Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 06:54


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 07 lutego 2010, 14:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lutego 2010, 12:39
Posty: 47
Lokalizacja: Kraków
Szukałem, szukałem i nie znalazłem, więc przedstawiam moje problemy i liczę na jakieś podpowiedzi

1. Skrzynia biegów. Tylko 4 bieg pracuje relatywnie cicho. 1, 2, 3 i wsteczny wydają rzężące metaliczne dźwięki o głośności ściągającej na mnie spojrzenia wszystkich w promieniu 10 kilometrów. Tak samo jest na luzie i puszczonym sprzęgle. Głośne metaliczne dźwięki, jak by jakieś tarcze o siebie tarły. Jak wcisnę sprzęgło to jest cisza. Nie znam się na mechanice, więc pytam: co to może być?

2. Grzanie się silnika. Nie wiem na ile dobrze wskaźnik na desce pokazuje temperaturę, ale w normalnej trasie jest kilka mm za liczbą 80, więc chyba jest ok. Martwi mnie natomiast to, że jak postawiłem auto na kilka minut z włączonym silnikiem (po trasie, więc był zagrzany do tych wskaźnikowych 80-83 stopni) to od razu skoczyło powyżej 90. Dalej nie sprawdzałem co się dzieje, bo ruszyłem w trasę i spadło znowu do tych 80-83. Wiem że żuki i nysy miewają problemy z chłodzeniem, zwłaszcza w warunkach lato/korki w mieście, ale czy taki skok temperatury w ciągu 5 minut w zimie na postoju jest normalny? Jeśli nie to gdzie szukać przyczyny? Tak czy inaczej trzeba będzie też pomyśleć nad założeniem wentylatora przed chłodnicą

3. W miejscu zaznaczonym na czerwono jest pęknięcie budy. Czy trzeba się tym przejmować? Wspawać pod autem jakiś dwuteownik czy coś w tym stylu?
http://i890.photobucket.com/albums/ac11 ... knicie.jpg

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i rady i proszę o wyrozumiałość. Lubię samochody, ale mechanika nie jest moją najmocniejszą stroną :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 lutego 2010, 15:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika