Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 00:35


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 10 lutego 2010, 15:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lutego 2010, 21:56
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecznie wszystkich użytkowników.

Właśnie przymierzam się do zakupu Nyski. W założeniu ma służyć jako samochód wakacyjno-przygodowo-podróżniczy :) oczywiście po doprowadzeniu do stanu używalności. Jednakże egzemplarz który mam zamiar kupić ma 3-biegową skrzynię biegów i mam wrażenie że to będzie za mało na długie trasy oraz podjazdy w ewentualnych górach.
Chciałbym się zatem dowiedzieć, czy wymiana na 4-biegową ma sens i czy jest możliwa, a także, a właściwie przede wszystkim, czy ktoś mógłby polecić jakiś warsztat w Warszawie, okolicach lub woj. Mazowieckim, :wink: w którym mógłbym zrobić jakiś wstępny przegląd i ocenić faktyczny stan techniczny.

Z góry dziękuję za pomoc :D


Ostatnio zmieniony 10 lutego 2010, 16:43 przez Słoma, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 lutego 2010, 15:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No, na trasy faktycznie czwórka jest lepsza, chyba :) Do podjazdów może Ci się przydać ;) Nie ma problemu ze zmianą, po prostu odkręcasz starą i przykręcasz nową :D Nie wiem jaką masz pokrywę boczną, bo moze Twój lewarek nie pasować, ale to nie problem :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 lutego 2010, 16:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lutego 2010, 21:56
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa
Sam jeszcze nie wiem, bo dopiero zamierzam ją kupić :rotfl:

Ale cieszę się że nie będzie większych problemów z wymianą. :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 lutego 2010, 17:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Nie to, że większych, ale nawet żadnych :lol:

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 lutego 2010, 23:15 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lutego 2010, 21:56
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa
A teraz pytanie praktyczne:

Znajomy mechanik powiedział że 4-biegowe skrzynie bardziej awaryjne są od 3-biegowych. Czy ktoś może się jakoś ustosunkować do tej opinii?
Przypomnę że u nas Nyska żywot będzie prowadzić ewidentnie turystyczny, żadnego wożenia ciężarów po okolicy najbliższej, dalekie trasy głównie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 lutego 2010, 08:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 czerwca 2009, 00:16
Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Też kiedyś chciałem zmienić trójkę na czwórkę, ale ostatecznie doszedłem do wniosku że to nic nie da. Najwyższe przełożenie w obu to 1:1. Czwórka, jak koledzy mówią tylko do jazdy po górach bądź wożenia ciężarów.

Jeśli chcesz pojechać szybciej - musisz włożyć most o innym przełożeniu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 lutego 2010, 08:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lutego 2010, 21:56
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa
:(
Myślałem bardziej o zmniejszeniu obrotów silnika. Prędkość nie ma aż tak wielkiego znaczenia, 80 czy 90/h - bez różnicy.
A nie da się jakiegoś większego przełożenia włożyć jako czwartego?
To pewnie głupie pytanie. :oops:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 lutego 2010, 09:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
to na dobre niewyjdzie , silnik ma 70 KM wiec z czym do ludzi , musi miec takie przelozenie bo inaczej niebedzie wogole ciagla jak bedzie zaladowana , a 4 biegowa jest jaknajbardziej lepsza masz 1 bieg synchronizowany i nawet na pusto w gorzystym terenie jest latwiej z 4 jezdzic .

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 lutego 2010, 09:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lutego 2010, 21:56
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa
No i to mi się podoba! :faja:

Powraca tylko znowu pytanie o awaryjność. Ma ktoś takie ustrojstwo, nie rozsypuje się co i raz w pył i proch?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 lutego 2010, 09:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
wiesz tutaj stawiasz pytanie juz ogolne co do nysy , jezeli chodzi o awaryjnosc , skrzynia kazda czy to 3 czy 4 posypie sie jezeli kierowca niebedzie z wyczuciem zmieniac biegow ta skrzynia potrzebuje troche czasu i wyczuciowej zmiany biegow , jednym slowem byc wyluzowanym do zmiany biegow i bedzie trzymac skrzynia jak tez inny osprzet

na 4 skrzyni masz ta wygode ze jak wrazie potrzeby jadac pod gore zaladowana nysa , to mozesz z 2 na 1 dac bez zatrzymywania sie , z 3 biegowa gdzie 1 bieg niejest synchronizowany trzeba by stanac juz zeby wbic 1 bieg i to znowu niejest to zbyt zdrowe dla sprzegla , ja tam mam skrzynie 3 biegowa na polce jako awaryjna , tak jak dlamnie gdzie na pusto prawie smigam na zloty to mi tam niezalezy czy 3 czy 4, skrzynie 4 biegowe trafiaja sie na allegro wpisz w wyszukiwarke skrzynia zuk , jak znajdziesz tam kolesia o nicku tokarski92 to napisz do niego ma skrzynie 3 i 4 po kapitalnym remoncie skaldane z nowych czesci.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 lutego 2010, 10:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lutego 2010, 21:56
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa
Fajno, dzięki! :D
Napisałem do gościa, zobaczymy.

Dzięki serdeczne raz jeszcze! :thumright:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 lutego 2010, 15:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 19:20
Posty: 1089
Lokalizacja: Bytom
ja mam skrzynie 4... i sprawuje się wyśmienicie ! tylko olej trzeba dolewać co jakiś czas :mrgreen: bo jak jest za mało to biegi zgrzytają... :wink: bo wiadomo żuk nysa lubi pocieknąć trochę...

_________________
ŻUK SERVICE


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 maja 2010, 20:43 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:07
Posty: 3
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Witam troszkę nie do końca w temat ale:

Czy jest sens i możliwość do Żuka andorji 2,4D przełożyć skrzynie biegów z Lublina "V"?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 maja 2010, 21:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Andoria jest mniej elastyczna od benzyniaka, więc dla niej powiedzenie "im więcej biegów tym lepiej" ma jeszcze większy sens.

Co do możliwości to skoro w Lublinach były skrzynie 4 (Żukowskie), 5 Tczewskie oraz 5 KIA to raczej nie ma większej bidy z zamianą dowolnej na dowolną z ww.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 maja 2010, 21:11 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:07
Posty: 3
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Tak ale może się okazać że 4 bieg jest odpowiednikiem 5-ego biegu w nowej skrzyni i się mi to nie opłaca bo moim celem jest osiągnięcie 80-90 km/h prędkości przy rozsądnych obrotach silnika. Teraz to jest 70-80 km/h.
Nie mam zamiaru nim wozić nic oprócz max 7 osób.
7 * 80 = 560KG więc daleko od jego maksymalny ładowności.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net