Dzisiaj jest 17 lipca 2018, 04:55


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 10 stycznia 2010, 18:20 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 września 2009, 21:11
Posty: 344
Lokalizacja: Kalisz
->PRZEJDŹ DO WPISU NA STRONIE...

Daję opis wymiany krzyżaków w Syrence który możecie wykorzystać do wymiany krzyżaków w wale napędowym Żuka/ Nysy.

1. potrzebne będą nam:
Obrazek
plus klucz do odkręcenia oliwiarki oraz do wykręcenia sruby przegubu od skrzyni, szmatka do czyszczenia i ewentualnie apteczka:D
2. odkręcamy oliwiareczkę(taki pipek wystający z krzyżaka)- widać go na zdjęciu, ułatwi nam to wyciągniecie krzyżaka
BRAK OBRAZKA
3.krzyżak jest zamocowany, zabezpieczony od wewnątrz pierścieniami które należy wybić w ten sposób:
Obrazek
4. ustawiamy przegub w ten sposób-krawędź garażu nadaje się do tego doskonale+cegiełka
Obrazek

5. walimy z całej siły używając nasadki z ruskiego zestawu kluczy(tylko do tego się nadaje)
Obrazek
6. Czynność powtarzamy z obu stron aż do "rozkucia krzyżaka), na bieżąco będziemy kumali co robimy
Obrazek
7. to co zostało z przegubu dokładnie czyścimy
Obrazek
8. montujemy w przegubie śrubę idąca do skrzyni- to bardzo WAŻNE:)
9. z nowego krzyżaka zdejmujemy "kapturki", ustawiamy go w mniej-więcej w przegubie i z dwóch stron montujemy "kapturki"- RADA, warto posmarować łożysko wałeczkowe smarem, aby żadna igiełka nie wyleciała podczas montażu
Obrazek
10. zakładamy druga cześć przegubu i zabijamy kapturkami
Obrazek
11. wkładamy zabezpieczenia
Obrazek
12. jesteśmy z siebie dumni

_________________
Jeśli wierzysz, że się uda, znajdziesz każdą "nieosiągalną" część!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 11:18 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 567
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Panowie, mam do pomalowania wał w moim smutku. Chciałem to zrobić w miarę przyzwoicie w związku z czym planuję zdemontować krzyżaki. I tu pojawiają się pytania:
- czy po zdemontowaniu stare krzyżaki będą się nadawały do ponownego montażu (te które są zamontowane nie mają luzów i śladów zużycia) czy zazwyczaj po takiej operacji stare nadają się na złom?
- czy po wymianie krzyżaków jest konieczne wyważanie wału?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 11:35 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4673
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Powinno się wyważyć po wymianie, ale większość tego nie robi. Jednak chyba nawet fabryka malowała wały razem z krzyżakami.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 16:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1635
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
wyważyć warto. sprawdź czy wieloklin wału nie ma luzu, bo inaczej sensu ta zabawa nie ma. Tydzień temu robili mi wał i od razu pomalowali. nawet strzałki są,żeby na wieloklinie sie nie pomylić.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 18:55 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 567
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Luzów nie ma na krzyżakach, na wieloklinie też nie wyczuwam jakiegoś większego. To chyba sobie podaruję wybijanie krzyżaków, a wieloklin dobrze zaznaczę, żeby założyć tak jak jest obecnie.
Wezmę dobrze wymyję benzyną krzyżaki i "okolice" z resztek smaru i to pomaluję w całości - skoro tak fabryka robiła to nie będę się wychylał. Wysyłanie do wyważania trochę by mi zaburzyło harmonogram prac.

A tu trochę offtop - jaki kolor proponujecie? Mam niebieski (błękitny), czarny, szary, czerwony strażacki i trochę kości słoniowej po syrence ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 19:14 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4673
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Oryginalnie były raczej czarne. :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 19:52 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 646
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Strucelsw pisze:
wyważyć warto. sprawdź czy wieloklin wału nie ma luzu, bo inaczej sensu ta zabawa nie ma. Tydzień temu robili mi wał i od razu pomalowali. nawet strzałki są,żeby na wieloklinie sie nie pomylić.


heh :P
http://www.zuk-kazik.pl/regeneracja-walu-napedowego/

Bo się maluje w całości :P

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net