Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 06:54


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 07 lutego 2010, 14:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lutego 2010, 12:39
Posty: 47
Lokalizacja: Kraków
Szukałem, szukałem i nie znalazłem, więc przedstawiam moje problemy i liczę na jakieś podpowiedzi

1. Skrzynia biegów. Tylko 4 bieg pracuje relatywnie cicho. 1, 2, 3 i wsteczny wydają rzężące metaliczne dźwięki o głośności ściągającej na mnie spojrzenia wszystkich w promieniu 10 kilometrów. Tak samo jest na luzie i puszczonym sprzęgle. Głośne metaliczne dźwięki, jak by jakieś tarcze o siebie tarły. Jak wcisnę sprzęgło to jest cisza. Nie znam się na mechanice, więc pytam: co to może być?

2. Grzanie się silnika. Nie wiem na ile dobrze wskaźnik na desce pokazuje temperaturę, ale w normalnej trasie jest kilka mm za liczbą 80, więc chyba jest ok. Martwi mnie natomiast to, że jak postawiłem auto na kilka minut z włączonym silnikiem (po trasie, więc był zagrzany do tych wskaźnikowych 80-83 stopni) to od razu skoczyło powyżej 90. Dalej nie sprawdzałem co się dzieje, bo ruszyłem w trasę i spadło znowu do tych 80-83. Wiem że żuki i nysy miewają problemy z chłodzeniem, zwłaszcza w warunkach lato/korki w mieście, ale czy taki skok temperatury w ciągu 5 minut w zimie na postoju jest normalny? Jeśli nie to gdzie szukać przyczyny? Tak czy inaczej trzeba będzie też pomyśleć nad założeniem wentylatora przed chłodnicą

3. W miejscu zaznaczonym na czerwono jest pęknięcie budy. Czy trzeba się tym przejmować? Wspawać pod autem jakiś dwuteownik czy coś w tym stylu?
http://i890.photobucket.com/albums/ac11 ... knicie.jpg

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i rady i proszę o wyrozumiałość. Lubię samochody, ale mechanika nie jest moją najmocniejszą stroną :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 lutego 2010, 15:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
metaliczne dzwieki to znak ze docisk sprzegla padl , musisz nowy docisk wstawic , i tak samo polecam ci wymienic lozysko walka skrzyni biegow jest to male lozysko obsadzone w wale korbowym tam wchodzi koncowka walka skrzyni biegow , za jakis czas tez bedzie piszczec metalicznie jak wcisniesz sprzeglo , jezeli biegi wchodza ladnie niewyskakuja to stawiam na docisk sprzegla , albo jak opisales ze na biegach oprocz 4 biegu jest glosno to sprawdz czy poziom oleju w skrzyni biegow sie zgadza , sruba z boku 4 kat wewnetrzny odkrec sprawdz jak nic nieleci to za maly stan oleju , grzanie silnika to temat juz znany na tym forum , sprawdz na poczatku czy wogole masz zalany caly uklad bo jak polowy wody niema to tez niema czym chlodzic , moze byc tez zakamieniony termostat lub wadliwy ze nieotwiera sie calkiem , albo chlodnica zakamieniona.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 lutego 2010, 15:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lutego 2010, 12:39
Posty: 47
Lokalizacja: Kraków
Dzięki wielkie! Jutro/pojutrze ląduję u mechanika. Coś czuję że z Waszą pomocą liznę trochę mechaniki :D

Olej swoją drogą sprawdzę/wymienię. To pewnie będzie ten docisk, bo tylko 4 bieg jest cichy. Pozostałe i luz, tak jak opisałem, wydaja metaliczne rzężące dźwięki ocierających się o siebie metalowych elementów. Rozumiem że taki docisk będzie właściwy http://allegro.pl/item899367568_docisk_ ... iesel.html Łożyska nie znalazłem na allegro, ale może któryś z krakowskich sklepów to ma.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 lutego 2010, 17:10 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Łozysko bez problemu kupisz w sklepie Nysa/Żuk. A ten docisk kupisz taniej niz na allegro w sklepie też :) Ja swój kupowałem chyba za 90 albo jeszcze taniej, nie pamiętam już w sklepie. Na allegro zdzieraja :D Co możesz, to lepiej kupic w sklepie, bo zawsze sie mozesz ze sprzedawca dogadac , ze oddasz jak zle, a poza tym widzisz co kupujesz, a nie kota w worku ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 lutego 2010, 19:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
4 jest biegiem bezpośrednim więc może ona jest cichsza, bo np. masz jakieś uszkodzenie wałka pośredniego skrzynki (łożyskowanie, zazębienie duże choinki...). Jak mi by tak łomotało to bym pomyślał o 2 skrzynce (na złomach można za 30 PLN wyrwać (30 kg.).

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lutego 2010, 09:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lutego 2010, 12:39
Posty: 47
Lokalizacja: Kraków
Skrzynię biegów awaryjnie kupiłem, ale z tym dociskiem nie jest tak wesoło bo w sklepach jest drożej niż na allegro :/ Poza tym znalezienie w Krakowie mechanika który zajmie się Żukiem nie jest takie proste. Ci podani na forum stwierdzili że raczej się już tym nie zajmują


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lutego 2010, 20:36 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Moge sie spytac w Jeleniej ile dziś bierze za nowy docisk, ale jak ja kupowałem to było taniej niż na allegro. Jakby co moge Ci kupic i wysłać :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lutego 2010, 22:18 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2007, 17:46
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
mnie też wyła , zrobiłem remont skrzyni , i jest ok. Cicho , prawie jak S klasie. 8)

_________________
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'87
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'91
Polski Fiat 126p 650E FL Bielsko Biała '92
Romet Ogar 205 r.'91
Jawa 210 r.'80


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lutego 2010, 00:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lutego 2010, 12:39
Posty: 47
Lokalizacja: Kraków
S -klasy nie lubię, straszny dziadowóz ;) Wolę BMW :D

A tak poważnie, to odstawiam rano żukosława do warsztatu na ul. Klasztornej- zobaczymy jaka będzie diagnoza i czy załatwią sobie sami części w jakich normalnych cenach. Mam nadzieję że uda mi się tam doturlać zanim skrzynia całkiem wybuchnie :P
Tzn docisk z łożyskiem raczej na 100% do wymiany, kwestia tylko czy skrzynię też trzeba robić. No i taki ogólny serwis (filtry/oleje/hamulce/zawias/układ kierowniczy) zrobię. A jak tylko zrobi się cieplej to zabieram się za wnętrze i wiatrak przed chłodnicą


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lutego 2010, 18:33 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2007, 17:46
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
OT : może jakiś spocik krakowski jak mrozy zelżeją ? 8)

_________________
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'87
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'91
Polski Fiat 126p 650E FL Bielsko Biała '92
Romet Ogar 205 r.'91
Jawa 210 r.'80


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lutego 2010, 20:35 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lutego 2010, 12:39
Posty: 47
Lokalizacja: Kraków
Ja jestem jak najbardziej za. Powiedzcie mi tylko jak się na tym forum umawiacie na takie lokalne spoty? Śledzić po prostu dział "Co , gdzie i kiedy" i czekać aż pojawi się tam odpowiedni temat?

Co do Żuka- udało się doczłapać do warsztatu na ul. Klasztornej. Mechanik (starszy pan) widać że zjadł zęby na autach z prl-u i można mu śmiało powierzyć auto. Z reszta jego młodszy pomocnik też się zna na temacie. Po Kilku ok 4 godzinach dostałem telefon z diagnozą:

-skrzynia do naprawy (coś tam się rozsypało i był luz na tych zębatkach w środku- dopytam się o szczegóły przy odbiorze auta), no i z olejem też nie za bogato było. Udało mi się używkę za 250zł dostać, więc po prostu podmienią.

-podpora wału
-zwrotnica prawa
-brak hamulca lewy tył (przypuszczalnie zapieczony cylinderek)
-luzy w układzie kierowniczym (do skasowania)

No a poza tym taki ogólny przegląd auta zleciłem i wymianę wszelkich niezbędnych płynów/filtrów itd.

Zobaczymy jak mnie podliczą. Pewnie wyjdzie drożej jak w moim V12 :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lutego 2010, 20:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ty tam dopilnuj tego warsztatu, żeby Ci "dobrych" częsci ze złomu nie wstawili i nie policzyli jak za nowe :) Jakbyś miałjakiś problem z częsciami to pisz, chetnie pomozemy :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lutego 2010, 20:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lutego 2010, 12:39
Posty: 47
Lokalizacja: Kraków
Czemu zakładasz że mieli by mnie w bambusa zrobić? Miał ktoś z forum z nimi jakieś negatywne przejścia?
Do wymiany jest tylko podpora wału i zwrotnica prawa, ale nie wiem jak to wygląda i gdzie tego szukać żeby sprawdzić jakie założyli :P


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lutego 2010, 22:18 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Oj tam, szczerze mówiąc wątpię, aby mieli jakieś złe intencje :) Tak jakoś mi to przyszło do głowy i napisałem, może trochę bez sensowne węszenie podstępu, w końcu trza ufać ludziom :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 lutego 2010, 02:08 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lutego 2010, 12:39
Posty: 47
Lokalizacja: Kraków
Z rozmowy facet wydawał się na prawdę sensowny no i widać że ogarnia te auta. Poza tym kontakt pozyskany z tego forum, więc wydaje mi się że w jakimś tam stopniu powinien być sprawdzony i można mu zaufać, skoro ktoś go tu podał :) Wiadomo że najlepiej mieć swoich zaufanych mechaników. Mam takich w KRK, ale od BMW :D Żukami jakoś niechętnie się zajmują. A z tymi na Klasztornej.. cóż, zobaczymy po pierwszej wizycie, czy zawiążemy dłuższą współpracę


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net