawie pomiędzy gardzielami. Powiedzmy jest kropką na czole Hinduski.

Autor:  zbiegusek [ 27 lipca 2017, 07:41 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

KrzysiekH pisze:
Dręczy mnie jeszcze jedna kwestia. [...] autko ma problem z rozruchem bez ssania. Łapie obroty i nagle je gubi. Za to na ssaniu odpala od razu. Czy to może być wina filtra? Czy szukać problemu gdzieś indziej?

Ale na zimno? Czy już na gorąco - rozgrzany do właściwej temperatury?
Bo jak to pierwsze, to jest to normalne i raczej łatwość odpalenia zimnego silnika bez ssania powinna wzbudzać niepokój.

Autor:  KrzysiekH [ 27 lipca 2017, 13:21 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

na zimno, na zimno
no ale mamy lato, 20 stopni na zewnątrz, to chyba powinien chwytać też bez ssania

Autor:  Dziwny Mag [ 27 lipca 2017, 14:40 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

NIekoniecznie - ciepły (nie ostygnięty całkiem po pracy), to tak. Ale rozruch zimnego silnika wymagajacy ssania to jak najbardziej w porządku.

Autor:  phinek [ 27 lipca 2017, 15:45 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Wręcz matematycznie... normalna temperatura pracy silnika to 90 stopni (upraszczając)
Temperatura 20 stopni to aż 70 stopni mniej... (w silnikach o zapłonie samoczynnym to świeca żarowa się załącza)
Zima 0 stopni... to ledwie 20 stopni mniej :D

Autor:  Marian [ 27 lipca 2017, 16:39 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

20stopni to zimny silnik. Trzeba mu dać ssania. Jeśli nie trzeba, to można się martwić - znaczy, że mieszanka za bogata :)

Autor:  Strucelsw [ 28 lipca 2017, 20:49 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

jak jest mocny zapłon elektroniczny i dobre sprężanie to rzeczywiście potrafi palic bez ssania przy +20. ale generalnie to rzadkie przypadki.

Autor:  KrzysiekH [ 31 lipca 2017, 08:14 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

dziękuję Panowie :)

Autor:  zolwik [ 10 sierpnia 2017, 12:05 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Witam, w trakcie czyszczenia wypadło mi taka mała tulejka gdzie ona powinna być?

Obrazek

Taka sama druga tu jest na środkuObrazek

Pasuje w otwór u gory po prawej lecz w uszczelce nie ma otworu (stara uszczelka porwana i nie widać)

Strona 16 z 17 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/